کد خبر: ۱۳۷۳۰

حکیم مهر - رییس امور صید اداره شیلات هرمزگان تاکید کرد: ترویج و استفاده از صید به روش رشته قلاب لازمه صید پایدار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مسعود بارانی با بیان اینکه در روش صید رشته قلاب به صورت رشته قلاب‌های متعدد آویز از شناور است، اظهار کرد: اختصاصی بودن صید، کیفیت بالای صید، آسان‌تر کردن کار در دریا نسبت به تورهای گوشگیر، ارزن بودن، کم حجم بودن ادوات صید و زیان بار نبودن قلاب در صورت مفقود شدن از مهم‌ترین مزایای این روش است.

وی یکی از فعالیت‌های مهم در سال‌های اخیر را روی آوردن به تکنو لوژی‌های جدید صید به منظور دستیابی به صید با کیفیت و با ارزش افزوده بالا عنوان و اظهار کرد: صید لانگ لاین در مقیاس کوچک برای قایق‌های صیادی از اهم این اقدامات قابل توجه بوده است.

بارانی با اشاره به اینکه روش صید با قلاب و به صورت دستی از دیر باز در استان هرمزگان رایج بوده است، گفت: روش سنتی صید با قلاب مشکلاتی از قبیل شلوغی عرشه شناور از رشته‌ها، تلاش فراوان برای جمع کردن قلاب و زمان بر بودن جمع آوری قلاب داشته است که در روش جدید رشته قلاب همگی این مشکلات مرتفع شده است.

رییس اداره امور صید شیلات هرمزگان از کاهش مشقات و هزینه‌های صیادی، افزایش درآمد، ترویج و بهینه‌سازی روش صید با قلاب، جلوگیری از نابودی ذخایر و تخریب بسترهای دریایی و بالا بردن ارزش افزوده صید به عنوان اهم هدف‌های اجرایی پروژه صید رشته قلاب یاد کرد.

وی تحویل 34 دستگاه از این لاین اندازها به صورت ترویجی به صیادان جزیره ابوموسی، هرمز، بندر لنگه و جزیره هرمز و آموزش این روش صید به روش تئوری و عملی در قالب دوره‌های آموزشی و ترویجی به صیادان را از اقدامات صورت گرفته در راستای شروع و توسعه روش صید رشته قلاب برشمرد .

 

نظر شما
ادامه