کد خبر: ۱۳۴۱۹
حکیم مهر - پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران کارگاه آموزشی «ارزیابی باقیمانده‌های دارویی، هورمون‌ها، سموم و فلزات سنگین در فرآورده‌های دامی» را برگزار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در این کارگاه آموزشی تخصصی، روشهای آزمون برای اندازه‌گیری، پایش و کنترل باقیمانده و روشهای نمونه‌برداری سموم و مواد شیمیایی توسط دکتر حسین انال، رئیس بخش سم شناسی و فارماکولوژی موسسه دامپزشکی Pendik ترکیه در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران تشریح شد. وی همچنین با بیان استانداردها، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی، از آخرین دستاوردهای موجود در این زمینه سخن گفت.

دکتر محمدرضا سنجابی، رئیس پژوهشکده کشاورزی در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت آگاهی از آخرین دستاوردها و روش‌های آزمایشگاهی در ارزیابی باقیمانده‌های دارویی، هورمون‌ها، سموم و فلزات سنگین در فرآورده‌های دامی تولیدی و گسترش شیوه نوین پرورش دام برای تولید محصولات سالم این کارگاه آموزشی با مدیریت دکتر مجید جوانمرد، مدیر گروه فناوری‌های پس از تولید پژوهشکده کشاورزی برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه مبنی بر استفاده از کودهای بیولوژیک و توسعه کشاورزی ارگانیک، افزود: این کارگاه تخصصی در راستای به کارگیری اهداف برنامه پنجم توسعه مبنی بر مصرف بهینه سموم و کودهای شیمیایی و استفاده از کودهای بیولوژیک و توسعه کشاورزی ارگانیک با مشارکت فعال و ارزشمند سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران و با حضور جمع کثیری از متخصصین و اعضای هیات علمی و دانشجویان این حوزه برگزار شد.

در حاشیه این کارگاه، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک در خصوص تداوم همکاری‌های فی‌مابین، انجام پروژه‌های مشترک و تورهای انتقال فناوری میان سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و موسسه دامپزشکی Pendik ترکیه تدوین شد و برای امضای طرفین، مورد موافقت قرار گرفت.

 

نظر شما
ادامه