کد خبر: ۱۲۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون فرماندار زنجان گفت: سال پیش 2400 قلاده سگ ولگرد در شهرستان معدوم شدند.


به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدرضا براتی» اظهار کرد: از این تعداد 2300 قلاده سگ در محدوده شهر زنجان و 100 قلاده نیز در روستاهای شهرستان شناسایی و معدوم شدند.


وی افزود: با توجه به دفع غیراصولی زباله‎ها و پسماند‎های بیمارستانی و زباله‎های شهری و حتی زباله‌هایی که شهروندان خارج از منازل خود قرار می‌دهند تعداد حضور این سگ‎های ولگرد در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است.


براتی با تأکید بر این‌که از سال پیش کارگروه منظمی برای پیگیری و معدوم کردن سگ‎های ولگرد تشکیل شده است، گفت: چون برخورد با حیوانات موذی و ولگرد در داخل شهر بر عهده‌ی شهرداری‎هاست، طبق مصوبه‌ی شورای شهر معدوم کردن هر سگ ولگرد که به صورت قانونی و با رعایت مراقبت‌های بهداشتی انجام شود، 28 هزار تومان هزینه پرداخت می‌شود.


براتی تصریح کرد: امحاء سگ‌های ولگرد به ویژه در مناطق روستایی با حضور کارشناسان و نمایندگان شبکه‌ی بهداشت و اداره‌ی دامپزشکی انجام می‌شود تا با دفن اصولی و بهداشتی از پراکنده شدن بیماری و یا عفونت توسط لاشه سگ‌ها پیگیری شود.


این مسوول با اشاره به این‌که تامین گلوله مورد نیاز از سوی پادگان ارتش تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: سال پیش تعداد گلوله‌هایی که در اختیار داشتیم کافی بود اما امسال هنوز تعداد گلوله‌های مورد نیاز تامین نشده است.


براتی تصریح کرد: طبق هماهنگی‎ها هر منطقه‎ای که برای امحاء سگ‎های ولگرد جهت تیراندازی شبانه در نظر گرفته می‌شود از قبل توسط صدا و سیما اطلاع‌رسانی می‌شود تا صدای گلوله سبب نگرانی شهروندان نشود.


معاون برنامه‌ریزی فرمانداری زنجان با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در دفع زباله‎ها، خاطرنشان کرد: دفع غیراصولی زباله‎ها سبب تجمع و زاد و ولد حیوانات موذی و سگ‎های ولگرد می‌شود که باوجود تحمیل هزینه‌‎های اضافی زمینه ابتلا به بیماری‌های مشترک را فراهم می‌کند، از این‌رو شهروندان در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.


براتی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌ها با دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله موسوی برای پذیرش و مداوای افرادی که مورد گزند و آسیب این سگ‎ها قرار می‌گیرند، آماده است.

 

گفتنی است بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، شهرداریها موظفند نسبت به زنده گیری سگ های ولگرد اقدام نمایند.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
0
0
سالها پیش وقتی نوجوون بودم دو تا سگ رو تو خیابونمون با گلوله زدن. سگه دو ساعت رو برفا داشت زوزه می کشید و ناله می کرد و خون ازش می رفت. آقایان حسابی تو خیابونای دور و بر کشت و کشتار کردن بعد با یه وانت پر از لاشه سگها اومدن سگه رو با همون وضع پرت کردن رو تل لاشه ها و رفتن. هرگز یادم نمی ره چقدر سر اون مسئله داغون شدم. این روزا سگهای تهران وضعشون بهتر شده و با گلوله تو خیاون نمی زننشون.
نظر شما
ادامه