کد خبر: ۱۲۴۶۰

حکیم مهر - فرماندار خلخال به همراه مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از کشتارگاه نیمه صنعتی دام خلخال بازدید کرد ، در این بازدید فرماندار خلخال ادامه فعالیت کشتارگاه سنتی را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه دانست و بر لزوم همکاری و تعامل دستگاههای مرتبط در رفع نواقص و مشکلات پیش رو در ارائه تسهیلات و ضرورت تکمیل و راه اندازی کشتارگاه نیمه صنعتی در حال احداث خلخال تأکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اردبیل، هوشنگ محمدی اظهار داشت :  بعد از تکمیل و راه اندازی این پروژه ، با هماهنگی بین بخشی کشتارگاه سنتی دام خلخال رسماً تعطیل و کلیه کشتار دامهای مناطق همجوار نظیر شال ، هشتجین و منطقه کوثر در این کشتارگاه انجام خواهد شد وی یادآور شد این امر علاوه بر اشتغالزائی باعث می شود گوشت و آلایش گوشتی کاملاً مطمئن و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد ضمن اینکه تمام همت خود را به کار خواهیم بست تا گوشت مناطق ییلاقی نوار مرزی اسالم در استان گیلان نیز از این کشتارگاه تأمین گردد.

فرماندار خلخال تصریح کرد :  صیانت از بهداشت عمومی وظیفه همگانی است چرا که هرگونه سهل انگاری در این زمینه سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می اندازد.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 باب کشتارگاه صنعتی دام و 10 باب کشتارگاه سنتی زیر نظر دامپزشکی در سطح استان فعالیت می نمایند از کشتار متوسط روزانه 600 راس دام سبک و 130 راس دام سنگین در این کشتارگاهها خبر داد .

دکتر صادق صالحی با بیان اینکه در تمامی این کشتارگاهها مخصوصاً کشتارگاههای سنتی فرآیند نظارت بهداشتی دامپزشکی شدیداً اعمال می شود و محصولات استحصالی از کشتارگاه پس از طی این فرآیند نظارتی وارد چرخه مصرف و بازار می شود گفت :  طرح تجمیع کشتارگاههای سنتی و ساماندهی این کشتارگاهها  ، هدایت تدریجی کشتارها به کشتارگاههای صنعتی و نیمه صنعتی در دستور کار دامپزشکی است تا گوشت و آلایش گوشتی کاملاً بهداشتی ، حلال و مطمئن در دسترس مردم قرار گیرد.

این مقام مسئول در دامپزشکی افزود :  در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی ، برنامه جدید دامپزشکی کشور در زمینه ایجاد کشتارگاههای صنعتی بزرگ و مدرن با توجه به نداشتن توجیه اقتصادی تغییر یافته و دامپزشکی اردبیل در سطح تمامی شهرستانهای استان از سرمایه گذاران در زمینه احداث کشتارگاههای نیمه صنعتی ، با سرمایه گذاری کمتر و اجرای طرحهای زودبازده با صرفه اقتصادی حمایت می کند.

دکتر صادق صالحی خاطرنشان کرد اداره کل دامپزشکی استان با تعامل و همکاری فرمانداری و سایر دستگاههای مرتبط آماده است بسترهای لازم برای بهره برداری از این کشتارگاه را که با پیشرفت فیزیکی بالای 65 درصد در حال احداث است را در حداقل زمان ممکن فراهم آورد.

در این بازدید همچنین نکات فنی لازم در خصوص بهبود شرایط بهداشتی برابر دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور توسط مدیر کل دامپزشکی استان ارائه شد.

 

نظر شما
ادامه