کد خبر: ۱۲۴۱۰

حکیم مهر - در پی دستور و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز پاسخ‌گویی سلامت 1490 امروز راه‌اندازی شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از وب‎دا، دکتر حسین ریاضی نماینده ویژه وزیر و رئیس مرکز پاسخگویی سلامت 1490 ضمن اعلام این خبر گفت: مرکز پاسخگویی سلامت 1490 با دستور وزیر بهداشت و به منظور اطلاع‌رسانی و ارتقای روحیه پاسخگویی و خدمت‌رسانی بیشتر این وزارتخانه و واحدهای تابعه به هم‌وطنان و افزایش آگاهی مردم از حقوق خود در حوزه سلامت و نحوه دریافت و دسترسی آسانتر به خدمات سلامت راه‌اندازی شده است.
وی با بیان این که پاسخگویی این مرکز در حال حاضر برای هموطنان استان تهران میسر است، گفت: در سال آینده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مرکز پاسخگوی هموطنان عزیز در تمام استان‌های کشور خواهد بود.
دکتر ریاضی خدمات قابل ارائه مرکز پاسخ‌گویی سلامت 1490 را ثبت گزارش‌های مردمی درخصوص مسائل و مشکلات اورژانس بیمارستان‌ها و پیش بیمارستانی به منظور هدایت و هماهنگی مسئولین اورژانس جهت ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر باتوجه به شرایط بیمار و نیز ثبت و رسیدگی به مطالبات مردمی و مشاوره در زمینه بهداشت محیط، اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع غذا و بهداشت مشاغل عنوان کرد.
وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی درخصوص تهیه داروهای کمیاب از نزدیکترین داروخانه محل سکونت بیمار که داروی وی موجود است نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز پاسخگوی سلامت 1490 است.
گفتنی است پیش‌ از این دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی دکتر حسین ریاضی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر فن‌آوری آمار و اطلاعات را با حفظ سمت به عنوان نماینده ویژه وزیر و رئیس مرکز پاسخگویی سلامت 1490 منصوب کرده بود.

 

نظر شما
ادامه