کد خبر: ۱۲۱۴۸
حکیم مهر - پلیس بین‌الملل (اینترپل) در یک پروژه جدید به مبارزه با ماهیگیری غیرقانونی و جرایم مرتبط با آن می‌پردازد.

این سازمان مستقر در فرانسه در بیانیه‌ای در مورد پروژه جدیدش به نام Scale اعلام کرد: ذخایر ماهی جهان به سرعت رو به کاهش هستند و گونه‌های با ارزش در حال انقراض هستند این در حالی است که طی یک دهه گذشته شاهد افزایش فعالیت شبکه‌های تبهکار سازمان یافته و بین المللی در جرایم ماهیگیری بوده‌ایم.

دیوید هیگینز - رییس برنامه جرایم محیط زیست اینترپل - در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرد: مقابله با ماهیگیری غیرقانونی تنها شامل دستگیری متخلفان در دریاها نیست بلکه همه موارد از ماهیگیری غیرقانونی تا برچسب زنی نادرست را دربر می‌گیرد.

اینترپل یکی از اهداف این پروژه را مقابله با کلاهبرداری در عرضه مواد غذایی دریایی و جلوگیری از تکرار رسوایی مشابه استفاده از گوشت اسب در مواد غذایی عرضه شده به عنوان گوشت گاو در اروپا برشمرده است.

این سازمان در این پروژه که بودجه سالانه 300 هزار یورو به آن اختصاص یافته، با سازمان غیرانتفاعی Pew Charitable Trusts و دولت نروژ همکاری می‌کند. بخشی از این پروژه شامل تشکیل یک گروه کاری جدید برای رسیدگی به جرایم ماهیگیری خواهد بود.

به گزارش رویترز، بر اساس تحقیقاتی که در سال 2009 منتشر شد، ارزش ماهیگیری غیر قانونی بین 10 تا 23.5 میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

 

نظر شما
ادامه