کد خبر: ۱۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - با توجه به اینکه تاکنون ارگانی عهده‌دار مسئولیت‌های تولید کود ورمی‌کمپوست در کشور نبوده و این مبحث بدون متولی رها شده، سودجویان به‌دنبال فعالیت‌های گلدکوئستی خود در این صنعت هستند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان محصولات سالم و طبیعی (ارگانیک) پاکدشت با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند مدعی تولید و کنترل‌سازی کیفیت ورمی‌کمپوست در کشور باشد، گفت: در حال حاضر نبود مسئول و متولی بزرگ‌ترین چالش و معضل این صنعت به‌شمار می‌رود.

پناهی با اشاره به اینکه نبود دستگاه نظارتی و عهده‌دار در این زمینه می‌تواند تبعات منفی را به‌دنبال داشته باشد، افزود: مذاکراتی که با وزارت جهاد کشاورزی داشته‌ایم تاکنون نتیجه خاصی را به‌دنبال نداشته است و این در شرایطی است که نبود دستگاهی مسئول در این باره سودجویی برخی افراد را سبب شده است.

وی تصریح کرد: با ورود سودجویان به عرصه تولید ورمی‌کمپوست، برخی با عناوین ساختگی تحصیلات دانشگاهی اقدام به عرضه کودهایی با کیفیت پایین و ناسالم می‌کنند؛ به‌طوری‌که این امر شکل و شیوه فعالیت‌های گلدکوئستی را به خود گرفته است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: ورود فعالیت‌های اینچنین افراد به صرف دستیابی به مقاصد اقتصادی خاص می‌تواند آسیب جدی را بر صنعت نوپای ورمی‌کمپوست در کشور وارد کند؛ چرا که هیچ نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

پناهی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گلدکوئستی در ورمی‌کمپوست در حال افزایش چشمگیر است؛ به‌طوری‌که برخی با عرضه کودهای بی‌کیفیت به نام ورمی‌کمپوست و تولید محصولات ناسالم سودهای کلانی را به جیب می‌زنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعیمی
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
0
0
باسلام من تولید کننده ورمی کمپوست با هدف تولید کمپوست برای مصارف کشاورزی هستم و در این مورد زحمات زیادی متحمل شده ام ولی به علت عدم مدیریت صحیح این کار علمی صنعتی این کار با ارزش از مسیر خود خارج شده است از مسئولین محترم به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در خواست می کنم در این امر مارا یاری نمایند در ضمن من پروانه تولید ورمی کمپوست را از جهاد کشاورزی دریافت نموده ام باتشکر از اهتمامی که به این کار داده می شود.تلفن تماس 09128453445 نعیمی
نظر شما
ادامه