کد خبر: ۱۱۰۳۸

حکیم مهر - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز در حالی رتبه بیستم جهان در تحقیقات پزشکی را دارا هستیم که 11 سال پیش رتبه‌مان 56 بود.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که ایران در صنعت داروسازی هم رتبه شانزدهم دنیا را داراست، گفت: دستیابی به این رتبه ها افتخار بزرگی است و نشان می دهد که سریع تر به اهداف ایران 1404 دسترسی پیدا کرده ایم.

وی با بیان این که چنین کتابخانه‌هایی در تمامی دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود، افزود: بیشتر دانشگاه ها درحال ساختن، تجهیز و یا بهره‌برداری از کتابخانه های جامع خود هستند و این کتابخانه ها مورد استفاده اساتید و دانشجویان قرار می گیرد.

وحید دستجردی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از 20 هزار دانشجو دارد، تصریح کرد: دانشجویان احتیاج به این چنین کتابخانه هایی دارند تا از دانش روز بهره برده و علم و دانش خود را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: شش هزار کتاب علوم پزشکی، 18 هزار پایان نامه و هزار و 800 نشریه علوم پزشکی در این کتابخانه وجود دارد که اساتید و دانشجویان می توانند از اطلاعات آن بهره ببرند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این کتابخانه ها باید به صورت شبانه روزی فعالیت کنند تا دانشجویان از امکانات آن‌ها بیشتر استفاده کنند.

گفتنی است، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز (شنبه) با حضور وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسوولان کشوری و مدیران وزارت بهداشت به طور رسمی افتتاح شد.

 

نظر شما
ادامه