کد خبر: ۱۰۵۸۲

حکیم مهر - طرح‌های تولیدی دارای دانش فنی نانوفناوری پزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فراخوانده شدند.

شبکه فناوری نانوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اولویت‌های سند راهبردی فناوری‌ نانو پزشکی کشور، فراخوانی به منظور جمع‌آوری طرح‌های تولیدی فرآورده‌های دارای دانش فنی مبتنی بر فناوری‌ نانو در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج منتشر کرده است.

بر اساس این فراخوان، طرح‌های مورد تایید شبکه نانوفناوری پزشکی مورد حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار خواهند گرفت. طرح‌هایی که مربوط به بیماری‌های مزمن و صعب العلاجی باشند که شیوع بیشتری داشته و یا هزینه بیشتری را بر کشور تحمیل کنند، در اولویت حمایت قرار دارند.

طرح‌های ارسالی علاوه بر دانش فنی، باید جنبه تولیدی داشته و توجیه اقتصادی تولید نیمه‌صنعتی یا صنعتی را در زمینه مرتبط دارا باشند. این طرح‌ها باید «منجر به کسب، انتقال و یا توسعه دانش فنی در داخل کشور شود»، «منجر به تولید محصول قابل استفاده در نظام سلامت شود»، «اجرای طرح منجر به همکاری کامل بین صنعت و دانشگاه با اولویت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان شود» و همچنین «دارای قابلیت اخذ استانداردهای لازم ملی و بین‌المللی باشد».

تمامی متقاضیان دانشگاهی و علمی در «بخش‌های خصوصی از جمله شرکت‌ها و مؤسسات علمی- تحقیقاتی» و «دولتی از جمله دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد» که دارای طرح در زمینه این فراخوان هستند، فرصت دارند تا پایان وقت اداری روز 30 مهرماه سال جاری مدارک خود را تکمیل و به دبیرخانه شبکه ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز برای شرکت در فراخوان به پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی http://www.hbi.ir/nsite/fullstory/news/?ID=1775 مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه