کد خبر: ۵۸۶۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی تولید و روانه بازار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز یکشنبه گفت: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در یک واحد ۳۴ هزار قطعه‌ای بخش میان ولایت این شهرستان در حال انجام است.

«محمد میری» افزود: در این واحد صنعتی تاکنون ۲ دوره از این نوع مرغ گوشتی تولید و روانه بازارهای مصرف استان شده و در پرورش آن هیچ گونه آنتی بیوتیک مورد مصرف قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه در طول دوره پرورش این مرغ ها، کارشناسان دامپزشکی در سه مرحله اقدام به نمونه گیری می‌کنند ادامه داد: در صورتی که نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان از فقدان هرگونه آنتی بیوتیک در بدن مرغ‌ها باشد، مجوز عرضه صادر می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در هر دوره پرورشی ۴۵ روزه ۳۶ هزار قطعه جوجه پرورش می‌یابد و در این مدت مرغ نباید به هیچ نوع بیماری مبتلا شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان هر دوره پرورشی افزون بر ۷۲ تن مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار مصرف شود.

میری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۹۶۵ قطعه جوجه یکروزه در مرغداری‌های این شهرستان جوجه ریزی شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته و امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب شاهد افزایش مصرف این نوع مرغ در جامعه باشیم.

شهرستان تایباد یک واحد مرغ تخم‌گذار نیز با ظرفیت ۵۷۴ هزار و ۱۰۰ قطعه دارد.

این شهرستان در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

پی نوشت حکیم مهر:

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که چندی پیش عرضه مرغ با عنوان بدون آنتی بیوتیک یا سبز ممنوع شده بود!

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
0
غیر مجاز است می فهمید .نمی دانم واقعا چرا خراسان رضوی این طور شده؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
0
0
مگر کسی در استان خراسان رضوی نیست .ای با با هر روز بک خبر عجیب و غریب .مدیر جهاد کشاورزی رو چه به اظهار نظر.شبکه دامپزشکی تایباد خواهشا پاسخی در شان دامپزشکی بدهید
نظر شما
ادامه