کد خبر: ۷۸۴۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: حضور ثابت دامپزشک مجرب در محل کشتارگاه دام اراک، یکی از کمبودهایی است که شهرداری اراک برای رفع آن باید تدابیر لازم را بیاندیشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محسن خیرمند» روز شنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی دام شهر اراک، افزود: اقدامات خوبی در بهسازی کشتارگاه اراک صورت گرفته است اما ضروری است تا دامپزشک به صورت تمام وقت در این مکان مستقر شود.

وی بیان کرد: شهرداری اراک اقدامات خوبی در بهسازی کشتارگاه صنعتی شهر اراک صورت داده است که از آن جمله می‌توان به محدودکردن حضور افراد غیرمسئول و فاقد پوشش بهداشتی مخصوص در فرآیند ذبح دام اشاره کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: قبل از این اقدامات، شاهد بودیم که فرآیند کشتار دام با هرج و مرج و حضور افرادی غیر از متولیان امر صورت می‌گرفت که بهداشت سالن کشتار را تحت تاثیر قرار می‌داد و در خروجی کار احتمال آلودگی دام وجود داشت.

این مقام قضایی افزود: اکنون شاهد نواقص موثری در کشتارگاه شهرستان اراک هستیم که انتظار می‌رود شهرداری اراک به عنوان متولی اصلی اداره این محل، بهبود شرایط را در دستور کار قرار دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: کشتارگاه دام از آن دست محل‌هایی است که اقدامات صورت گرفته در آن مستقیم با جان و سلامت مردم در ارتباط است و هرگونه قصوری در آن ممکن است منتج به بروز اتفاقات غیرقابل جبران شود، بنابراین تسریع در بهبود وضعیت، موجب پیشگیری از خطرات گوناگون می‌شود.

خیرمند افزود: قیمت گوشت در شهر اراک نسبت به دیگر استانها بالا است که علت آن نبود ساز و کار مناسب قیمت‌گذاری و عرضه است، بنابراین ضروری است تا کمیته‌ای ویژه و با حضور نمایندگان اتحادیه مربوطه، کشتارگاه و دستگاه‌های نظارتی تشکیل شود تا قیمت ثابت و معقولی برای عرضه گوشت تعیین شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
1
به ایشان بفرمایید اولا منظور خودشون از حضور ثابت یک دامپزشک رو شفاف سازی کنند. چون دو برداشت از این صحبتها هست. یا اینکه در کشتارگاه کلا دامپزشک و بازرس گوشت نیست که امکان نداره و اگه منظورشون اینه که یک دامپزشک باید ۲۴ ساعته در کشتارگاه باشه که عملا در هیچ کجا چنین نیست و در طی یک روز کاری و ساعات مشخص کشتار صورت میگیره و در سایر ساعات چیزی به اسم سالن کشتار اضطراری وجود داره که کشتارهای اضطراری اونجا انجام میشه و در ساعات کاری توسط دامپزشک مسئول فنی بهداشتی مورد بازرسی قرار میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
2
یه دانشکده دامپزشکی بزنید تا مشکل حل بشه!!
نظر شما
ادامه