کد خبر: ۳۴۹۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
آخرین وضعیت «آرزو» در گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر حمیدرضا فتاحیان»:
جراح «آرزو» تصریح کرد: تا اواخر اردیبهشت، یعنی سه ماه و 15 روز پس از جراحی، اگر از نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست اشکالی نداشته باشد، شاید بتوان آرزو را به زیستگاه خود بازگرداند ...
 

حکیم مهر: پلنگ رودسر در شرایط مناسبی قرار دارد و هیچ بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک، به زیستگاه خود منتقل شود. این را دامپزشک جراح «آرزو» می‌گوید.

 «دکتر حمیدرضا فتاحیان» در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن یادآوری اینکه هم‌اکنون قریب به یک ماه و 10 روز است که آرزو در دهکده طبیعت قزوین به سر می‌برد، گفت: «آرزو در ابتدای ورود به دهکده حیوانات، در 2 اتاق 15 الی 20 متری تو در تو که با یکدیگر در ارتباط بودند، نگهداری می‌شد. همان زمان درین کشیده شد و محل زخم باقی مانده بود، اما در چند روز ابتدایی بعد از نگهداری، زخم بسته شد.»

وی با بیان اینکه پلنگ تا اواخر فروردین ماه در همان فضا نگهداری شد، تصریح کرد: «در این مدت حرکات، رفتارها، تغذیه، وضعیت زخم و اندام حرکتی خلفی و پا و همچنین تناسب حرکت و مسیرهای حرکتی حیوان را به شکل کامل رصد کردیم. اواخر فرودین ماه حس کردیم که پلنگ باید به یک فضای بزرگ‌تر منتقل تا محدودیت‌های آن کمتر شود و بتوانیم حرکات بهتری را از آن ببینیم. هم‌اکنون حدود 12 روز است که پلنگ در یک فضای حدود 130 متری است که دارای سطوحی با قابلیت پرش برای حیوان است.»

فتاحیان با تاکید بر اینکه در این چند روز حرکات پلنگ به شکل روزانه رصد می‌شود، گفت: «حیوان حرکات کششی و محوری را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. وضعیت زخم و تغذیه او کاملاً بهبود پیدا کرده است. ما نیز منتظر هستیم که اگر تا اواسط اردیبهشت، شرایط بهتری پیدا کرد، او را به یک فضای بزرگ‌تر انتقال دهیم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در فضای جدید، موانع بیشتر و تفاوت سطح در فضا وجود دارد که این قابلیت، این امکان را فراهم می‌کند که حرکات پرشی آرزو را هم مانیتور کنیم. سپس تا اواخر اردیبهشت، یعنی سه ماه و 15 روز پس از جراحی، اگر از نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست اشکالی نداشته باشد، شاید بتوان آرزو را به زیستگاه خود بازگرداند.»

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کلینیسین دام کوچک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
یک خسته نباشید به آقای دکتر فتاحیان و تیم جراحیشون. کار بزرگی کردید
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
دست مریزاد دکتر فتاحيان عزیز
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
با تشکر از دکتر فتاحیان بعید میدانم دوستان دهکده طبیعت برای بعد تبلیغاتی و کشیدن بازدیدکننده اجازه رهاسازی آرزو را بدهند برای باردارکردنش به صورت مصنوعی هم نقشه کشیدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
قابل توجه خبرنگار نسبتا محترمی که دنبال سیاه نمایی بودند امیدوارم حامیان واقعی حیوانات فرصت سخن گفتن بیابند نه کسانی که پول زور میگیرند تا حامی صوری باشند
نظر شما
ادامه