کد خبر: ۹۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس دامپزشکی دنا در استان کهگیلویه و وبویراحمد گفت: کشتارگاه دنا فاقد سردخانه و کوره لاشه‌سوز است که مسئولان باید فکری به حال آن کنند.
خداکرم چهارلنگ در جلسه ساماندهی کشتارگاه شهر سی‌سخت درباره نحوه نظارت بر کشتار دام و پیشگیری از تب کریمه کنگو اظهار کرد: تب خونریزی ویروسی کریمه کنگو یک بیماری حاد است که توسط کنه منتقل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی دنا با بیان اینکه شایع‌ترین راه انتقال بیماری ذبح دام‌های آلوده و تماس با لاشه دام و خون پس از ذبح است، گفت: کوتاهی در رعایت بهداشت و مسائل شرعی تهدیدکننده بوده و لازم است نظارت بر ذبح از نظر بهداشتی و شرعی مد نظر قرار گیرد.

چهارلنگ افزود: لاشه حیوان ذبح شده باید تا 24 ساعت و گاو تا 48 ساعت در سردخانه نگهداری شود که کشتارگاه شهر سی‌سخت فاقد سردخانه و کوره لاشه‌سوزی احشام است.

وی از مسئولین جهاد کشاورزی خواست برای توجیه دامداران کلاس و جلسات مستمر برگزار کرده چرا که آموزش همگانی جهت آشنایی هر چه بیشتر با بیماری‌های مشترک دام و انسان لازم است.

رئیس شبکه دامپزشکی دنا با انتقاد از وضعیت کشتارگاه سی‌سخت گفت: در صورتی که روزانه 30 رأس دام کشتار داشته باشیم این کشتارگاه جوابگو نیست و خودروی حمل لاشه نیز قدیمی و غیربهداشتی است.

وی سم‌پاشی اماکنی که دام در آن‌جا نگهداری می‌شود را خواستار شد و افزود: باید بر گلوگاه‌های ورودی و خروجی نظارت شود و در حوزه‌های مختلف اعم از ستادی، عملیاتی و اجرایی پیشگیری و کنترل لازم انجام شود.

این مقام مسئول با بیان این‌که بیش از 70 درصد جمعیت در بخش پاتاوه ساکن هستند اظهار کرد: متأسفانه در روستاها ذبح به صورت غیر بهداشتی انجام می‌شود و شهر پاتاوه فاقد کشتارگاه بوده که لازم است در این مورد چاره‌اندیشی شود.

وی مصرف گوشت تازه را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: مصرف گوشت تازه احتمال آلوده بودن به انواع انگل را دارد که لازم است تا مدتی نگهداری و سپس عرضه شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
مگه کشتارگاه ...... سردخانه داره؟ بر خلاف دستورات سازمان دامپزشکی گوشتها را بلافاصله بعد از کشتار روانه بازار می کنند
نظر شما
ادامه