کد خبر: ۹۶۷۶

حکیم مهر - معاون برنامه ریزی استانداری تهران ضمن تشریح مصوبات جلسه روز سه شنبه با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت، از برخورد شدید تیم بازرسی استانداری با مراکزی که به صورت غیرمجاز نهاده های دامی را احتکار کرده‌اند، خبر داد.
نعمت الله ترکی درخصوص جلسه مسئولان استانداری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد از امروز چهارشنبه روزانه 500 تن گوشت مرغ منجمد و 500 تن گوشت مرغ گرم با قیمت هرکیلوگرم 4700 تومان در استان تهران توزیع شود.

وی با بیان اینکه 1000 تن گوشت مرغ در 3 نمایشگاه طرح ضیافت، 180 مرکز از مراکز میادین میوه وتره بار و کلیه فروشگاههای زنجیره ای شهر تهران با قیمت مصوب به مردم عرضه خواهد شد، گفت: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده برای تامین و ذخیره سازی گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد و بصورت نامحدود در اختیار مصرف کنندگان گذاشته خواهد شد.

توزیع نهاده ها با نرخ مصوب از امروز

معاون برنامه ریزی استانداری تهران درخصوص توزیع نهاده ارزان قیمت بین تولید کنندگان نیز گفت: از امروز هرکدام از اتحادیه ها و تشکل های تولید دام و طیور (مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار) که به نهاده ای احتیاج دارند، می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی نهاده های کنجاله سویا با قیمت هرکیلوگرم 830 تومان، ذرت با قیمت هرکیلوگرم 500 تومان، جو با قیمت هرکیلوگرم 490 تومان و سبوس با قیمت هرکیلوگرم 230 تومان را از شرکت پشتیبانی امور دام در استان تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد: علاوه براین، همه تولیدکنندگانی که می خواهند از امروز تولید خود را آغاز کنند باید برای تامین نهاده های مورد نیاز خود با نرخ مصوب تفاهم نامه ای را با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و همچنین مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران منعقد کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

ترکی تصریح کرد: مسئولان آمادگی دارند برای تامین نهاده ها با نرخ مصوب با تولیدکنندگان تا پایان سال جاری قرارداد منعقد کنند.

هشدار استانداری به محتکران نهاده های دام و طیور

وی در بخش دیگری از این گفتگو هشدار داد: از روز شنبه هفته آینده تیم بازرسی استانداری تهران همه مراکز مرتبط با تولید صنعت دام و طیور را بازرسی می کند و هرکجا احساس کند که نهاده دام و طیور به صورت غیرمجازو مازاد بر نیاز احتکار شده است، برابر ضوابط قانونی با مسئول این مرکز برخورد خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران درعین حال تصریح کرد: البته با تولیدکنندگانی که این نهاده ها را برای تولید خود انبار کرده اند برخورد نمی شود.
 

نظر شما
ادامه