کد خبر: ۹۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرگزاری فارس نوشت : معاون شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: گوشت مرغ دارای هورمون‌های زیادی است که موجب بلوغ زودرس و یا مشکلات هورمونی دوران بلوغ در کودکان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر، عبدالرضا صادقی در جلسه توجیهی آموزشی با دامداران این شهرستان، اظهار داشت: مقاومت به آنتی‌بیوتیک‌ها یک تهدید جدی برای جامعه بشری است.

وی تصریح کرد: مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها در دام و عدم رعایت دوره منع مصرف گوشت، شیر و سایر فرآورده‌های دامی سبب می‌شود تا پس از مصرف فرآورده‌های دامی این داروها وارد بدن انسان شده و زمینه مقاومت دارویی را ایجاد کند.

صادقی افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین در دام منع مصرف گوشت و شیر دام را به ترتیب به مدت 10 و دو روز ایجاد می‌کند، اما دامداران به این نکته توجه نکرده و با عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی به بازار موجب می‌شوند تا بدن انسان‌ها به این نوع داروها مقاوم شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف هرگونه دارو در دام  باید زیر نظر دامپزشک باشد و دامداران و مصرف کنندگان گوشت و فرآورده‌های لبنی باید به توصیه‌های پزشکان در مورد عدم مصرف شیر و گوشت دام در دوران درمان و پس از آن توجه کنند.

صادقی بیان داشت: دامداران باید با رعایت دوره منع مصرف گوشت، شیر و دیگر فرآورده‌های دامی محصولی عاری از هرگونه آنتی‌بیوتیک، داروهای ضد انگلی و ... را روانه بازار کنند.

معاون شبکه دامپزشکی نرماشیر به خطرات مصرف مداوم گوشت مرغ نیز اشاره کرد و افزود: گوشت مرغ دارای هورمون‌های زیادی است و زمانی که به بدن مرتب آنتی‌بیوتیک و هورمون وارد شود به مرور زمان بدن نسبت به آنتی بیوتیک مصونیت و مقاومت پیدا می‌کند.

صادقی ابراز داشت: همچنین هورمون‌های موجود در گوشت مرغ تعادل سیستم هورمونی بدن را به هم می‌زند و ممکن است، موجب بلوغ زودرس و یا مشکلات هورمونی در دوران بلوغ کودکان شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۰
0
0
دیگه حالم از واژه دکتر بهم میخوره
نظر شما
ادامه