کد خبر: ۸۲۶۸

حکیم مهر - وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبر منتشر شده در خبرگزاری ایسنا تحت عنوان "تعطیلی صنایع چرم در صورت ادامه صادرات مواد اولیه" واکنش نشان داد.

دبیر انجمن صنایع چرم با بیان این‌که خروج مواد اولیه صنعت چرم از کشور همچنان ادامه دارد، تاکید کرده بود که بیش از 500 هزار نفر در کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط با صنعت چرم کار می‌کنند و ادامه روند خروج مواد اولیه اشتغال این افراد را به خطر انداخته است.

جهانگیر مجیدی همچنین با هشدار نسبت به از دست رفتن مواد اولیه صنعت چرم کشور به قیمتهای پایین عنوان کرده بود که افزایش نرخ ارز روند صادرات مواد اولیه صنعت چرم را از کشور تسریع کرده است. این در حالی است که اگر به جای صادرات مواد خام محصولات فرآوری شده چرمی صادر شوند در آن صورت ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور می‌شود.

در همین حال وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نمابری به ایسنا توضیح داد: "با توجه به بررسی آمار گمرک ایران صادرات مواد اولیه صنعت چرم (پوست، وت بلو، سالامبور و کراست) در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش قابل توجهی نداشته است."

وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اعلام کرد: "بنا بر اطلاعات واصله از سوی انجمنها و تشکلهای تخصصی خروج مواد اولیه به صورت غیرقانونی و قاچاق از کشور صورت می‌پذیرد که مراتب برای جلوگیری به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس شده است."

 

نظر شما
ادامه