کد خبر: ۸۱۷۵

حکیم مهر - هجدهمین گردهمایی مدیران گروه های دامپزشکی با هدف بررسی راه کارهای اجرایی دوره های کارشناسی ارشد، تدوین منابع درسی ، طرح‌های تحقیقاتی مرتبط و همچنین همکاری با برنامه های فرهنگی و دانشجویی در بندر عباس برگزار شد.

به گزارش موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی ؛ در این گردهمایی که با حضور دکتر محمد سبحانی مطلق مدیرکل آموزش سازمان دامپزشکی کشور و دکتر امیرعباس جعغری معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی کشور برگزار شد، معاون برنامه‌ریزی و تدوین منابع درسی و علمی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی تاریخچه ای از آموزش‌های علمی کاربردی کشاورزی ارایه کرد.

دکتر میرزایی در مورد آخرین تغییرات و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در حوزه علمی کاربردی گفت: نظام آموزش‌های علمی کاربردی به عنوان رکن سوم نظام آموزشی کشور مطرح می باشد وابلاغ آن نیز برای اجرا به همه وزارتخانه‌ها ارسال شده است.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه آموزش‌ کلیه افراد زیر مجموعه ها در سطوح عالی و فنی حرفه‌ای در این سیستم صورت خواهد گرفت.

دکتر میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار اجرای آموزش های علمی کاربردی کشاورزی اشاره کرد و گفت: با بررسی های به عمل آمده در بین فارغ التحصیلان، مشخص گردید؛ 80% دانش‌آموختگان در قسمت‌های مرتبط مشغول به کار شدند و این مهم بخشی از نیازهای اشتغال بخش کشاورزی را تامین خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و تدوین منابع درسی و علمی همچنین به تدوین برنامه ها درسی دوره های تکمیلی اشاره کرد و افزود: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاروزی با توجه به نیاز بخش کشاورزی برای توسعه کمی و کیفی در تولید و همچنین گام نهادن در زمینه صنعتی شدن؛ اقدام به تهیه و تدوین دوره های کارشناسی ارشد و دکتری کرده است.

وی افزود: در حال حاضر مجوز اجرای دو دوره کارشناسی ارشد در دو مرکز آموزش جهاد کشاورزی از دانشگاه جامع اخذ گردیده که از سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو خواهند کرد.

دکتر میرزایی معاون برنامه‌ریزی و تدوین منابع درسی و علمی موسسه در پایان سخنان خود توضیحاتی در مورد  تبدیل وضعیت نیروهای کارشناسی ارشد به هیئت علمی و حمایت موسسه از ادامه تحصیل همکاران و همچنین نحوه پرداخت حق‌التدریس و تدوین آیین‌نامه مرتبط ارایه کرد.

در ادامه ، مدیر گروه دامپزشکی گزارشی از فعالیت‌های گروه در مورد تعداد دوره های تدوین شده در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه کرد.

دکتر علی‌نژاد همچنین به بازنگری دروس اشاره کرد و گفت:" ما نباید از استانداردهای جهانی عقب باشیم  و برای رسیدن به کشاورزی پایدار، ملزم به استفاده از آخرین اطلاعات و تکنولوژی های روز دنیا هستیم".

بررسی نقطه نظرات مدیران گروه های دامپزشکی مراکز آموزش در مورد تدوین منابع درسی، طرح‌های تحقیقاتی، استفاده از منابع و کتب سازمان دامپزشکی، هزینه های پروژهای دانشجویی وهماهنگی با واحدهای استانی ، برنامه بعدی این گردهمایی بود .

برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت صید و صیدگاه از دیگر برنامه این گردهمایی بود که طی 3 روز و در دو بخش عملی و نظری توسط دکتر کاظم عبدی متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان و مدیر کل بهداشت و بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و دکتر سهیل علی‌نژاد متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اجرا شد.

شرکت کنندگان در بخش بخش عملی ضمن حضور در لنج صیادی و اجرای عملیات صید و بازدید از یک کارگاه عمل آوری میگو در حین کار ، از نزدیک کلیه مراحل شستشو، سورت بندی، عمل آوری، بسته‌بندی، انجماد و آزمایشات کنترل کیفیت را نیز مشاهده کردند.

نظر شما
ادامه