کد خبر: ۷۹۰۲

حکیم مهر - معاون عمرانی استاندار کرمان که در نشست ساماندهی کشتارگاه‌های دام استان سخن می گفت بر ضرورت توجه ویژه به کشتارگاه‌ها تاکید کرد و خواستار استفاده از بخش خصوصی در راه‌اندازی کشتارگاه‌های جدید و برابر با ظرفیت کشتار موجود شد.

محمد جواد کامیاب همچنین  بر همکاری بیشتر شهرداران با دامپزشکی تأکید کرد و افزود: ایرادهای موجود از سوی شهرداران بررسی و به معاونت عمرانی استانداری اعلام شود.

کامیاب تصریح کرد: شهرداران مبالغ مورد نیاز را برای استفاده از تسهیلات احتمالی در دور چهارم سفر ریاست جمهوری به استان کرمان اعلام کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از تعداد کشتارگاه‌های دام، کمبودها و نواقص موجود و عدم احداث کشتارگاه‌ها در شهرستان‌های جدیدالتأسیس ارائه کرد.

دکتر مینا قاضی زاده خواستار تسریع در راه‌اندازی کشتارگاه دام در دست احداث بم شد و اظهار داشت: در صورت راه‌اندازی کشتارگاه بم امکان عرضه گوشت به چهار شهرستان بم، ریگان، نرماشیر و فهرج به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشتارگاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در حدود 40 تا50 درصد دام‌های استان در کشتارگاه دام کرمان ذبح می‌شوند، خواستار توجه ویژه شهردار کرمان به رفع ایرادهای کشتارگاه دام کرمان شد.

قاضی‌زاده بر لزوم فعال‌سازی بهتر کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد، ساماندهی میدان دام، فعال‌سازی سردخانه کشتارگاه‌ها و دفن بهداشتی زباله‌ها و همکاری با دامپزشکی تأکید کرد.

 

نظر شما
ادامه