کد خبر: ۷۸۷۴

حکیم مهر - رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران با اشاره به فعالیت‌های کانون هماهنگی دانش و صنعت آبزی‎پروری گفت : نقشه راه توسعه فرآوری آبزیان در کشور تدوین می شود.

دکتر عباسعلی مطلبی با اعلام این مطلب افزود : شناسایی و هماهنگ‌کردن مجموعه دانش‌ها و تحقیقات صورت گرفته در حوزه های مرتبط و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از جمله فعالیت های کانون هماهنگی دانش وصنعت آبزی پروری است.

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران خاطرنشان کرد: پیگیری تدوین طرح‌های کلانی که بتواند تحول قابل قبولی را در حوزه آبزیان ایجاد کند، از برنامه‌های اولویت‌دار کانون هماهنگی دانش و صنعت فراوری آبزی پروری به شمار می رود.

مطلبی افزود : بر اساس مقرارت و دستورالعمل مربوط به تشکیل کانون هماهنگی دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اعضای این کانون را هم نمایندگانی از صاحبان صنایع مرتبط با آبزیان از جمله صندوق توسعه صادرات آبزیان، انجمن‌های تخصصی مانند انجمن صنفی میگو، کارخانه های کنسروسازی کشور را تشکیل می دهد که به عنوان اعضای حقیقی در حوزه صنایع در این شورا حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی از سازمان شیلات، سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقات شیلات کشور، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز نمایندگانی در کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری آبزی‌پروری حضور دارند

گفتنی است با انتقال مؤسسه تحقیقات شیلات ایران به خارج از شهر تهران بر اساس مصوبه دولت، ساختمان قدیمی این مؤسسه در خیابان فاطمی تهران در اختیار کانون هماهنگی دانش و صنعت آبزی پروری قرار گرفته است.

 

نظر شما
ادامه