کد خبر: ۷۸۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس جامعه دامپزشکان ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر فرهاد موسی‌خانی» افزود: قرار است در این کنگره از جناب آقای دکتر ادیب‌راد که سال‌ها رئیس و دبیر جامعه دامپزشکان بودند و زحمات بسیار زیادی برای جامعه دامپزشکان کشیدند، تقدیر کنیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: بیست و یکمین کنگره جامعه دامپزشکان ایران ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار میشود. به منظور آشنایی با جزئیات بیشتر این رویداد بزرگ به سراغ رئیس جامعه دامپزشکان ایران رفتیم و دقایقی را با او به گفتوگو نشستیم.

«دکتر فرهاد موسیخانی» معتقد است که هیات مدیره جدید جامعه دامپزشکان ایران تلاش کرده تا کار متفاوتی را برای برگزاری بیست و یکمین کنگره دامپزشکی انجام دهد: «با توجه به شرایط و اتفاقاتی که در زمینه دامپزشکی در سطح کشور و دنیا رخ میدهد، ویژگیها و ابعاد جدیدی را به کنگره دامپزشکی اضافه و تغییراتی اعمال کردیم تا با توجه به شرایط، بتواند به یک کنگره کاربردی، قابل استفاده، به روز و با توجه به شرایط تبدیل شود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، برگزارکنندگان اصلی کنگره چه نهادهایی هستند؟

برگزارکنندگان اصلی کنگره شامل جامعه دامپزشکان ایران، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی کشور با همکاری یکدیگر است.

حکیم مهر: آیا کنگره امتیاز بازآموزی دارد؟

بله، این کنگره سه روزه 29 امتیاز بازآموزی از سازمان نظام دامپزشکی خواهد داشت که این بسیار ارزشمند است.

حکیم مهر: آقای دکتر، کدام ویژگیها باعث شده تا کنگره بیستویکم، متفاوت از نمونههای قبلی خود باشد؟

یکی از تفاوتها و ویژگیهای کنگره اخیر این است که از آنجا که سخنرانیهای کوتاه فرصت بهرهبرداری افراد از دانش و اطلاعات سخنرانان را از بین میبرد، در تمام پنلها از سخنرانان مدعو از میان افرادی که در هر زمینهای در کشور صاحب تجربه و دانش هستند، با مدت زمان بیشتر دعوت کردیم. 27 پنل تعریف شده که در بعضی از آنها سه تا چهار نفر سخنران مدعو داریم که این افراد میتوانند در زمان مناسب دانش و تجربه خود را به اطلاع همکاران برسانند.

از طرفی با توجه به اینکه امروز در دنیا بحث هوش مصنوعی و شرکتهای دانشبنیان مورد توجه قرار گرفته و این مسئله جایگاه ویژهای دارد، سعی کردیم از این منظر هم نگاهی به کنگره داشته باشیم. لذا علاوه بر اینکه سخنرانان در برخی پنلها در زمینه هوش مصنوعی صحبت میکنند، گروهی را برنامهریزی کردیم که ایدههای مختلف دانشبنیان و خلاق در زمینه دامپزشکی را جمعآوری و در روز آخر کنگره ارائه کنند. از طرفی شرکتهای شتابدهنده و صنعتی از این افراد دعوت میکنند تا تعدادی از ایدهها را که با توجه به داوریها ارزیابی میشود، با شکل متفاوتی مطرح کنند. در واقع به این افراد آموزش داده میشوند که چطور ایدههای خود را بیان کنند. این یک کار نو و جدید هست که سالن اصلی کنگره در نیم روز آخر برنامه به آن اختصاص داده شده است.

از ویژگیهای دیگر، فضای نمایشگاهی کنگره است که با توجه به انتخاب هتل المپیک، بسیار بزرگ و در حدود سه هزار متر مربع در نظر گرفته شده است. شرکتها و اسپانسرهای زیادی را دعوت کردیم تا به عنوان حامی فعالیت کنند. در واقع اغلب شرکتهای مطرح در زمینه دامپزشکی حضور دارند و این میتواند ارائه خوبی از محصولات و دستاوردهای این شرکتها باشد. خیلی از آنها سخنرانان خارجی خود را برای کارگاهها دعوت کردند که میتواند بسیار ارزشمند باشد.

حکیم مهر: به طور کلی چند سخنران خارجی در کنگره حضور خواهند داشت؟

در واقع با کمک شرکتها و از سخنرانهای خارجی آنها دعوت شده که بعضی به صورت آنلاین و تعدادی نیز حضوری شرکت خواهند کرد. تقریبا چهار سخنران خارجی از کشورهای مختلف در کنگره حاضر خواهند شد تا از این طریق ما بتوانیم از دانش و تجربه آنها استفاده کنیم.

با توجه به اینکه جامعه جهانی دامپزشکی در جریان برگزاری این کنگره قرار گرفته، رئیس جامعه جهانی پیامی را برای ما ارسال خواهد کرد و ما این پیام را در این کنگره به استحضار همکاران خواهیم رساند.

حکیم مهر: چه تعداد مقاله به کنگره رسیده است؟

در حدود هزار مقاله دریافت کردیم که حدود 900 مقاله آن به صورت پوستر در این کنگره عرضه و ارائه خواهد شد.

حکیم مهر: تعداد ثبتنامیها در کنگره چند نفر است؟

میزان ثبتنام و حضور بسیار گسترده بوده و تا الان قریب به 1200 نفر ثبتنام داشتیم که در سه روز متوالی در کارگاهها، پانلها و... در خدمت آنها هستیم.

حکیم مهر: آیا همچون سالهای گذشته برنامه تقدیر از پیشکسوتان هم دارید؟

بله، قرار است که از جناب آقای دکتر ادیبراد که سالها رئیس و دبیر جامعه دامپزشکان بودند و زحمات بسیار زیادی برای جامعه دامپزشکان کشیدند، تقدیر کنیم. همچنین از کلیه مقامات کشوری و لشکری مرتبط با دامپزشکی نیز دعوت به عمل آمده تا در افتتاحیه و پانلها در خدمت آنها باشیم.

یکی دیگر از ویژگیهای کنگره این است که با توجه به مقالات علمی و پژوهشی بسیار گستردهای که ارائه و داوریهای خیلی خوبی که انجام شده، اقدام به اخذ امتیاز علمی پژوهشی و مجوز ISC از طریق دانشگاه تهران کردیم. در واقع کلیه ارائهدهندگان با داشتن گواهینامه از امتیاز ISC برخوردار خواهند بود. دانشجویانی هم که پایاننامههای خود را ارائه میدهند، نمرات پایاننامه و اساتید محترم به عنوان امتیاز برای آنها محسوب خواهد شد.

از ویژگیهای دیگر کنگره این است که چند پانل صنفی در نظر گرفته شده که یکی از آنها در مورد چالشهای صنفی دامپزشکی است که توسط دکتر مطلبی، دکتر محبی و سایر همکاران مدیریت میشود. همچنین پانل اختصاصی چالشهای آموزش دامپزشکی را داریم که از افرادی که در این زمینه تصمیمگیر و فعال هستند، دعوت به سخنرانی شده است.

بسیاری از پانلهای ما موضوعی است، به این معنا که صرفا در زمینه دام بزرگ نیست و بعضی پانلها به صورت تخصصی روی یک بیماری خاص مثل مشمشه، تب برفکی، بروسلوز، پاتولوژی در دام کوچک یا فقط در ارتباط با تولید مثل دام کوچک یا حیات وحش برگزار میشود که در این زمینه از سخنرانان تخصصی کمک گرفتیم.

در این کنگره چند میزگرد با پیشنهاد انجمنها و کمیتههای علمی در نظر گرفته شده که در این میزگردها صحبت بیشتری درخصوص بیماری آنگارا و هاری میشود. این میزگردها کمک میکند تا تبادل نظر در فرصت مناسبتری انجام شود.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

یکی از رسالتها و برنامههای جامعه دامپزشکان ایران، ارتقای سطح علمی، صنفی و تجربه همکاران دامپزشک در سطح کشور است. مهمترین رویدادی که با برگزاری کارگاههای مختلف از این مهم حمایت میکند، کنگره دامپزشکی است. هدف ما این است که علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد مختلف رشته با توجه به نیازها، بتوانیم از این کنگره یکسری دستاورد نظیر بازآموزی، آشنایی همکاران با دانش روز دنیا و کسب اطلاعات جدید داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم از برخی پانلها که خیلی برای ما مهم است، یک نتیجهگیری داشته باشیم و آن را به سازمانهای تصمیمساز کشور مثل نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ارائه دهیم تا از این طریق بتوانیم به عنوان یکی از اعضا و حلقههای مهم دامپزشکی کشور در تصمیمات کشور کمککننده باشیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

لینک ورود به وبسایت بیست و یکمین کنگره جامعه دامپزشکان ایران

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سمرقندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
0
0
ایا حکیم مهر هم در نمایشگاه غرفه اختصاصی دارد ؟بسیار بجا است اگر داشته باشد
نظر شما
ادامه