کد خبر: ۷۸۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره دامپزشکی قشم از کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو یا گاومیش هندی فاقد مجوز بهداشتی و دامپزشکی در این شهرستان مرزی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد صدیق ارم» روز سه شنبه افزود: در پی تشدید طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی قشموندان و گردشگران، کارشناسان این اداره با همکاری پلیس فتا و پایگاه دریابانی قشم برابر دستور دادستان عمومی و انقلاب این مقدار گوشت قاچاق بوفالو را که به صورت غیر مجاز و بدون اخذ گواهی بهداشتی وارد این جزیره شده بود کشف و توقیف کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان این مقدار گوشت را از مبدا یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد یکی از روستاهای غرب جزیره قشم کرده بودند.

رییس اداره دامپزشکی قشم با اشاره به اینکه هرگونه استفاده گوشت بوفالو وارداتی و قاچاق خارج از فرآیند صنایع غذایی و شبکه نظارتی سازمان دامپزشکی کشور ممنوع است، توضیح داد: گوشت های قاچاق کشف شده برای انجام مراحل بعدی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

ارم از عموم قشموندان و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

بوفالو جانوری پستاندار از تیره گاوان و دسته جفت سمان با شاخ های هلالی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
1
0
از عموم قشموندان و گردشگران ...؟!!! قشموند دیگه چیه؟ مثلا تهرانوندان خخخخ
نظر شما
ادامه