کد خبر: ۷۸۳۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی، تولیدات داخل روستا را بی‌نیاز از مجوز دامپزشکی اعلام کرد و این تصمیم را در راستای احیای کارکرد اصلی روستا دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر مجتبی نوروزی» از تدوین دستورالعمل جدید فواصل بهداشتی برای تولیدی‌های دامی خبر داد و گفت: این دستورالعمل‌ها طبق نظر کارشناسان تا پایان فروردین تدوین و نهایی می‌شود.

وی همچنین افزود: طبق قانون سازمان دامپزشکی و آیین‌نامه‌های مربوطه، روستاییان برای تولید در داخل روستا نیازی به مجوز سازمان دامپزشکی ندارند و این موضوع به ادارات کل ابلاغ شده است.

نوروزی ابراز امیدواری کرد که با این رویه تولید در روستا تسهیل و روستاها به کارکرد اصلی خود بازگردند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: کارکرد اصلی روستا تولید شیر، پنیر، کره، ماست، عسل، خامه و دیگر محصولات روستایی است که با اجرای برخی از طرح‌ها و تغییر چهره روستا، این کارایی از دست رفته است و ضروری است با اتخاذ روش‌های مقتضی و تسهیل در تولید و حذف قوانین دست و پاگیر، روستاها دوباره به کارکرد واقعی خود بازگردند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
4
5
..............
وقتی بروسلوز و دهها بیماری دیگه اپیدمی شد نتیجه این نظرات ..... مشخص میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
4
روستا یعنی پرورش گاو،گوسفند، مرغ و.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
1
1
اما این مراکز پرورش و نگهداری باید شناسنامه دار و بطور مستمر رصد و پایش شوند، آموزشهای عمومی در رابطه با بهداشت و پیشگیری به صاحبان آنها ارائه گردد تا مرکز شیوع بیماریهای مختلف نشوند.
نظر شما
ادامه