کد خبر: ۷۸۲۹۷
تعداد نظرات: ۳۰۱ نظر

حکیم مهر: حداقل پنج ژن در کبوترها شناسایی شده که در پشتک زدن برخی از این گونه‌ها نقش دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبر آنلاین، «آتوسا سامانی» از سنین پائین مطالعه درباره ژنتیک کبوترها را آغاز کرد. او در شهر اصفهان در محاصره کبوترهای خانگی بزرگ شد؛ در شهری که به خاطر کبوترخانه‌هایش مشهور است. پرنده موردعلاقه او یک کبوتر کاملا سفید بود.

آتوسا در سن شش یا هفت سالگی متوجه شد که کبوتر موردعلاقه‌اش هرگز صاحب فرزندی کاملا سفید نشده است و تدریجا دریافت که رنگ سفید، یک ویژگی ژنتیکی مغلوب است که تنها وقتی که یک موجود، دو نسخه شکسته از یک ژن را به ارث ببرد در آن پدیدار می‌شود. در این مورد خاص، کبوتر موردعلاقه او، دو نسخه شکسته از ژنی داشت که به طور معمول رنگدانه پرها را تشکیل می‌دهد. در نتیجه، پرهای این کبوتر کاملا سفید بود.

اما جوجه‌های این کبوتر، یک نسخه ژن طبیعی که رنگدانه تولید می‌کرد را از مادرشان به ارث می‌بردند و پرهای رنگی داشتند.

همین جمع‌بندی ابتدایی در مورد وراثت کبوترها در ذهن آتوسا ماند و به علاقه‌اش برای یادگیری بیشتر در رشته ژنتیک دامن زد. او زمانی که برای تحصیل به دانشگاه یوتای آمریکا رفت، به آزمایشگاه مایکل شاپیرو پیوست تا در مورد اینکه چرا برخی از کبوترها می‌توانند سالتوی عقب (پشتک به عقب بزنند) تحقیق کند.

کبوترهایی که پشتک می‌زنند

این کبوترها که می‌توانند پشتک بزنند، شامل دو نوع هستند: یکی گونه Flying rollers مثل کبوترهای بیرمنگام که قادر به پرواز کردن هستند و در آسمان پشتک می‌زنند و گونه دیگر، parlor rollers که قادر به پرواز کردن نیستند ولی روی زمین پشتک می‌زنند.

در بسیاری از اشعار فارسی به این نکته اشاره شده که کبوترها از روی شادی، این حرکات آکروباتیک را انجام می‌دهند؛ اما سامانی معتقد است که حقیقت تاریک‌تر از این حرفهاست. او در این باره توضیح داده:« این قطعا یک اختلال حرکتی است و هیچ جنبه خوبی ندارد.»

طبق توضیحات او، این اختلال پیش‌رونده است و بلافاصله بعد از تخمگذاری ظاهر شده و به تدریج آنقدر بدتر می‌شود تا اینکه پرنده دیگر نمی‌تواند پرواز کند.

کشف ژن‌های مرتبط

سامانی در گزارشی به این نکته اشاره کرده که حداقل پنج ژن در این رفتارها نقش دارند. همکاران او هم تائید کرده‌اند که این پشتک زدن، یک ویژگی مغلوب است که با جفت‌گیری کبوترهای هومر با کبوترهای Parlor ایجاد می‌شود. زمانی که پرندگان هیبرید با هم جفت‌گیری می‌کنند، حدود ۴ تا از ۱۰ فرزندشان، درصورت اجبار به پرواز، پشتک می‌زنند.

خانم سامانی از دو روش آماری متفاوت برای یافتن ژن‌هایی که باعث می‌شوند تا کبوترها پشتک بزنند استفاده کرد. او پنج بخش بزرگ از DNA حاوی صدها ژن را یافت که البته هیچ‌یک از این ژن‌ها در آن نواحی، دارای جهش‌هایی که بتوانند علت این پشتک زدن باشند، نبودند. در نتیجه او به سراغ فعالیت ژنی در مغز پرندگان رفت و دریافت که حدود دو هزار ژن هستند که کم و بیش در مغز کبوترهای Parlor نسبت به دو گونه دیگر کبوترهایی که پشتک نمی‌زنند، فعال‌تر هستند.

سامانی با ترکیب تمام این شواهد و مدارک، تحقیقش را بر روی ۳۰۰ ژنی که ممکن است منجر به این پشتک زدن شود، متمرکز کرد ولی هنوز نتوانست این کار را با ژن خاصی مرتبط کند.

سامانی به زودی دکترای خود را به پایان خواهد رساند و امیدوار است تا وارد حرفه تدریس شود. او دلتنگ کبوترها و تمرین‌های ذهنی‌ای که به او می‌دادند خواهد شد.

سامانی در این باره گفته:« من حدود پنج سال دراین باره فکر کرده‌ام. قطعات پازل را از اطراف جمع‌آوری کردم. حالا چطور می‌توانم این قطعات را با هم مرتبط کنم که معنادار شوند؟ آیا آنها بالاخره با هم جور در خواهند آمد؟ این چیزی است که بیش از همه دلتنگش هستم؛ عاشق حل کردن معما هستم.»

منبع: sciencenews

 

انتشار یافته: ۳۰۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
226
153
سلام و درود گاهی با خود فکر می کنم چه حکمتی در برنامه ی حکیم مهر است که دغدغه اش شده پی گیری تحقیقات در پشتک زدن کبوتر ها
در حالیکه سیستم دامپزشکی کشور از مشکلات بنیادینی رنج می برد و خانواده ی دامپزشکی با این دیدگاه های غیر متمرکز و فانتزی چشم اندازه مبهمی دارد هر چند به زعم من اگر بداند باید روی چه حیوانات استراتژیکی تمرکز کند و تا آنجا که تحقیقات مربوط به آن متحول کننده ی اقتصاد ایران باشد آنگاه هم می تواند مطالبه گر حقوق دامپزشکان باشد و هم باعث اعتلای نام ایران در عرصه ی سلامت و اقتصاد
یاحق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
چرا سبب از درخت به روی زمین می افتد به آسمان نمیرود به نظرت سوال مسخره ای نیست این سوال مسخره به ذهن یک نفر افتاد و جاذبه کشف کرد تمام کشفیات و اختراعات همینطور بوده و است و بک عده ای مسخره کردند
ارژنگخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
ایشان در آمریکا تحصیل و تحقیق میکنند و علم راه خودش را نه با نیاز سنجی اقتصادی،که با راز گشایی و کشف مجهولات بزرگ پیوند زده و ادامه خواهد داد و بی کیاستی و نالایقی دوستان شما درامور دامپزشکی و اقتصادی و سایر قسمتها را با فدا کردن یک تحقیق بی هزینه و شخصی قرار نیست ایشان جبران کنند!!بجای تکدی گری برنامه و تحقیق و تعین تکلیف برای دیگران یا خودتان کاری بکنید و یا سکوت کنید!
نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
به نظر مهم تفکر پشت این حرکت است
چه بسا علوم جدیدی که حاصل این تحقیقات به ظاهر بی معنا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
ببین اون گاهی اوقات ،قبلش چی خوردی که این فکرها به سرت میزنه...
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
خیلی پرتید شما .
رامین
| France |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
بحث و تحقیق خوبی است بالاخره کسی پیدا شد که به کفتر و کفتر بازا تحقیقاتی انجام بده ولی بنظرم تحقیق روی جی پی اس کبوترا و نحوه مسیربندی و چگونگی نشان کردن محل و چگونگی یادگیریشون از این بحث خیلی بهتر و جذابتر میشد ولی بازم از تحقیقاتتون سپاسگذاریم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
شرط لازم برای ارائه نظر کنار گذاشتنن عقده ها وتنگ نظربها ست
هالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
بعید است ازیه تحصیلکرده که اینقدرفکربسته ای داشته باشد که نه ذهن پویاونه استقلال فردی وعلایق و...درنظر داشته باشدونه بخواهدعلم فقط دریه موردوبسته وغیرپویا فعالیت کندکه دیگرعلم ودانش تجربی نیست و پیشرفت وتکاملی.تاسف برنظگرات بسته وغیرپویا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
همه چیز رو علاقه تعیین می‌کنه! یارو از آمریکا بلند میشه بره آفریقا تا روی بال حشرات کار کنه، پس تو نمی‌خواد اظهار فضل کنی که باید دنبال چی رفت!! شاید همین پشتک زدن کبوتر یه روزی ارتباط داشته باشه با پشتک زدن مغز انسانی مثل تو که این مقاله رو می‌خونه و نظر منفی امثال تو رو می‌بینه!! هیچ وقت توی ذوق کسی نزن علامه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
عجب ،حالا بگین چرا آمریکا ابرقدرته،چون علاقه ها رو جذب میکنه در تمام رشته ها و اونها نهایت تلاششون رو میکنن اینهکه آمریکا ،آمریکا شده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
سلام و عرض ادب

دوستان و هم وطنان عزیز ، این بنده خدایی که نظر خودشون رو ابراز کردند ، دیدگاه شخصی خودشون رو بیان کردند ، و خیلی هم قابل احترام هست ، چرا به ایشون بی احترامی میکنید ، واقعا مایه تأسف هست ، خیلی از مثلا روشنفکرا دم از دموکراسی میزنند اما اولین کسی که نقضش می‌کنه خودشون هستند ، عزیزای دل همه ما بر یک کشتی سوار شدیم ، بیاید با هم مهربان باشیم ، به هم احترام بزاریم و دیدگاه ها رو تجمیع کنیم ، که راه پیشرفت در این امر هست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
یک محقق کارش تحقیق کردنه، پرنده یا ه‍ر چیز دیگه ای مهم دست آوردشه که تو نمی فهمی
وقتی سرت گرمه عزاداری و یه پرس قیمه باشه همین میشه دلیل جهان سوم بودنمون
Haj bijan
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
بسیار عالی است انشالله این محقق جوان سریعتر به پاسخ برسد ومتشا اثر خیر شود دوستانی که گله مند هستند بدانند بسیاری از تکنولوژی های مفید ازبررسی همین حرکات به ظاهر ساده حیوانات الهام گرفته شده مانند جدیدترین نسخه ماشین مرسدس بنز از ثابت ماندن سر مرغ در هنگام تکان دادن و چپ وراست کردنش من از این محقق بسیار سپاسگزارم وبعنوان ایرانی افتخار میکنم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
صحبتهای و تحقیقات این خانم چه ربطی به دامپزشکی و اقتصاد و حیوانات استراتژیک دارد اون روی ژنتیک و علت این نقص ژنتیکی بحث کرده که تا باحال خود من هم فکر میکردم این یک حرکت دلخواه خود کبوتر هست که خیلی هم برای من جالب بود
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
با دروود
دوست عزیز،بنده به عنوان کارشناس ژنتیک حیوانی وفعالیت های میدانی دراین عرصه با نظرجنابعالی تا حدی موافق هستم،اما در جامعه ای که نژادهای اصلاح شده دام سنگین بعلت بی کفایتی در مدیریت نبود علوفه ی مناسب به کشتارگاه منتقل میشوند،شاید بهانه تراشی باشد،درضمن رفتارشناسی حیوانات یکی از بهترین تخصص ها در علوم جانوری میباشد ودر انتها،شاید روزگار خوراک خوردن و سلایق انسان ها دستخوش تغییرات شود و ما مجبور به استفاده از گوشت های سایر جانداران باشیم.
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
52
109
خیلی عالی بود
۱.البته رفتار پشتک زدن در سایر حیوانات مانند گربه، سگ، میمون، و غیره حتی حیوانات دریایی، وجود دارد
۲. آیا ارتباطی از نظر فنوتیپ و ژنوتیپ رفتار پشتک زدن در حیوانات مختلف وجود دارد.
۳. به عنوان یکی از مباحث زبان حیوانات و الهام های زیستی چه ارتباطی می توان بین رفتار پشتک زدن حیوانات و انسان هایی که این مهارت را دارند یا می توانند بیاموزند وجود دارد و آیا می توان پارامترهایی را برای بهبود مهارت های آکروباتیک در انسان ها با شناخت زمینه های ژنتیکی و یا طراحی تمرین های خاص شناسایی و معرفی کرد؟
پاسخ ها
محمود
| United States of America |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
آخه همه کبوترا پشتک نمیزنن...فقط یه عده خاص از کبوترها پشتک میزنن...مثلا انواع کبوتره طوقی هست ولی فقط تعداد معدودی طوقی پشتک میزنن..مثلا کبوترهای سرعتی یا همون نامه برها اصلا پشتک نمیزنن....تحقیق در مورد حیوانات دیگه هم هست ولی این پشتک کبوتر فرق داره
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
مشکل اینه که ما همه چیز رو عجیب مس بینیم و حیوانات رو دست کم می گیریم.
من خودم در مزرعه روی کابل های برق بین دسته کبورترها شاهد بودم که چگونه یک کبوتر عقاب را صرفا سر کار می گذاشت و اون رو اذیت می کرد و از اطرافش مانور میزد کاملا به شکل فانتزی و از روی باهوشی. دقیقا مث یک آدم
عزیزالله...اکبری ...شهرکرد ...خراجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
سلام دکتر بهتون افتخار میکنم که یه‌ک دستاورد را به نام ایران وایرانی کشف نمودیت.وهکایت این نظر هایه دوستان در مورد کارودستاوردتون نباید شمارا منحرف کند .....ومحز اطلاع میگویم که این نظرهامسداق شعر مثنوی مولوی را اشاره می کند شعر فیلی در تاریکی .که خود شاعر هم می فرماید .عیب هفتادو دوملت همه را عذربنه+++++چون ندیدند حقیقت ره افسانه زنند?‍♂️??????????????❣️???????⚘️❤️?
سعید
|
Romania
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
53
143
باسلام و درود و با احترام به خانم دکتر عزیز باس بگم حرف ایشون ۵۰ درصد تایید و ۵۰ درصد رد میشه
معلق زدن یا ملّآق زدن یا بازی کردن یک ویژگی پسندیده در برخی گونه های کفتر هست به ای صورت که کبوتر از روی سرخوشی و مستی و شور و شعف در حال پریدن ناگهان بالهای خودش رو بصورتی که جلب توجه کنه چنان میکوبه به هم که صدای طرق طرق مثل دست زدن بوشهری ها میده و بعد با یک حرکت معلّق زیبا این نمایش رو ختم می کنه ، به این کبوتر اصطلاحا میگن )بازیکن(
ولی اونجایی که حرف خام دکتر رو تایید میکنم ، اینجاست که بعضی از کبوترها اختلال معلّق بی قرار دارن و بدون برنامه و بازی و شروع به معلق زدن پشت سرهم می کنن بصورتی که گاها آهنگ پرواز از کنترل‌کنترلشون خارج شده و بعضا دچار انحراف حرکتی و برخورد با اشیاء و درودیوار میشه ، به این کبوترها میگن گره و مشکل مغزی و اختلال مغزی دارن . بعضی به مور زمان بهبود پیدا می کنن و بضی آنچنان پیشرفت میکنه که روی زمین هم تعادل نداره و دائم معلق می زنه ، اینجا باس یک خط قرمز دور گلوش کشید ( یعنی با چاقو ....?).
پیروز و سربلند باشید
یاعلی مدد
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
آفرین بر شما و دکتر کبوتر باز
مشکل مملکت ما فقط همین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
سلام خط قرمز با چاقو ؟!!!!!
بنظر میاد شما دوست عزیز بیشتر از اختلالات ژنتیکی رنج می برید تا اون پرنده بد اقبال که نزد شما دنیا بیاد و رشد کند
کامبیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
واقعا در چند جمله خیلی عالی و حرفه‌ای خصوصیت رفتاری کبوتر رو در مورد پشتک توضیح دادی
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
کندن دمب کبوتر وقتی کلاف یا گره میشه کاملا جواب میده
علی اصغر قاسم پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
سلام؛ کامنتت غیر از خط آخر اونجایی که میگی: یه خط ...! عالی بود، به نظر من خط آخرش اصلاً خوب و دور از وجدان و عواطف و رفتار انسانی بود و نباید هرگز این کارو کرد و جان شیرین حیوونی رو به این سبب گرفت بلکه اون خصوصیت خوبی هم داره، جوجه ی بازیکن ازش بگیر، بهترین جوجه رو هم میده برادر عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
با سلام حرکت بازی زدت یا ملق زدن کبوتر اصلا باعث ناراحتی یا اذیت کبوتر نمیشه. بلکه کبوتر با این حرکت جلوی دسته کبوتر و برای صاحبش خود نمایی میکنه.بازی کردن یا ملغ زدن کبوتر چند نوع مختلف داره.کمون باز پا میل. کبوترها هر نوع و هر نژاد یک نوع بازی دارن ولی نزاد کبوتر هومر و دورگ و پلاکی محال ممکن بازی کنه فقد یک نژاد کبوتر در ایران و ترکیه هست که بازی میکنن پس من اینکه گفتین نزاد هومر بازی کن اصلا این نطریه رد مکنم
بی کس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
باسلام خدمت شما دوست گرامی؛ دوست عزیز اون چیزی که شما میفرمایید یک نوع مریضی هست به اسم نیوکاسل و هیچ ربطی به بازی کردن(پشتک زدن) کفتر توی اسمون یا روی زمین، کفتری که روی زمین پشتک میزنه به قول خانم دکتر ژنی هست،اما کبوتر پرشتی که ساعت‌ها پرواز میکنه و پشتک هم میزنه داستانش فرق میکنه ،البته ناگفته نماند همه‌ی این ها به ژن کفتر بستگی داره،اما در رابطه با نظر خانم دکر باید عرض کنم من مخالف نظر ایشون هستم درمورد اختلال روان یا ژن که باعث پشتک زدن کفتر میشه؛ ما کفترهایی داریم که توی اسمون کل منطقه پرواز میکنه اما به محض رسیدن روی خونه‌ای که بهش جلد هست یه حرکت نمایشی ازخودش نشون میده که همون پشتک زدن هست،بحث در این باره بسیار پیچیده تر و طولانی هست که جاش اینجا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
42
138
آنقدر کفتر بازی کرده تا متوجه پشتک زدن کفترها شده خوش به حال کفتربازها .زحمت کشیده
پاسخ ها
محمد حسین خدابخشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
کلمه آخر اشتباه است مگر تو آفریده ای که بخواهی جان ای را بگیری برادر همین پرنده ها که می خواهی جاقو به گردنشان بگذاری اگر با یک کبوتر که اصلا معلق نمی‌زنند جفت کنی بهترین بچه را میدن که بچه هاشون وقتی پرواز بدی چهار تا دور می‌زنند و چند تا معلق و دوباره چند دور تا آسمان میزنند و دوباره معلق نه آسیب ای به خودشون می‌رسد نه چیزی شما برادر عشق باز نیستید اگر بودی فکری واسه درمان میکردی نه ختم زندگی یا حق از عشق بازان اصفهان چرمهین سیتی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
من حرباتو تایید میکنم ولی برا اخر حرفات بعضی وقتا کندن دم پرنده باعث میشه خوب بشه و زیاد پشتک نزنه من امتحان کردم جواب داد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
باسلام و درود
این نوع از کبوتران که زیاد بازی میکن بایدپشت گردن کبوترروباتیغ زدخون که خارج شدکبوترروبه بهبودی میره.براب بهبودی بیشترکبوتربایدپروازکنه.یاازراه دورکبوتررورهاکنیم تامسافت بیشتری به سمت خانه پروازکنه.اون وقت کبوتر بازی ردمیکنه خوب میشه
باتشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
دمت گرم،معلومه اینکاره هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
عشق باز نه کفتر باز ،یادبگیرید
Sadegh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
من مطمئنم اطلاعات شما در این مورد که با تجربه بدست اومده از خانوم دکتر بالاتر و درست‌تر هست .با نظر دوستی که فرموده بودند خیلی مسائل مهمتری در رشته دامپزشکی برای تحقیق وجود داره که به درد جامعه ،مردم ،رشته دامپزشکی و حتی خود دام طیور بخوره. و شما دیدین که یک دوستی چطور بطور دقیق از روی تجربه رفتار کفتارها رو آنالیز کرده .بنظر منم ما در علم دامپزشکی حتی در نفع رساندن به حیوانات خیلی از دنیا عقب هستیم و باید به چیزهای مهمتر بپردازیم و رنگ و لعاب دادن به این مدل مثلا تحقیقات دردی نه از ما و نه حیوانات دوا نخواهد کرد .با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
خانم دکتر رفته امریکا در موردش تحقیق علمی کرده بعد شما کفتر باز از کارش ایراد میگیری?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
منظور از دور گردن زدن.این نیست که کفتر بکشی .پر دور گردن میکنی و گردن خونی میشه. کفتر با این کار خوب میشه .
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
بادرود واحترام .یافته های انسان ها واکتشافات همیشه از جائی شروع میشه که برای بعضی ها بی‌اهمیت وگاهی مسخره وبنطر می‌آید.مثلآ دانشمندان هنوز باین موضوع پی نبرده اند .(چرا پرنده ای بنام دمجنبانک)مرتب دم خودرا تکان می‌دهد. چرا؟!
کورش چشمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
باسلام،من ازکودکی،عاشق پرنده،بودم، والانم،یک کبوتر جنگلی که ژنش،روباپلاکی ،جفت،زدم،و جوجه،ازش گرفتم ،نگه داشتم و بزرگ کردم ومسیر خانه خودم تا خانه پدرم ۲۰کیلومتر هس وقتی،زعفرانی، یاچیزی روبه پاهایش می بندم دقیق، بعدازچنددقیقه، برام،یامیارتش ،یامیبرتش،وبیابانم که میبرم،باخودم، بجزخودم،نزد،هیچ،انسانی، نمیره،واقعا،شده، یک،تفریح خاص که جانم بهش بستگی داره،
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
آقایون دانشمند و حیوون دوست،هر پرنده یاحیوان حلال گوشت دیگه ای بالاخره باید طعم چاقو رو بچشه.اینکار کجاش ایراد داره؟خیلی هم خوبه
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
22
76
من به خانم سامانی، محقق در مورد پشتک زدن پرنده ها پیشنهاد می کنم برای تکمیل سیر تحقیقاتشان یک مطالعه میدانی از کفتر باز های قدیمی و حرفه ای تهران به عمل آورد شاید به نکات جدید و مفید برسند ، آنها تجربیات زیادی در نوع پرواز و پریدن پرنده دادند
پاسخ ها
کامبیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
کاملا درسته ، من ۲۰ سال عشق کبوتر بودم خیلی از تجربیات مثل ماها مطمئنا بدرد تحقیقات ایشون میخوره
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
23
44
دو نمونه کبوتر داریم شهری و بهبهانی
شهری شامل سبز و سرور و اینا میشه که پرش طولی دارن و اهل پشتک نیستن اما امان از بهبهانی اونم کله سینه دمبی ...واویلا
بیرمنگام بیاد سلام کنه تا پامیل بهبهانی پرریزونش کنه.یا علی
Omid
|
United States of America
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
12
80
ایول به این بانو بلاخره یکی به کبوتر باز های ما اهمیت داد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
22
50
با سلام لطفا تحقیفی درباره پشتک وارو زدن کارمندان دامپزشکی انجام دهید که چگونه سفره آنها هر روز کوچکتر میشود
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
15
36
درود . بسیاری از اختراعات بزرگ در غرب از روی حرکات حیوانات الکو برداری شده . امید ک درباره تحقیقات خانم دکتر هم اینگونه بشه. با آرزوی سلامتی و شادی واسه ایشون.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
14
33
سلام خانم دکتر این که شما می فرمایید تا حدی درسته ما از بچه گی کفتر باز بودیم ،این کشف شما ما از بچه گی میدونستم وژن خون کفتر اگه زیاد قوی باشه این طوری گیج میشن پس بایدبا ی ژن خونی دیگه جفت کرد که زیاد گیج نشه،اونایی هم که زیاد بازی ندارن وقتی بالا سر جفتشون میپرن و مست میشن بازی میفتن ،چیزای دیگه هم وجود داره بیا تا نشانت بدم مثلاً با چه ژنی جفت کنی که زیاد گیج نشن سر وبازی داشته باشند??
حمیدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
26
76
کفتربازاش لایک کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
68
34
علم کفتر بازی چه فایده ای داره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
19
19
باتشکر وسپاس به سرکار خانم دکتر اتوسا سامانی امیدوارم در تمامی تحقيقات به خصوص درمورد این پرنده چند وجهی موفق باشید. من با این پرنده بزرگ شده ام وعلم روانشناسی وعلم کوانتوم وعلم ژنتیک را اکنون توسط علاقه به این پرنده دنبال می کنم. سعید از کاشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
10
41
کار انجام شده از نظر ژنتیک و بیو انفورماتیک قابل توجه و تحسینه.
و اینکه یک فرد پژوهشگر بدنبال سوالات ذهنی دوران کودکی خودش بره هم جالب هست.
نادر عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
13
20
سلام و درود به خانم دکتر آتوسا خیلی زحمت کشیدی من تربچه گی حدود. پنجاه سال کبوتر داشته ام وقتی که کبوتر قوی باشد وزن آن بر زن کبوتر ماده بیشتر باشد باعث پشتک زدن میشود واگر از دوجا دم کبوتر رابانخ ببندید دیگر پشتک نمی‌زند واگر بزند بسیار کم پشتک میزند و ساعت پرششش بیشتر میشود
احمد تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
15
16
اصلا اینطور نیست ما نمیگیم پشتک میگیم کبوتر بازی کن .وقطعا اخلال ژنتیکی نیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
سلام اولي رو اصلا درست نكفتي دومي هم بعضي وقتا جواب ميده
کوسه جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
21
10
به نظرمن خانم سامانی بجای اینکه وقت خودش راروی تحقیق پشتک وبازی کردن کبوتر ها بزاره روی بیماری وعلاج وراه درمان پرنده ها صرف کنه. چون پشتک وبازی گردن کبوتر، جوجه ها از پدر ومخصوصا ازمادر خودشون ارث ميبرن. هر کبوتری که زبادپشتک میزنه کافیه دم کبوتر کوتاه کنی دیگه میبینی که پشتک میزنه یانه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
7
13
سلام و درود. معمولاً بیشتر کبوتر های تهرانی پشت میزنند
رهگذر
|
Germany
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
11
15
کفترهایی که بازی میکنن و یا بقول شما پشتک میزنن اینها نژاد بهبهانی هستن نژاد پلاکی و هموار و دورگ هومر پلاکی پشتک نمیزنن بله ربط به ژن کفتر داره ولی خیلی از این دلایل و توجیهات بیربط هست نژاد کویتی هم همینطور هست حتی من خودم یه راه بلدم که باعث میشه کفتر بیشتر و بهتر بازی بزنه یا پشتک بزنه ولی نگم بهتره چون فردا یکی میاد چهارتا اصطلاح علمی می‌زاره پشتش بعد بنام خودش ثبت می‌کنه بنده خدا بعد از این همه تحقیق تازه فهمیده به دی آن ای ربط داره یا همون زن خب اینو که همه کفتر باز میدونستن
محمدم۵۲
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
8
21
چقدر دکتر کفتر،وااااااااا
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
عالی بود اصالت ایرانی بودنمون همینه یکی نظر میده همه میشن دامپزشکو کفتر باز
باز ممنون خیلی تاثیر گذار بودین ححح
محمود
|
United States of America
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
5
13
با سلام علت این را از ما که یه عمر عشق بازی با کبوتر کردیم باید بپرسید این رفتار در بعضی کبوترها اختلال هست و نا خاسته و پیوسته پشتک میزنن و حتی گاهن از مسیر منحرف میشوند یا در نشستن بخاطر همین پشتک مدام به مشکل میخورن حتی بعضی وقتها دیگر نمیتوانن رو بام خود بشینن وگم میشوند ولی در بعضی از کبوترهای نر که به قول ما نر مست این رفتار از روی مستی یا همان سرمستی صورت میگیره چون قبل از اینکه پشتک بزنن چند بار بالهای خودشونو محکم به هم میکوبند تا همه به آنها توجه کنند بعد کنترل شده یک یا دو بار پشتک میزنن بعد به پرواز ادامه میدن بیشتر جهت جلب توجه جنس ماده این کار را انجام میدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
39
16
چین وژاپن وکشورهای بزرگ راببین بانوی ما راببین چی کشف کرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
6
22
کبوترعشقه
طوقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
9
6
سلام. اگه.پر های دم کبوتری که ملق میزنه رو دونه دونه به هم ببندی ، دیگه نمیتونه ملق بزنه. تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
سلام من زدم جواب
گر فتم
ابن سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
7
27
آفرین آفرین. شما که هوش و حواستون بیشتر از ما هست ، یه تحقیق هم در باره پشتک زدن گوسفندها و گوساله ها انجام بدید. خیلی علاقه داریم بببنیم چه طوری گوشتشون از سفره مردم پشتک زد و پرید؟؟!!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
11
10
کفتر فقط کاشونی
ساعتی بازیکن
من میزنم هوا رو میل هم میزنن
دمشون گرم
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
7
14
با سلام تمامی کبوتران گره شما را خریداریم هر جور که باشه اصلا نپره رو زمین ملق بزنه ...کبوتر دارم رو هوا با شاهین درگیر میشه می‌خوام جفتش کنم با شاهین ببینم جوجه چی میده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
احیانا حرف هم میزنن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
سلام کفتر گره دارم پشتک زن خوب اگه خواستی شمارم پیام بده 09020212694
کیوان خرمی پور
|
France
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
6
12
کبوترهای پیشونی گرد اکثرا پشتک میزنن(بازی) اما پیشونی خوابیده ها سرعتی وکم بازی هستن کبوتر پیشونی گرد را با پیشونی خوابیده جفت کنید این مشکل حل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
این روش شما را قبول دارم برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
این نکته خیلی جالبی بود شما بهش اشاره کردید (فرم سرشون)
حمه
|
Finland
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
10
22
سلام به خانم غزیز وبزرگوار که مایه سربلندی ملت ایران هستی جای افتخاره .......................
kargar irani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
11
14
با احترام..
واقعا آفرین بشما خانم هموطن ، آتوسا سامانی..
(و البته چه افتخار بزرگی که یک هموطن ایرانی چنین علاقمند به حل مشکلات مخلوقی از مخلوقات خالق بزرگ ، واقعا آفرین)

در مورد معلق زدن کبوترها ، دقیق نمیدانم فقط یک حدس حس ششمی هست که شما بهتر است اگر از مغز و ذهن نتیجه نگرفتید ، روی دید و‌ چشمان آنها هم یک تحقیق کوچک بنمایید ..

البته به این دلیل که میگویم اگر مشکل از مغز یا ذهن آنها نباشد ، شاید مشکل از چشمان و قدرت دید یا نحوه دیدن این حیوانات یا کبوتران باشد که مثلا برخی کبوتران قصد دارند تا با این حرکت ، مشکل دید خود را برطرف نمایند .؟
(مانند عادت پلک زدن بعضی انسانها یا .. یا بعضی عادات مشابه.؟)
(هر چند فقط یک حدس بود اما امیدوارم کمک کوچکی گردد که حداقل با تحقیق روی آن ، مطمئن شوید این نیز نخواهد بود ..)
پاسخ ها
حسین سماواتیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
باسلام و احترام
ضمن تقدیر از محقق هم وطن سرکار خانم دکتر آتوسا سامانی به عرض دوستان می رساند
موضوع مقاله رفتار شناسی علمی و ژنتیکی پرنده است و نه کفتر بازی و عنوان مطالب سیاسی و معیشتی و ..
به حتم کشف علوم در جوامع بشری از همین تحقیقات اولیه و ابتدایی شروع و سپس تکمیل و توسعه و پرداش می شود تحقیقات انجام شده در حوزه علم بسیار ارزشمند است و اظهار نظر های حاشیه ای کمی بی انصافی ..پیروز باشید.
فريدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
15
14
خانم دکتربا سلام خدمت شما، این پشتک زدن ایراد ژنتیکی نیست، این بستگی به نژاد کبوتر داره،بعضی از نژادها اصلا پشتک نمی‌زنند و ساعت پرواز طولانی تری دارند،آنها هم مانند بعضی از رسانه حیوانات انواع مختلفی دارند مثل اسب بعضی از اسب ها نژاد بارکش هستند بعضی برای دویدن سریع هستند و بعضی پرش خوبی دارند، من خودم حدود چهل سال هست کبوتر دارم‌، ایکاش امثال شما کشور را ترک نمیکردید،
موسوی هستم ازخوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
9
9
باعرض سلام درکبوترههافقدکبوتر طوقی هم بالا گیره وهم زیادملق میزنه
پاسخ ها
حمید
| Mexico |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
خانم دکترکفتربازی هم بلدند؟!?
یک هم وطن ایرانب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
سلام برایر انیانی که به تحول و پیشرفت ایرانند
وقت صرف پیشرفت ایران سرافراز می کنند
این همه اظهارونظردر مورد کبوتر رابه راهی ترقی ایران بکار بگیرید تا دشمن نگاه چب به خودت واب وخاک كشورت نکند وایندگان ازبودن
والدین خوش فکرگذشته لذت ببرد و همیشه بیادش باشد اثارعملشان پابرجا برای قدرت ایران
بجای بماند درودی ایرانی مقتدر***********
موسوی هستم ازخوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
1
باعرض سلام درکبوترههافقدکبوتر طوقی هم بالا گیره وهم زیادملق میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
13
2
کفتربازای اصیل سبزوار نظری ندارن؟
موسوی هستم ازخوزستانم شهرشوشتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
10
6
باعرض سلام کبوتر طوقی هم بالا گیره وهم زیادملق میزنه
حمید از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
2
دمت شماها گرم که همه عشق باز هستین
لایک
ناشناس مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
1
کفترکله سینه ،کله دم،طوقی،سینه،ذاتشون بازیکنه تحقیق نداره داش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
دیدی کفتر کاکل به سر پشتک نمی زنه؟ یه ارتباطین ژن کاکل و مکعلق نزدن وجود داره
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
با سلام.کبوتری که به اصطلاح بازی کن یا کلافه میشه راه درمان داره.۳ثانت از دم کبوتر رو نگه دارید بقیش رو بچینید .بعدش نگاه کنید بهتر میشه.sirjan
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
4
با احترام به خانم دکتر یک اینکه کفتر باز یا اصطلاحا رنگی باز می خوای بیا قزوین دو اینکه کفتری که پشتک میزنه یا دمشو بکش یا ی پارچه سبک ده پانزده سانتی ببند به دمش وی تذکر به اون اقایی که کفته بود چاقو بزار زیر گلوش باید عرض کنم اگه شما به ی چیزی عادت کنی یا خوب وچه بد باید چاقو بزران زیر گلویتان وازش خون بگیرن؟؟
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
3
عالى بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
1
س در نظر داشته باشید پشتک پرنده در هوا یک مهارت ولی پشتک پرنده در زمین یک اختلال روانی حرکتی است
میلاد نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
4
سلام وقت بخیر ، بعضی از کبوتر ها قبل از ملّق زدن، سرشونو به سمت چپ و راست‌میبرن و اصطلاحاً بابا کرم میزنن?? یه گونه هم هست سمت عقبی میره مایکل جکسونی?‍♂️? اونایی که بندری ویبراتور میزننو که دیگه نگم کاکو ?? کبوترا مو ?از شرق آبادان میرن دور زمینو میزنن ?از غربش وارد میشن?? .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
4
صمنا عزیزان تفکرات ما باید بر اساس رفتارهای پرنده باشه پرنده ای که دز پرواز داره خلاقیت وریسک برا ساس تقلید وقدرت وجوانی خود را به تصویر میکشد با پرنده ای که در روی زمین با بی تعادلی ومشکلات وبیماری ژنتیکی یا محیطی و رفتارهای غیر عادی از خود بروز میدهد هریک باید بر اساس کارشناسی برای تولید علم جدید بیان واثبات شوند
عرشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
4
سلام.من خودم کفتربازم .پشتک زدن کبوترها فقط مال عشق جفتش هستش ...زمانی که کفترهام رو بال میدم اونایی ک پشتکی هستن تا جفتشون میندازم بالا اصلا میخواد خودکشی کنه اون بالا براش به این نتیجه رسیدم ک فقط بر اثر عشق و خودنمایی هم هست و در کل یه زن هست برا بعضیاشون و اینم کار خداست بالاخره یه جوری ترسیم شده ک باید خودنمایی کنه .
روز به
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
5
2
نظر این خانم میتونه 30درصد درست باشه...کبوترای خوب نژاد دار باصطلاح طبق گیر یا بازیکن از جوجگی تا اون موقع که باصطلاح بدون خطا صاف کنن و حتی کبوتر نر تو مستی پشت ماده دست نزنه اون ی نژاد عالیه و صحبت مشکل مغزی و این حرفا برا پرنده نیست نژاد کبوترای کاشان و اصفهان بیشتر این مواردو دارن شهرای دیگه را نمیدونم ...ولی کبوتر هومر که میفرمایید مثل کفترای پشت دار و پلاکی آلمانی یا عراقی یا...همه گراز پرن و اصلا نژادی که میفرماین نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
3
باسلام .کبوترهای اصفهانی بیشترین بازی رادارند ومعروف هستن به اف ۱۴ به خاطر صدای پرهایشان ومیل وبازی های پرسروصدا
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
4
عجب.کشفی
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
11
خدمت خانم دکتر و همه علاقه مندان به کبوتر
اصفهان و شهرهای اطراف آن مثل نجف آباد، خمینی شهر، رهنان، خورزوق، لنجانات ،و....همچنین شهرکرد و برخی شهرهای دیگه از قدیم الایام مهد پرورش کبوتر بازیکن با صدای پر بسیار زیاد بود و هست(البته نژادهای معروف دیگری مثل کبوتر بدرنگ که از نظر رنگ آمیزی شبیه کبوتر لاهور بدون پاپر هستند نیز بسیار زیاد است که بحث ما مربوط به گونه اول میباشد)
در خصوص کبوتر بازیکن اصفهانی باید به این نکته اشاره کنم :این نژاد بايستي در حال پرواز کردن ابتدا شروع به تاب خوردن سریع مثل چرخیدن ورزشکاران باستانی کرده و سپس به سمت بالاشروع به ملق زدن نمایند و بعد از چند معلق کبوتر باید کتفهای خود را صاف نگهدارد و اگر هفتی شکل شد اصولا اشکال محسوب می‌شود.همچنین در نژاد کبوتر های ترکیه ای که غالبا دارای پا پر کوتاه هستند تا حدودی از این قاعده پیروی می‌کنند.
نکته قابل ذکر اینکه دراین گونه ها که گفته شد ملق زدن کبوتر رو به با لا حسن محسوب می‌گردد نه رو به پایین.
ولی گاهی اوقات بدلیل نسبت خونی این کبوتر ها مشکلاتی از قبیل بد بازی کردن یا گره شدن و موار د مشابه بوجود می آید که اصطلاحا گفته می‌شود دهان کبوتر ها با هم جور نیست.
لازم به ذکر است بنده از خودم حدود ۵۰ سال کبوتر بازی کردم همچنین پدر و پدر بزرگم هم کبوتر باز بودند.
نکته جالبی که بایستی اشاره کنم در بعضی از سویه های کبوتر
از هر ۱۰ کبوتر خواهر و برادر گاها ۱ تا ۳ جوجه در موقع بازی نشاندن گره می‌شوند که اینها را با بستن دم یا چیدن دم به صورت نصفه و یا کشیدن دم نسبت به پراندن مجبور میکنیم یا در بعضی مواقع کبوتر را حدود یک تا دو کیلومتر دورتر برده و نسبت به رها سازی آنها اقدام میکنیم .در این صورت کبوتر بالاجبار نسبت به پرواز و برگشت به آشیانه اقدام می‌کند.و بعد از گذراندن یک دوره به حالت عادی بر می‌گردد و مشابه سایر خواهر و برادران خود می‌شود.
به نظر من زمانی که دم کبوتر را می‌بندیم چنانچه بخواهد بازی کند تعادل خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل ملق نمی‌زند.
نکته قابل توجه اینکه کبوتر بازان خطه اصفهان دنبال زیادتر کردن ملق رو به بالای کبوتر در حین پرواز هستند و البته رسیدن صدای بازی کردن کبوتر از آسمان به پایین می‌باشند.
در خصوص کبوتر رولریRollery( بازی روی زمین)اطلاعی ندارم و فکر می‌کنم ایراد بزرگی باشد که کبوتر را از پریدن باز می‌دارد.
بعضی از دوستان در خصوص جلب توجه کبوتر و بازی کردن اشاره نمودند که به نظر نکته درستی هست و البته چنانچه جلب توجه از روی مستی کبوتر و برای جنس مخالف باشد بیشتر کت می‌زنند شبیه کبوتر های بدرنگ اصفهانی.
در مورد سرمستی کبوتر می‌توان به حرکات یا کریم در هنگام جفت گیری اشاره کرد که تقریبا پرواز هلیکوپتری با صدای پر قابل توجه دارند.
در پایان به چند نکته اشاره می‌کنم.
نگهداری کبوتر به شرط عدم ایجاد مزاحمت برای همسایگان و با رعایت کلیه حقوق خانواده و اطرافیان جزو یکی از سالم ترین و پرهیجان ترین و مفرح ترین تفریحات محسوب می‌شود.
امید وارم روزی برسد که همه به این دید برسند که کبوتر دار (باز)حتما آدم خلاف کاری نیست و برخلاف چیزهایی که در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی می‌بینیم بسیاری از افرادی که کبوتر دارند جزو بهترین‌ها هستند.
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
5
3
مملکت ما گوشت و لبنیات لازم داره
یعنی اینکه باید به پرورش گاو و گوسفند اقدام کرد نه حیوونای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
گوشت کبوتر جز بهترین گوشت است .......
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
سلام من خودم پرورش کبوتر گوشتی دارم بهترین فروش دارم بعد برو تحقیق کن از کوشت کبوتر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
4
زنبور داری که یکی‌از ارکان کشاورزی هرکشوری است شدیدا دچار بحران شده ازنخبههای دامپزشکی التماس یاری
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
7
2
خدایا به پناه تو
ما را از شر این جور محققان نجات بده.
یه پیشنهاد!
اگه در مورد پشتک زدن دلار یه کم معلومات بدید ممنون میشم.
مسعود ندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
4
کفتر چیز خوبی هست بشرطی که مزاحم در و همسایه نشه
بوربور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
2
علت اصلی از پر زوری ژن غالب هست ولی بهترین راه برای نزدن بازی کبوتر اینکه دو عدد نی قناری یا تاژ انار را تو پای کبوتر بکنید چون نمی تواند پای خود را جهت بازی زدن جم کنه در نتیجه پشتک هم نمی تونن بزنه
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
3
سلام.پشتک زدن کبوتر کاملآ ارثی هست.کبوترایی که پشتک یا ملق میزنن (اصطلاحآ تو رنگ و پرواز و کاکل، میگن: پشتشون اون رنگی یا ملقی یا کاکلی بوده)
با احترام باید بگم به جای چند سال فکر کردن، از کفتر بازا تحقیق میکردی بهتر بود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
2
عرض سلام طبق تحقیقاتی ک من در این زمینه در ۱۲ سال داشتم پشتک زدن پرنده به خاطر تنهایی و فراغ اونه و اینکه جفت دلخواه خودش رو نداره همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
سلام
کسی ۱جفت کبوتر طوقی نداره.هدیه بده
پاسخ ها
ناشناس
| Turkiye |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
برای خودت میخای؟
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
4
2
سلام، لطفا در مورد ژن پشتک وارو زدن پراید ایرانی هم یک طرح پژوهشی انجام بدید و ژن مقصر رو پیدا کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
0
سلام کفتر که معلق میزنه یک غذا برای پرنده‌ای مثل شاهین خیلی تو کار خدا دخالت نکنین. البته باعرض خسته نباشید
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
3
اول کفتراشونو هوا میکردن بعد با چنتا سوت و دست زدن تشویقشون میکردن به پشتک زدن بعد یهو یکی میگفت بچه ها پشت سرخه یا پا پَره یا سوسکیه داره دست میزنه یعنی ببینیدش که قصد پشتک زدن داره قصدشونم رقصیدن و جلب توجهه ماده هاس اگر زیاده روی کرد چنتا از پرهای دمشو ببندین به هم عادت از سرش بیفته ولی نه اونقدری که حیوون افسرده بشه این خودنمایی تو ذاتشه گاهی دمشو باز کنید پشتکشو بزنه که معمولا تو فصل جفتگیری بیشتر میشه
شهروز
|
Hong Kong
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
غلط نکنم ابوی و اخوی ایشون کفتر باز بودن براش جالب بوده??????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
سلام کفتر کلن اول جوجه گی وقتی هوا میکنیش بعد یک مدتی شروع مکنه پشتک زدن اصولا باید بال قیچی کنی ۱۰روز
بعد دوباره پرآشو بکشی دربیاد خوب میشه یا باید هرروز
هواش کنی اگه بخوای قیچی نکنی خدا بیامرز کفتر بازای دولاب
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
0
ضمن احترام به نویسنده این مقاله، عرض کنم که این موضوع رو ۲۰ سال پیش یه کفترباز به من گفت، اونموقع من کلی خندیدم، این دکتر هم اندازه یه کفترباز اطلاعات علمی داره شاید هم کمتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
چی هم کفتر باز
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
بعضی بچه کبوتر ها حتی در اولین پرواز اقدام به تمرین پشتک زدن میکنند ولی در روزها و هفته های اول نمی‌توانند اما تلاش می‌کنند....پس اینها مشکل مادرزادی دارند ؟ اصلا اینطوری نیست پشتک زنها خیلی اوج میگیرند و خیلی هم با هوشمند ... این خانم بیشتر تحقیق کند
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
الحق و الانصاف کبوتر پرنده محبوبیه ، اما تجربه حیوون بازامون میارزه به کل تحصیلات خانم دکتر تو دیار غریب ?
J
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
0
باسلام
ملت سرکار گذاشتید
خبر کلا دروغه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
میتونم بگم برا تحقیقات بیشتر ایران میموندی بهتر بود کامل به این علم پی میبردی
Ata
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
0
من یک کفتر داشتم کله سرخ و زیر دم سوراخ اصلا پشتک نمیزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
جماعت کفتر باز جمع شدن
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
1
خانم محترمه و عزتمند و گرامی...این‌ دیگر نیازبه دانش بالاي ندارد...کفتر باز های دروازه غار یامیدان هرندی تهران درزمان قاجار این نظریه را به نام خودشان ثبت کرده اند...از خروس تحقیقات راشروع کن که شکر گزاري می کند و دیگران را به شکرگذاری تشویق می‌کند یعنی انسانها را و خروس های دیگر..بانگ خروسان موفق وموید باشید انشالله
ابوالفضل بختیاروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
0
جای این همه تحقیق اگه همون اول از عشق‌بازها سوال میکرد همون موقع به این راز پی میبُرد...
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
3
کبوتراتون هر عیب و ایرادی پیدا کردن تو آبش خورشون یه قاشق غذا خوری رب انار بریزید بعد نتیجه را دریابید ...ماراهم دعا کنید اون آقایی که گفت سر کبوتر را باید برید عشق باز نیست کسی که عاشق کبوتر باشه تا دم مرگ پرنده ازش مواظبت و نگهداری می‌کنه
حمزه علی جعفری چرمهینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
عالیه
مهدی زالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
باسلام خدمت دوستان در این شرایط پرهای بغل گوش کبوتر اگر کنده بشه کفتر کمتر رو هوا ملق میزنه ... از تجارب دوستان عشق باز شنیدم
جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
4
0
چیزی که این خانم کشف کرده فقط بدرد کفتر باز میخوره پشتک بزنه یا نزنه چه اتفاقی میوفته هیچی شاید خودشو سرکارگذاشته
رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
4
0
کبوتری که معلق میزنه دوست داره معلق بزنه به کسی هم ربط نداره بعضی وقتا فکر میکنم چرا بایدیک کبوتر معلق بزنه ولی بازم میبینم معلق میزنه. بعدها متوجه شدم همراه پدرش به باشگاه کونکفو پیشه خرس پاندا میرفته.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
این چشما میگن که میتونه خیلی از مشکلات بشری رو حل کنه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
چه جالب ، بعد تو مشهد طرف ماهی تزئینی تکثیر میکنه میده دست مردم هشتاد درصد معلول هستن هیچکی هم پیگیری نمیکنه
مزیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
0
سلام جایی از امام علی ع خواندم که بهترین گوشت پرنده گوشت کبوتره.
کاش تحقیق میکردید از چه زمانی و چه کسانی گوشت مرغ با هزاران امراض را وارد چرخه غذایی کردند
ناشناس
|
Belgium
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
زنده وهمیشه موفق باشی خانم زیبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
0
والا خوش به حالت اولا اسم این حرکت پشتک نیست خانم نسبتا دکتر
بهش میگن بازی زدن
اگر هم خیلی سنگین و در ارتفاع پایین بزنه بهش میگن بند
حالا اگر میخوای خوب بشه گفتر که داره از مفلفی در میاد می‌خوابانند تا خوب بسه یعنی گفتر که نیره تو بازی اگر پر ها شو قیچی نکنند تا پرواز نکنه بند میشه یعنی بازی یا پشتک سنگین میزنه اینقدر که نمی تونه پرواز کنه برای همین پد رو بال رو قیچی می‌کنند و کبوتر رو می‌خوابه تو گنجه با مدت یکی دو ماه دوباره پر کش می‌کنند و خوب میشه لازم نبود اینقدر پول و زمان وزندگی رو به باد بدی می‌آمدی شوش یا مولوی یا طرف یک سیگاری میکشیدی تمام ش رو بهت میگفت الان هم دیر نشده بیا الباقی شو مفتی تو ۳ دقیقه یادت بدم
احمدرضانصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
بیا .شانسا بوبون.ازداری دنیا یه پشتک بلد بودیم دوروز دیگه آقام ببینه وبخونه صاف میبردم تیمارستان میگه تومریضی که پشتک میزنی حالابیا ودرستش کن.مردونه پشتکا بیخیال.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
آفرین بر خانم دکتر، باعث افتخار ایرانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
0
نتیجه تحقیق این محقق ایرانی در امریکا الآن آیا برای بهبود زندگی بشر یا برای بهبود زندگی کبوتران یا پرندگان مفید است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
بیشتر کبوترای من سبز هستند مثل کبوترهای تو چاهها وکوه یا همان کبوتر وحشی اما نوکشان فرق میکنه چون کبوتر وحشی نوکش نازکه اما اینا برعکس. در ضمن وقتی جلد جایی میشن هرجاشون ببری برمیگردن منطقه ما کوهای بلندی داره ولی نمیدونم چرا به هرکی میفروشم برمیگردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
3
بازی کبوتر اختلال ژنتیکی نیست حرکت نمایشی برای جلب توجه بقیه کبوترهاست کبوتری که به مدت زیاد درقفس میمونه بیشتر بازی میکنه واگه هرروز پرواز داده بشه کمتر بازی میکنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
2
سلام پشتک زدن کبوتر ربطی به ژن نداره به یه نوغ دانه گیاه است که در غذایه کبوترها هست و میخورن البته بعضی از کبوتردارن این نوغ دانه ها را عمدا به غذایه کبوترها اضافه میکنند تا پشتک بزنند وقتی این دانه ها را نخورن دیگه پشتک نمیزنند اسم دانه ها را الان حضور زهن ندارم ولی ازجاهایی که غذایه کبوتر میفروشن بپرسین اسمشو بهتون میگن
علی
|
Finland
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
3
3
ایرانی کسی هست که تو ایران زندگی. کنه و تحصیل کنه نه اینکه نام ایران را یدک بکشه... ما خودمون بهترین دانشگاههای جهان را داریم آنوقت خارج رفتن و مثلا مدرک خارجی گرفتن چه لطفی داره بجز پز دادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
با سلام کفتر فقط کفتر پور که صدا بال زیاد دارن وپیچو طاب میدن و 5 یا6 تا کله میزنند و. زیر نیاد اگه بعد بازی کردن زیر بیاد عیب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
بادرود به خانم دکتر وتمام زحمت کشان در راه دانش ولی خانم دکتر کفتر از روی عشق وخوشی بازی میکنه وملق میزنه چون ما کفتری که تو محیط غریبی رها میکنیم از استرسی که داره که برگرده به محیط خودش میبینیم ملق نمیزنه ولی وقتی میبینیم بام خودش ومحیط خودشو که پیدا میکنه به قول ما کفتر بازا شروع میکنه به پنجه گرفتن یعنی تمرکز میکنه واز روی شوق شروع میکنه به پشتک زدن پی در پی
اصغر از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
با سلام ودرود خدمت شما دوستان .فکر نکنم هیچ جای دنیا کفتر مثله اصفهانی معلق بزنه .
سعید
|
Serbia
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
کمکت کنم؟ کبوترایی که سینه پهن دارند و اندام گلابی شکل بیشتر بازی می‌کنند. کبوتر باریک یا پشتک نداره یا خیلی کم داره.
احتمالا اصطکاک با هوا در موقع پرش باعث ملق زدن برای رد کردن مقاومت هوایی که به سینه کبوتر میخوره میشه.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
2
سلام دکتر به جای تحقیق رو پشتک زدن کفترها رو جفتک.زدن بعضی آدمها تحقیق کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
پول هم دراختلال رفتار پشتک زدن انسانها بی تاثیر نیست.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
3
بیشتر پیشرفتهای بشری از انالیز مو جودات اعم از نباتی و حیاتی بدست امده و این کار قابل تقدیر است
نمحمد رضا از کرج
|
United States of America
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
با عرض سلام و ادب خدمت خانم دکتر و دوستان عزیز،من هم سالیان سال است که کبوتر دارم و خیلی روی رفتار های کبوترانم دقت و تحقیق می کنم و چیزهای زیادی از رفتار آنها را بدست آورده ام ،در خصوص پشتک زدن کبوتران به این نتیجه رسیدم که جنس و ذات برخی از این کبوتران بدین صورت است و از نشانه های خوب بودن و قشنگی پرواز کبوتران در آسمان میباشد و ای کار را کبوتران در اکثر مواقع در بالای ساختمان صاحب خود انجام می دهد که حتی من تا ۹ پشتک را به صورت عمودی و بدون هیچ مشکلی و یا عدم تعادل انجام داده است و در آخر هم صحیح و سالم به لانه برگشته و به زندگی خود ادامه داده است و هر روز به این ترتیب عمل کرده ولی نوع دیگر که بصورت پی در پی پشتک می‌زنند اصلاحات بند گفته می‌شود که قابل خوب شدن نیست و گاها از بلندی به سختی پایین می آیند ولی در کل با کم کردن بعضی از پرهای کبوتر پرواز برای کبوتران پشتک زن سخت تر می شود و کم کم بهتر می شود ،در کل پشتک زدن کبوتر در آسمان که متعارف باشد قشنگ و زیبا می باشد ،ارادتمند همه عشق بازان
هدایت علیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
سلام کبوترهای که من داشتم افغانستان من بچه افغانستان هستم کبوتر ملاقی کله کوچیک ونول باریک وجسه کوچیک تری داشت ما به خوبی تشخیص می دادیم بعضیا آنقدر بالا تر پرواز می کرد که ازدید چشم پنهان می شد خلاصه اگه نیاز ی به کمک داشتید من درخدمت هستم تشکر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
0
سلام و احترام
کشف اتم کرده
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
1
به نظر من این پشتک زدن به جای اینکه اختلال ژنتیکی قلمداد شود، بیشتر باید به عنوان یک استعداد ژنتیکی قلمداد شود. به نظر من این حاصل چندین سال تراریختگی ژنتیکی ( مهندسی ژنتیک) از سوی کبوتربازان است. البته این تراریختگی را کبوتر باران از راه جفت زدن کبوتران به اصطلاح شیرینگار با هم ایجاد کرده اند. منتهی گاهی این استعداد میتواند سبب اختلال در رفتار طبیعی کبوتر. شود. یعنی منجر به افراط در انجام آن شود که حالت مرض گونه به خود میگیرد. در اصطلاح به این کبوتران گره یا بند میگویند.
اما در حالت طبیعی پشتک زدن نه تنها باعث ناراحتی در کبوتر نمیشود بلکه باعث شادمانی در او نیز میشود.
من خودم سالها است که کبوتر دارم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
سلام بابا کفترچیه بلندشدی رفتی ان سردنیا یه چیزی یادبگیری بیای تواین مملکت مشکل مردمو حل کنی راهی بشی برای پیشرفته این مملکت چهارتا چیزیادبگیری بیای کمک مردم عشایر دامدار کشاورز ان وقت رفتی بفهمی کفتارچرا پشتک میزنه به توچه ربطی داره یه چیزی یادبگیربیا به دامدار یاد بده مالشو چاق کنه بدونه کود کودشیمیای یاد بده وزن مالشو چه جوری سالم بیبره بالا ژنتیک گوسفندو دستکاری کن چندقلوبزاد که گوشت نشه کبلوی ۸۰۰تومن تومیخای با کفترپشتک زدن به چی برسی خدایا اینا چرا بااین عقلشون خرگوش نشدن همه بفکر چرتوپرت بازین
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
4
یا م رفت از زحمات این محقق برجسته سپاسگزاری کنم. از شما استاد عزیز بابت پژوهی درباره کبوتران سپاسگزارم. من عضو علمی دانشگاه هستم. خوشحال میشوم با شما درباره مسایل علمی گفت و گو کنم
در ضمن اون هموطن گرامی که گفته بود ایشان به جای حل مشکلات دامداری و بیماریهای دام وارد بحث پشتک زدن کبوتر شده اند، باید بگویم عزیز دست پژوهشگر باید در حوزه و زمینه مطالعه باز باشد تا مرزهای دانش در همه زمینه ها گسترده شود. کار دکتر سامانی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است، هرچند ممکن است بافته های آن نیاز به بررسی بیشتر داشته باشر
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
موفق وپایینده باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
1
اگر در ایران کقتربازی می کردی پروژه تحقیقاتت تعطیل بود و نمی رسید به ژنتیک اونها?
مجید دولت‌شاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
بنده بعنوان کسی که سالها پرنده بازی کرده عرض میکنم، حالا درسته بحث ژنتیکی اون، و ما به کبوتر اون مدلی کبوتر گره میگیم، اما حتما حتما بعضی از کبوترها از سر شادابی و حس و حال این کار رو آگاهانه میکنن و بعد به اصطلاح کیف(با بیان کیف دستی) میکنن.
من ‌ خودم کبوتری که شوخ بوده بارها سوت کشیدم از زیر بازی کرده این مدلی
جوهد
|
Finland
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
عاشق کبوتر بازی کن هستم. کسی داره بهم بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
0
هزاران سال تکرار بشه بازم دوتا گنجشک گنجیشک میدن ا زهیچ خلق کردن مهمه که فقط از خالق بر میاد این ژن ها هم خدا قرار داده برای پرواز زیباتر
مهدی
|
United States of America
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
1
0
کفتر فقط. اصفونی استان اصفهان تکه تو کفتر بازی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
پشتک زدن کبوتر یک تیک عصبی و به ژن کبوتر بستگی دارد........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
با سلام خانم سامانی یه تحقیق انجام داده بعضی اشخاص بجای تقدیر متلک می‌رانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
0
کاش از ریاکاری دست میکشیدید،
زن ایرانی کافیه بانو به یه مقام در حد زن رییس جمهور باید بگی
داور عالیشانی
|
Ireland
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
2
سلام ودرود بر شما خانم سامانی نظر دوستان دیدم بنظر من هرکسی در هر زمینه ی علاقه داره باید تحقیقات خود را کامل کنه هر زمینه ی باشه. من خودم به شخصه به پرندگان و حیوانات علاقه دارم و از آنجایی که شنیدم و مطالبی در این باره ارابه دادید واقعا جایی خوشحالی منه درود برشما شما افتخار کشور هستین و امثال شما
داور عالیشانی
|
Ireland
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
1
سلام ودرود بر شما خانم سامانی نظر دوستان دیدم بنظر من هرکسی در هر زمینه ی علاقه داره باید تحقیقات خود را کامل کنه هر زمینه ی باشه. من خودم به شخصه به پرندگان و حیوانات علاقه دارم و از آنجایی که شنیدم و مطالبی در این باره ارابه دادید واقعا جایی خوشحالی منه درود برشما شما افتخار کشور هستین و امثال شما
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2
0
سلام به خانم سامانی من دمگیر دارم خیلی باحالن هستند لذت میبرم اهل اصفهان و دمگیر کلا پشتک نمیزنه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
0
0
کفتر پشتک زن ترکی بهبهانی زاتش پشتک زن هست بیشترش که طرفدار زیاد داره کاری به اختلال نداره من همیشه دارم چرا کفتر پلاکی اختلال نمیگیره پشتک نمیزنه چون که زاتش پشتک زنه نیست
محمد احمدی درمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
باسلام به شما محقق عزیز
کاملا باید صحیح باشه که ملق زدن بعضی از کبوترها از اختلال های ژنتیکی یا محیطی حاصل میشه. و بنظرم یک اختلال هست که باید کبوتر درمان شه. واقعا بعضی کبوترها زجر میکشن و در انتها باعث مرگشان می شود. بستن دم کبوتر، یا کندن، یا قیچی، یا بستن دم کبوتر با بادبادک یا نخ یا.... درمان نیست. موفق باشید و ما شاهد بهبودی این دسته از کبوتر ها باشیم در آینده نزدیک
حمید
|
Mexico
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
قطعا پشتک زدن کبوترها یک اختلال پروازی محسوب میشود.البته‌ یک انسان فرهیخته به جهت تحقیق درعلوم ژنتیک شایسته است که تحقیقاتش درپیرامون رشد واعتلای ژنتیک پرندگان خصوصافراوری ازگوشت وتخم ...وبصورت اهم درمورد ژنتیک چاقی پرندگانی مثل کبوترکه سرشارازموادالی وپروتئنی مفید میباشد باشند
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
سلام بسیارعالی.
احسنت برتلاش و فعالیت شماااااا
خسته نباشید...
کبوتربازان عاشق اینگونه تحقیقات هستند?

پشتک درکبوتران خیلی عالی هست اما یک سری ازکبوتران هست که ازدسته خارج میشندودرهوا رودرروی هم می ایستند وبه هواکشیده می شوندخیلی کم هست اینگونه پرنده هااااا
مهدی بیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
بنده عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه دوستان وخسته نباشید خدمت خانم دکتر.
بنده مطالعاتی در مورد کبوتر ها انجام دادم و نتیجه این بود که با اینکه وراثت و ژنتیک در اینکه کبوتر پشتک بزنه یا نزنه اهمیت داره اما کبوتر هایی هم که ژنتیکی پشتک میزنن اگر از جوجگی نزارن پشتک بزنن یعنی اگر تو جوجگی اونها را نپرونن دیگه نمیتونن پشتک بزنن با اینکه همون ژنهای کبوتران پشتک زن را دارند.وهمچنین کبوتری که بسیار پشتک میزنه اگر پرهاش را قیچی کنی روی زمین رفتاری طبیعی مثل بقیه کبوترها داره پس این موضوع بحث مشکل اختلال را رد میکنه و بیشتر مربوط به نوع آموزش و رفتاری داره که در جوجگی با کبوتر انجام میشه.امیدوارم این مطلب بتونه کمکی در رسیدن به نتیجه بهتر در تحقیقاتتون باشه.
سلام بر تو خواهر گرامی دگتر سامانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
به قول کفتر بازا ای ولا
به هچنین کفتری ما کردها میگوئیم
بازیباز
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
ای ولا به خواهر کفتر بازمون
ملق زدن کفتر ما کردها بهش میگوئیم

بازیباز
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
واقعا چه دغدغه ی بزرگی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!تواگرمحققی!امکاناتتو خرج بیماریهای ژنتیکی انسانها کن.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
کفتر باز فقط بروجردی
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
3
0
چقدر بیکاره این خانم محقق، هیچ دغدغه ای نداشته در مورد کفتر و کفتر بازی تحقیق کرده، اسم محقق رو یدک ن‌شید لطفا، ایشون فقط خواسته عکسهاشو بذاره بقیه ببینن از یه کفتر باز دوسه تا سوال پرسبده اینجا بلغور کرده ، تحقیقی در کار نبوده
رضا
|
Singapore
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
1
با عرض درود و احترام خدمت خانم دکتر و دیگر اساتید و عشقبازهای هموطن، رضا هستم از تهران،بنده کبوترهای بازی دار را دوست دارم و سعی میکنم از کبوتران بازی دار تکثیر کنم که میل بلند میگیرند در آسمان، اما برای جلوگیری از بازی زدنهای زیاد و خراب شدن کبوترها و نپریدنشان به اصطلاح بند شدن، راهکار وجود دارد،باید کبوترهای پر بازی با کبوترهای بدون بازی جفت بخورند، که بازیه جوجه هایشان کم شود! ولی دلیل نمیشه که کبوتر پربازی نشه و بند هم نشه، باید جوجه کبوترها را سر وقت قلم کرد و خواباند که بازیشان زیاد نشود و برای فصل پرواز با بازی کردنهای مناسب ،نه زیاد، نمایشِ خوبی به اجرا بگذارند، همه چیز به مربیه فهیم و کارکشته بستگی دارد ، این را هم عرض کنم کبوتری که بند و یا پر بازی شد، نه با قیچی کردن دم خوب میشه و نه با کشیدنِ دمها، چون این بازی زدنهای زیاد بقول خانم دکتر در مغز کبوتر سیو شده و دیگر کاری نمیتوان کرد، مگر اینکه با کبوترانِ بدون بازی جفت شوند که بازیشان خنثی شود.
امیدوارم ایام به کامتان باشد با سپاس فراوان
خسروافشاریپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
باسلام به نظرمن هم کبوتر بازی کردنش اکثر اوقات دست خودش نیس من دیدم که شاهین دبال کبوتر کرده وبجای فرار کردن بازی کرده واگه دست خودش بود چراباید لب بوم دوباره بازی کنه ودرعین خستگی دوباره پروازکنه وبالاتر بره وبعضی ها هستن که اصلن ازروبوم یاتور نمیتونن بیان پایی وشب ها از گرسنگی وتشنگی بالا میمونن وضمنن اگه برای جلب توجه جفت بود من دیدم ماده ها بعضی وقتا از نرها بدترن وبیشتر ملق میزنن اونارو چ میگین....ودر اخر هرچه دکترهای یزد بگن خخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
4
0
سالها پیش یه ایرونی گروه خونی ماهیها رو مشخص کرده بود و بعدش یک ایرونی شده بود اولین روانپزشک حیوونا حال این خانم علت معلق زدن کبوترا رو فهمیده. طرف بخواد سر ایرونی رو کلاه بزاره راحت مثل آب خوردن میزارش سر کار بعد جایزه هم بهش می دن. مثل عباس کیارستمی خدا بیامرز و این کارگردانی ایرانی فیلم فروشنده که اخیرا
اسکار گرفته بود.واویلا از استعمار
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
سلام
ماشالا به این افکار مثبت
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
خیالبافی نکن و مودب باش
وحیو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
باسلام.تجربه تو این زمینه یک نوع هنر هست و علم و دانش ژنتیک کبوتر هم هنر دیگه هست که شخصا به دلیل نداشتن علم و آگاهی از هنر ژنتیک کبوتر این اجازه رو نمیده به بنده که بگم خانوم دکتر گفتهاشون چه اندازه صحت داره..اما به واسطه اینکه کمک به ما در رشته کبوترپرانی میکنند تشکر میکنم.
اما تجربه خودم در مورد پشتک زدن و یا به اصطلاح خودمونی این هنر بگم یعنی کبوتر بازی دار یا ملقی دلیل این کار کبوتر رو نمیدانم ولی کبوتری که بازی بیش از اندازه انجام میده که موجب نپریدن صحیح میشه ما برای بهبود این کبوتر بازیدار هیچ دون و تغزیه به کبوتر نمیدهیم تا دو روز و فقط آب در اختیارش میگذاریم و بعد دو روز کبوتر رو به محلی دورتر و خلوت برده و رها میکنیم.اکثر مواقع کبوتر بعدد یک یا دو روز به بوم و مکان استراحت خود برگشته و دیگر بازی به اندازه قبل که نتواند بپرد نمیزند و پرش خود را انجام میدهد.
تجربه دیگه اینکه هنگام جوجگی کبوتر بازیدار کبوتر رو به پرواز و پریدن تشویق و اجازه نمیدهیم تا زمانی که بالغ شود.آن زمان دیگه از شدت بازی کاسته میشود.اما اگه زمان جوجگی پرش داشته باشد پر بازی میشود.ممنون.
آرین برنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
شق القمرکرده،که چی؟چه دردی دوا کرده
اصغر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
سلام
تشکر از دقت نظر
معلق زدن کبوتر هاییکه معروفند به کبوتر معلقی بطوریکه در حین پرواز پس از یک اوج خوب حرکات نمایشی انجام میدهند یک پدیده ژنتیکی است و حتی در تعداد معلق هم از پدر و مادرشان ارث میبرن
بعضی یک و بعضی دو و بعضی سه معلق مکرر میزنن
.دسته دیگری که حتی بدون پرواز معلق میزنن یا حین پرواز معلقی که پرواز دچار مشکل می‌کنه اینها کوبوتران بیمار هستند بیماری کره دارند . بیماری کره در اثر گرفتاری نرونهای مغزی ایجاد میشه و حتی در انسانها هم وجود دارد .
البته من حسب تجربه و رشته تحصیلی خود این نظر دارم ولی پژوهش انجام شده در این خصوص قابل تقدیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
3
1
سلام و درود به خانم دانشمند ،بنظر من تحقیقات به دنبال پیدا کردن کفتر که چرا پشتک میزن یانمیزن تعطیل کن،وبه دنبال چیزهای بهتری باش چاره ای ب دنبال درمان انسان ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
2
سلام ممنونم از تحقیات سرکار خانم محترم خانم سامانی و امیدوارم که درزمین تحقیات رن ها. موقیعت های بیشتری در جهان کسب کنید و موفق سر بلند باشید ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
عجب اختراعی ..بابام بروپیش حسن کفتر استخدام لونه کفتارها میزاره روزی یبارجاروکنی حقوقش خوبه کفاف ناهاروشامتومیده
مصطفی حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
در صنعت زنبورداری خیلی مشکل هست و بیماری ناشناخته که تلفات سنگینی هر سال زنبوردار تحمل می‌کند ای کاش کسی در این مورد تحقیقات داشته باشد چون این صنعت به حال خود رها شده و هیچ متخصصی در داخل کشور نداریم
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
سلام
یارولی اصلان نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
3
0
دکترااونهم توخارج بگیری برای تحقیق کبوتر بیا الشترلرستان پیش رضا کولیوند اصلانشاه فوق دکترا بهت میده صریح.،. لطفا درباره علت پریدن خروس چیست .
یحود از رامهرمز خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
باسلام عرض ادب واحترام
این ملق زدن ها ریشه در سیستم عصبی کبوترها داره
اتفاقی که بعداز بیماری نیوکاسل در کبوترها میفته گواه این موضوع است
اصولا آن دسته که دچاربیماری نیوکاسل وشبیه آن میشوند به دلیل حمله ویروس ها به سیستم عصبی وایجاد اختلال در این سیستم باعث ملق زدن میشود
ملق زدن کم و زیادش بستگی به میزان شوک عصبی در پرنده دارد
مهدی
|
United States of America
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
بنازم خودشم کفترباز بوده خخخخ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
این کبوترهای که خانم دکتر درموردش صحبت میکنن فقط در حومه اصفهان واطراف اصفهان هستن کبوترهای سنگین پروبازی کن اثره ژنتیکی هست ساعت پرششون هم بیش تراز نیم تا۱ساعت بیشتر نیست بازی دارن به اصطلاح کم بازی وپربازی میگن بهشون کبوترهای سبک بال مثله تهرانی وکاشانی هم دارن ولی داره این مشکل کم میشن قانونی کمبازی وباپربازی جفت میکنن تعادل برقراربشه
یونس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
3
باسلام. افرین به این تحقیقی که تو ایران رنگ پسرونه داره. من کفتر دارم و بنظرم تو ایران یا کفترای که من داشتم چند نوع کفتر پشتک زن یا باصطلاح بازیکن داریم. من اسم علمی اونها رو نمیدونم ولی بهترینش کفتر بهبهانی است که اکثر تاج یا کاکل دارن. اینگونه کفترا قبل پشتک زدن تا ده متر بصورت عمودی بالا میرندکه ما بهش میگیم پامیل گرفتن و بعد یک پشتک میزنه و رفته رفته میشه دوتا و بیشتر. انقدر تعدادش زیاد میشه که پشت سر هم پشتک میزنه و سر گیجک میگیره که ما بهش میگیم گره شده. من خودم در اینطور مواقع ماست بهش میدادم و چند روز میگزاشتمش در افتاب. . خوب میشد. برخی بنزین میریزن تو دماغش. برخی قرص میدن یا امپول میزنن. ولی در نهایت خوب میشه اینگونه کفترا سرعت عمل پایینی دارن و سریع توسط شاهین شکار میشه. یه نمونه دیگش کفتر معروف به تهرونیه که بالهای بلندی داره و بدون تاج هست. این کفتر سر ریزی داره همیشه در حال بازی کردنه. برخی جوجه ها رو که اوایل با کفترای بهبهونی باهم پرواز نمیدی بازی نمیکنن و میان با کفترای بهبونی پرواز میدن و اونم پشتک میزنه
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
کفتر بند شده باید دمشو از ته قیچی کنی دوتاحلقه سنگینم بندازی تو پاش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
آخیش خیالم راحت شد بعد از ۴۰ سال یک نفس راحت کشیدم دیگه شبها میتونم راحت سرم زمین بذارم که به چنین کشف بزرگی دست یافتیم و مشکلات مردم ایران حل شد خدا خیرتون بده اوفففففففففففف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
این تائیدها و نفی ها خیلی خوبه اما شاید این تحقیق بتواند در پرواز جنگ و افزارهای فضایی در آینده کاربرد داشته باشد که خیلی مهم است
علی
|
France
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
نمی دانم چرا ناخودآگاه احساس میکنم اگر این تحقیق ادامه پیدا کند منجر به پیدا کردن راه حلی برای درمان آلزایمر انسان ها خواهد شد.???
کریمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
وای به روزی که کفتر باز بشه دانشمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
3
خانم دکتر لطفا راز پشتک زدن مسولین را برا مردم، هم بررسی کنید
مملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
4
سلام بنده از کفتر و کفتر بازی هیچی سر در نمیارم ولی میگم اگه این نظریه رو یه محقق خارجی می‌نوشت ما ها رو سر میزاشتیم،،،چرا ما اینجوریم
سعید شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
1
سلام این نظریه اشتباه هست .ما چند مدل کبوتر داریم .کبوتر بهبهانی که پشتک میزنه و بلند پرواز هست و فقط میره سقف آسمون و پرواز و پشتک میزنه.که برای کفتر بهبهانی جز محاسن هست .این مدل کفتر رنگهای زیبا و گرون قیمت هست.
یه مدل دیگه که پشتک میزنه و خیلی میره بالا تو ابرها تهرونی هست که تهرون و اصفهان خیلی می‌پسندند
یه مدل دیگه هم هست بهش میگن پلاکی که روش پریدنش پایین و مستقیم و با سرعت هست .شبیه نامه بر ها.
کلآ روش پریدن کبوتر به ذاتش ربط داره
این که به خاطر ژن هست درسته ولی اینکه به خاطر مشکلات ژنی هست که پشتک میزنه نه
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
5
با سلام ابتدا عرض کنم من هیچ پیامی رو ندیدم اینقدر پیام و نظر و کامنت براش بزارن پس معلوم میشه نصف جوان ها ومردم کفتر باز و پرنده باز و سگ باز و مرغ و خروس و مارمولک و مار باز هستن هرچند خودم هم عاشق کفتر و ..هستم دوما حالا چه ایرادی داره یک جوان از مملکت ما رفته به دیار خارج داره اسباب شغل ما رو تحقیق و بررسی میکنه خودش میگه من از بچگی وکودک بین کفتر باز ها بزرگ شدم پس معلومه اطلاعات زیاد جامعی داره سوما ایشان کاره ای توی کشور نیستش که اکثر انتقاد میکنین ازش بنده خدا تو پات توی شهر خودت به دانشکده نمیخوره اصلا اجازه بهت نمیدن ایشون توی یکی از بهترین کشورها داره تحصیل و تدریس میکنه تشویق کنین نه انتقاد بی معنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
این پشتک زدنهابه خاطر عشق بازیه خانم دکتر .اکثر پرندگان هم کارهای مختلفی برای جلب نظر هم نوعشون دارند .کفتر دیوانه نداریم .چه در زمین و چه در هوا عشق عشق است .زمین و هوا نداره .غریزی است .
بلاتکلیف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
4
چقدر کامنت برای این موضوع گذاشتین?
بعدازسالها دوباره با اصطلاحات کفتربازی روبرو شدم.
دوران جوانی یکی از سرگرمیهای ما کفتر وعشق کفتر بود.
حقیقتا دنیایی داره کفتربازی.
اما اگر همه‌ی زندگیت شد ،از بقیه ی زندگی غافل میشی.
علم ژنتیک بسیار اهمیت داره.
دلیل نمیشه بگوییم کاراین خانم کار عبثیست.قطعا بررسی روی حیوانات برای بشرهم سود داشته.
درانسان امروز اختلالاتی هست که ریشه ی ژنتیکی داره.خدارا چه دیدی.شاید تحقیق روی کبوتر دراینده باعث درمان خیلی از بیماران بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
1
سلام من نه کفتر داشتم ونه دارم ولی خانم دکتر رفته به امریکا راز کفترها پی ببره آیا کفترهایی که ملق میزنن دیگر بعداز مدتی کوتاهی پرواز نمی‌کنند یا اونهایی که ملق می‌زنند زودتر میمیرندیااگر خانم دکتر به رازملق زدن کفترهابرسن مشگل مملکتمون حلمیشه
بیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
سلام
بسیار سوالاتی بزرگ که بی جواب مانده اند
بخاطر این بوده که از اولین پیدایش ریشه اون سوال،
کوچک شمرده شده و بهایی و ارزشی براش قائل نشدن،
سوال بزرگ شده و حل یک معما سخت میشه..
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
پسر کفتر باز دیده بودم الا دختر کفتر باز.ایران است مهدعجبوبه ها
سلام خوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
2
سلام عزیزم خوبی، خانم جونم،تحقیق کنید میشه به کفتر بمب وصل کرد یا نارنجک کنترلی، امروزه خیلی مورد احتیاج است ، جهت جنگ با دشمن ایده خوبی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
کفتر که سهل است ، ما زنبورامون هم پشتک میزنتد
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
سلام ودرود خدمت تمام عشق بازان عزیز کبوتر پشتک بزنه یانزنه زیاد مهم نیست درباره پلاکی تحقیق کنید که هزاران کیلومتر راپرواز میکنه که به اشیانه خود برسد عجیب اینجاس که هرکبوتری که برمیگردد معلوم نیست جوجش هم برگردد وممکنه کبوتری که حتی صد کیلومتر برنگرده جوجهاش از هزارکیلومتر برگردن
یاور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
درود بر خانم سامانی که در زمینه مورد خاص تحقیق نموده وبه دیگران می آموزد موجودات جهان رازهای نهفته در وجودشان دارند که دانستن ان باعث پیشرفت در تمام امور است
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
ای ول بابا هر کی عشق ی چیزی هست
کفتربازا عشق کفترن
خانم دکترم عشق کفتر خدا بیامرزش بوده میگی نه ببین چند تا سوپ کفتر درست کرده
بنده خدا کارمند دامپزشکی هم عشق حقوقشون هستن
بقیه هم معطل مشکلاتشان
رحم الله یقرا فاتحه
کروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
سلام و خسته نباشید...من از بد وه تولد کفتر باز بودم تا الان که ۴۰ سالمه...کفترامم همشون پرشی هستن..پشتک یا همون(بازی دار) هستن..اسمه یکیشونم گذاشتم ۱۱ ساعت..آخه ۶ صبح میپره ۵ بعدظهر میاد پایین پشتکم میزنه..همیشه هم جوجه میکشم ازش
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
سلام دورود بر شما دانشمنداآن اگر می‌گذاشتند این انشمندان در ایران خودمان مقامی داشتند سفر ماها کوچک نبود واضح کشور این نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
خیلی عالی آفرین ،هرچیزتوی دنیا علتی داره
محمدت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
به چه راز مهمی پی برده لامصب
کفتر باز قدیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
همینکه از قشر کفتر باز یک خانم دانشمند پاگرفته . جای شکرش باقیه. ماکه با کفتر بازی درس و مدرسمونو به فنا دادیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
دیگه همه مشگلات حل شد خانم دکتر فهمیدن چرا کبوترا ملغ میزنن جای هیچ نگرانی نیست??
امیر صدفی
|
United States of America
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
بر فرض هم که بگیم اصلا خود تحقیق و پژوهش اقدام مفیدی است ولی اینجوری تیتر زدن سفارشی و کار کردن مفصل روی خبری در این سطح خیلی معمولی از نظر اهمیت موضوع و گزارش کامل بیوگرافی و تاریخچه مطلبی در این سطح خیلی معمولی و مثلا یافتن ژن مربوط به پشتک زدن کفترها بنظر خیلی عادی نیست و تاکیدی ویژه از سوی عواملی ویژه موجب چنین شکلی از خبررسانی شده که فقط برای اتفاقات مهم و مورد توجه خاص محافل دانشگاهی و مورد علاقه و تلاش نخبگان اهل علم اطلاع رسانی میشه، نه مثلا یافتن ژن مربوط به پشتک زدن کفترها که بعید نیست امثال این کشفیات درجه چندم، موجب وهن و تنزل و لطمه به اعتبار و منزلت علمی کشورمون هم بشه، حالا اگه برای این خبر بجای یک نیمچه مقاله!!!! نهایتا توی دو سه سطر خلاصه ش میکردن خوب بود ولی چون این خبر بیشتر تبلیغ نام و معرفی و زندگینامه
و خاطرات و علائق دوران خردسالی و نوجوانی یک شخص است تا اعلان یک موفقیت علمی، طبعا همچین متن مفصلی میشه !!!
راضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
2
این حجم از پیام برای کبوترو کبوتربازی
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
مطرح کردن مقاله هایی که در حال تحقیقات هستن و پرسش ها هنوز حل نشدن بهترین کار برای کمک گرفتن از مغزهای دیگران همین روشه... مطمعنن این موضوع بهتر و سریعتر حل میشه وقتی ک این پرسش و عمومی کردی دانشمندا و محققان باهوش ایرانی میتونن کمک کنن... من خیلی دوسدارم درباره جلوگیری از بارداری حیوانات بصورت موقتی بدون عقیم و اخته کرد اونها یک راه حل پیدا کنم خودم رشته تحصیلیم طراحی لباس بوده و دانش این رشته رو ندارم ...از دانشمندای کشورم درخاست اینو دارم اگر تحقیقات روش مناسب و کاربردی برای این مشکل ب ذهنشون میرسه اونو اتتقال بدن...در حال خاضر با گرانی محصولات غذایی و درمان در کشور حیوانات شهری مثل گربه ها سگها پرندگان و ... خیلی در عذاب هستن ازشون سواستفاده میشه جنعیتشون در مححله هایی ک مردم اونجا قدرت مللی کمی دارن زیا میشه و این حیوانات دچار مشکلات خیلی زیادی میشن خیلی وقتا در عذاب زندگی میکنن... گرسنه بیمار اسیب دیده شکنجه شده و ... اگر کمک فکری میتونید ازدستتون برمیاد درمیون بزارید تا اجراش کنیم در کشور با درود
ایرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
احتیاج به رفتن به امریکا و تحصیل در رشته ژنتیک زیر نظر پرفسور مایکل شاپیرو نیست
بلکه کافی بری پیش کفتر بازای حرفه ای و بپرسی دلیلش رو
دلیلش راز بقاست.
کفتر به طور طبیعی تو آسمان مورد حمله شاهین قرار میگیره و برای فرار از تعقیب شاهین به مرور زمان مسلح به این سلاح شده تا نسلش رو حفظ کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
دم کبوتر بازی کن بچینید دیگه بازی نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
1
والا من بچه بودم داداشم کبوتر داشت دوتاش پشتک میزدن یکیش تو آسمون یکیش رو پشت بوم همون موقع داداشم گفت اینا مشکل دارن و بهشون میگن گره ای دیگه اینم چیزی بوده که بری آمریکا روش تحقیق کنی از کبوتر بازا میپرسیدی بهت میگفتن. عزیزم تا اونجا رفتی تحقیق کن این وضعیت گره افتادن تو کارهای مردم رو درست کن خیر ببینی
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
ازکفتربازی بدم اومد
ناشناس
|
Singapore
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
خب چیشد مثلا الان این تحقیقه ? به چه دردی میخوره ?
بیا برو برای بشریت و راحتیش تحقیق کن برو ...
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
در زمانهای دور دکتری کشف کرد که اگر دستها شسته شود کمتر مریض میشوید واگر دکترها دست خودرا بشورند بیمار دچار عفونت نخواهد شد. همه مسخره اش کردند ودکتر را به تیمارستان انداختند وانجا انقدر اذیت وازار شد وتو سرش زدند تا ازبین رفت. نقل الان ماهست با هرچیز جدیدوتازه ای مخالفیم.
اسماعیل اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
میخواهید بره
حکم آنلاین بازی کنه!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
ماشالا انقد عشق باز و متخصص، داریم تو این زمینه، خانوم دکتر اگه پایان نامه شو همین جا تو مملکت خودش، شهرای عشقباز، طهرون و کاشون و...تکمیل میکرد، به نظرم کمتر از یو‌ اس آ، نبود...
یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
سبحان الله، شگفتااااا...
جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
واقعا به این نبوغ
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
سلام عالی، ممکن هست با کشف این مشگل در حرکت کبوتر بشود بیماری های اختلالی حرکتی انسان هم مرتفع بشه.
امیر
|
Canada
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
مگه کفتر خودش نر بوده که میگه بعد جفگیری جوجه ها ژن سالم از مادرشون به ارث بردن ؟
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
یه ........ از یوتا یا هر ........ شده حرفش حجت مزخرف گفته من سی سال پرنده دارم وروشون مطالعه کردم این ..... حتی یک هفته کبوترنگه نداشته اولن کبوتری که پشتک میزن اگه اختلال ژنی هست حرکات اکرباتیک دلفین هم اختلال حرکات هیجانی طوطی هم اختلال هم هم مشابه هم هست این ...... کسی نیست بهش بگه چرا پرندهای با همین پشتک هستن توی اسمان بیشترین پشتک میزنن ولی تاپیر شدن هم پرواز میکنن بعضی کبوترها درغالب رقص پرنده یا نمایش دراوردن زیبایی خودش حرکات خاصی داره مثل خروس که وقتی شرو به اوازمیکنه بدش بالهاش بازمیکن یجور خودنمایی ونشون دادن احاطه اون پرنده هستش یا حتی پرنده برای تخلیه انرژی جنبشی زیادی که داری ومیل به پروازش با این حرکت ها تایم پروازش پرمیکنه بعضی پرندهای که سبک بال هستن بخاطر تغییرات اب هوایی مجبور به ارضای میل پروازخود ازاین راه هستن بارها کبوتری که دریک شهرپروازساده بدونه پشتک داشت درشهرواستان دیه پشتک میزده این اختلال فقط درشهرخاص رخ میده این ........ یک سال کبوترتوی کتاب خونده بدشده محقق اختلال کبوتر چرا مستندات تحقیقاتش پخش نکرده شرایط اقلیمی مثل رطوبت درپرواز پرنده تاثیر داره همون پرنده که درتهران ۸ساعت بال میزنه توی گلستان ۴ساعت پس درنتیحه پرنده برای ارضای اون تایم پشتک میزن وخیلی عوامل بسیاربایسال مطالعه درمورد کبوترنمیشه تشخیص داد ،این سایت ها مزخرفات ازیه گوشه طرف بدون سند میگه اینام برای مخاطب مزنن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
3
0
خب مثلاچه کشقی کرده???
??????
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
به عنوان یک کفترباز باید چند نکته را شایان ذکر باشم نخست دانشی که نتواند در خدمت بشر و یا ارتقاء کیفی موضوعی شود عملاً ارزش تحقیق ندارد اما در خصوص پشتک زدن کبوتر با توجه به یافته های شخصی این یک حرکت مهارتی است که هر کبوتری به چنین مهارتی نمی‌رسد و بخاطر ترکیب ژن های مختلف شکل گرفته است که به نوعی میتوان گفت که وراثتی است و در کبوتری که به صورت دائمی و مرتب پرواز داده شود بروز این اختلال بیشتر است و با مدیریت مناسب پراندن میتوان کنترل کرد و نکته پایانی اینکه این علائم در کبوتر های اهلی بروز می‌کند که میتواند نشانه ای از اختلال به دلیل نسل کشی سلیقه‌ای صاحبان این پرندگان شکل گرفته باشد
حسین‌صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
نمیشه‌بدون‌علم‌به‌‌کار‌دیگران‌ در‌هر‌زمینه‌ای‌ایراد‌گرفت‌‌ وقتی‌ادیسون‌ دنبال‌میکرد‌ کارهایی‌را‌خودش‌هم‌درمانده‌بود‌ که‌چه‌میکند‌‌‌دیگران‌ جای‌خود‌دارد‌ وقتی‌شبهای‌تار‌‌ سرد‌اسمان‌را‌نگاه‌میکرد خیلی‌از‌نزدیکانش‌ اورا‌ملامت‌می‌کردند‌‌ ولی‌نتیجه‌کارهای‌‌ان‌ مرد‌بزرگ‌‌تغعیر‌اساسی‌ ومثبت‌‌دنیا‌بود
Dr
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
2
با سلام
تحقیق بسیار خوبی است، از لحاظ ژنی و بالینی میشه با پدیده پارکینسون یا اختلال حرکتی انواع رقص در انسان یکی دانست، چرا که فعال شدن ژن این بیماری‌ها در یک برهه زمانی خاصی اتفاق می افتد و عوامل تنش زا مثل افسردگی و استرس در روشن شدن ژن خاموش نقش دارند، خانم سامانی شما اگر به نتیجه برسید که با دارو یا هر پدیده ای بتوانید جلوی روشن شدن ژن مربوط به پشتک زدن در حیوان را بگیرید، انقلاب بزرگی در پزشکی انسانی و حیوانی ایجاد خواهید کرد.
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
یعنی بنازم به سعید که از صد تا دکتر درست تر گفت فقط کامنت سعیدو بخونید خط به خط همرو دقیقو درست گفت حتی آخرش که نوشته باید باچاقو سرشو برید البته کبوترو سرشو در چنین مواقعی که بیش از حد پشتک میزنه و رو زمین اینکارومیکنه باید کند چون خودش اذیت میشه و اگر اینکارو نکنید بعد از مدتی سر کبوتر خم میشه و سرش به زمین از عقب کشیده میشه و اصطلاحا بهش میگن کله گیجک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
خب الحمدلله همه مشکلات حل شد این مشکل هم که حل بشه بجای کبوترا ما معلق میزنیم ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
باسلام خدمت تمام پرنده دوستان وکبوتربازها معمولا دراین مورددوستانی که کبوتربازهستن بیشترمتوجه اینی که کبوترپشتک میزنه میشن که دلایلش چیه به نظرم یه دسته ازکبوترها یی که ساعت بال گشت مکنن پشتک میزنن یه دسته دیگه کبوترهایی که خیلی مستن ازشدت مستی یاگیج میشن یاموقع پروازشروع به پشتک زدن مکنن به طوری که اگه جلدجایی هم باشن گم میشن وبرنمی گردن طرف مابهش می گن کلاف شده حالادلایل دیگه ایی هم که داره که ماسردرنمیاریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
باتشکراززحمات خانم دکتربایدبگم پشتک زدن ژنتیکی است چون پرنده بازی زن جوجه هاش هم بازی زن میشن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2
0
کی گفته کارش بیخودیه اگه بتونه این کار کبوتر پشتی زن رو کشف کنه میتونه با انتقال روی ایرانیها بهترین ژیمناستیکهای ایرانی رو ایجاد کنه که قهرمان بلامنازع ژیمناستیک جهان شیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
کفترها همگی بنظر من برای کم کردن ارتفاع مجبور ب ملق زدن هستن مخصوصا کفترهای پرشی ک خیلی ارتفاع میگیرن اما گونه ای هم هست ک بازیکن یا بازیگوشن ک حرف خانم دکتر درسته احتمال داره این گنه ها باهم جفت بخورن بعد ها حتی در اینده نتونن پرواز کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
سلام خدمت دوستان همانطور که دوستان اشاره کردند .یک نژاد کبوتر هست که معلقی گفته میشه بله این کبوتر در شرایط عادی از روی ذوق اقدام به این حرکت زیبا و نمایشی میکند و هیچ اخلالی در کارنیست.هرچه سرحال ترباشد بیشتر انجام میدهد.اونکه زیادی روی زمین پشتک میزند اختلال است و کبوتر کلافه است به قوای.
نکته بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
0
یه عالمه دلار خرج تحصیل دانشمندانمون میشه تا علت پشت زدن کفتر رو بدونن . لابد باید مردم ایران بهتون افتخار کنن .
حداقل عمرت رو روی مواردی مثل مرغ لاین و جایگزینی پرندگان بومی بجای گوشت پرندگان وارداتی و خوراک های دام ارزون و جایگزین بومی و مقاوم .... بگذار تا راهی پیدا کنی مردم کشور رو از گرسنگی نجات بدی و همچنین تحریم های بلقوه رو بلا اثر کنی و خلاصه دردی از مردم دوا کنی. پشت زدن کفتر چه دردی از مردم دوا میکنه .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
1
1
خانم دکتر باریکلا چه تحقیقی رو به علم افزودی خانم دکتر شما انیشتین شما تسلا. خانم دکتر چیکار می‌کنی ما یه کفتر باز داریم چهل ساله تو کوچمونه از بچگیش به این راز پی برده تو تازه یادگرفتی؟ باریکلا همینطور ادامه بدی به چیزای گوهر بازی میرسی
شازده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
1
سلام آتوسا دمت گرم تو ایران کم کفترباز داریم شما هم رفتی اونجا آمریکایی هارو داری کفتر باز میکنی ایول آبجی گلم ببینم میتونی عمو ترامپ ?‍♂️رو کفتر باز کنی تا سال دیگه ی گرو باهاش ببندیم شرط گرو هم میزاریم سر 100 تا بشکه نفت پیش به سوی جام جهانی کفتر بازی ✈️برای شرکت در جام جهانی? ?2026? عدد 100 را به شماره 098021 ارسال کنید از الان بگم ما با اسرائیل گرو نمیبندیم
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
سلام مرسی از رسیدگی خانم دکتر.اره از ژنتیک کبوتره که بیشتر شون پرش ساعتی هم دارن
شپیت الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
0
0
به تو چه که کفتر پشتک میزنه؟چقدر بیکار!!!؟
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
عالی.من انقد درس نخوندم اما کبوتر داشتم و هیچ کدام پرش ب عقب نداشتن جز ی سال ک دان قوی و مخلوط بهشون دادم کبوترهای جوجه ک از تخم در امدن از هر ۱۰ تا ۴ تاش ملاغی شدن یعنی همون پشتک زدن .بنظر من دانه ک جفت میخورن هم تاثیر داره من اینو ب چشم دیدم .............
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
تو مشهد کفتربازها به این کفترا میگن تهرونی
بالهای های بلندتری نسبت به بقیه دارن
معمولا جسته کوچکتر دارن
و ملق زدن ذاتی و ارثی این کفترا هست
جهت اطلاعات بیشتر به چند تا از تورهای کفتر واقع در سطح شهر مشهد مراجعه نمایید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
من عشق بازم هر کبوتری که پشتگ میزنه بعد یک مدتی گیج میشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
با سلام..چنانچه کفتر پر بازی (پشتک زدن) شد خوبه وقشنگه ولی زیاد بشه کیج میشه برای جلو گیری از گیج شدن باید سه کار روش انجام بدیم ۱. باید دمش را از ته قیچی کرد ۲. تو فاق باید کرد یعنی ۵ تا از پرهای وسط را قیچی کرد چون کفتر برای مصلت شدن برای معلق زدن
کورش چشمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
1
خدای عیسی روشکر میکنیم ،که نعمتی مثل،کفتر بماها،داد که سرگرمی ما انسانها باشه الهی شکرت
محمد رضا امیرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
1
بازی کردن کبوتر بسته به ارتفاع برای تنظیم فشار هوا است و بیشتر در ارتفاع پایین بازی میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
کفترها همشون وقتی میپرن همشون بعد یه مدت به ملق زدن یا بازی میفتن اکتشافت صد در صد اشتباه است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
1
0
سلام
امکان دارد کبوتر یک دفعه این اتفاق براش بیفته ما کبوتر بازها در این صورت یک کار با این کبوتر میکنیم دم پرنده قیچی میکنیم تا موقع پشتک در کمر حیوان فرو برود تا حیوان فراموش کند چون اگر این اتفاق برای حیوان بیفتد تایم بعد از ظهر باشد حیوان اصطلاحا باخت می‌رود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
1
1
من گربه ای دارم که بارفتارش بزرگی خداروبیشتراحساس کردم.ازهرنوع کارش صدای مخصوص خودشون رو دارن.تاگرسنشه صداش فرق داره.تامیگی بروبیرون صدای خیلی کوتاه وچشمشوهمزمان میبنده.تامیترسه کلامثل گرگ زوزه میکشه.تاجاییش دردمیکنه صداش مثل ناله انسانه که ادم دلش میسوزه.تاسیره ولی بازمیخادبگه غذا صدای اروم که فقط دهنش مثل ادم لبخونی میکنه وصدانداره.تادعوامیکنه باگربه ها اخرصداشومیکشه مثل میووووو..صداکردن دوستاش وعصبانی شدن ازگربه ها وقهرکردنش هرکدوم یک نوع صداداره.بعدادمی فکر میکنه فقط خودش میفهمه وهیچ حیوونی حالیش نیست وازارشون میده.خداهرجونوری درست کرده عقل باغریزه بهش داده مثل انسان.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
2
0
این همه کارهای بزرگ در شرکتهای دانش بنیان ایران میشه، اونا رو هم منتشر کنید
ایرج کافی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
2
0
امروزه بزرگترین مشکلات جامعه کوچک و بزرگ به گردن برخی از مسیولین بی لیاقت وتند روها بوده و هست و خواهد بود چرا که با بستن چشمان وباز کردن چاک دهان سبب شدن عزیزان وطن ناچاربه هر شکل از وطن خارج شوند و افتخارات بزرگ و کوچک را برای خارجیها به ارمغان بیاورند چرا اینچنین شد اگر این عزیزان امروز در وطن بودند شرایط زندگی آرامش برایشان مهیا میشد امروز ایران عزیزمان در پیشرفت و...کجا بود این مشکل بزرگ کشور عزیزمان هست نه اقتصادی مانده نه اعتبار حتی مثل گذشته دین که مهمتر بوده امروزه دارید می‌بینید...
باباحیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
1
0
کبوترفقط کله دمب کاشانی وبس!
هرکی موافقه لایک کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
1
درود بر انسان ها ی تلاشگر
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
1
0
احسن بر شما خانم که گربه داری . شما هم یک کتاب در مورد زبان گربه ها بنویسید بد نیست جای بدرد میخوره . بهر حال یه چیزی به دانش بشر اضافه میشه. جدی میگم .
علم چه خیلی کم چه خیلی زیاد مهمه و نباید هیچ نوع تحقیقی رو مسخره کنیم. همچنین نباید مطالب علمی را طوری عنوان کنیم که به کشور و ملیت خودمون خرده بگیریم .اون خانم که تحقیق کرد بخاطر کنجکاویش تحقیق کرد و نتیجه تحقیقش می‌تونه در مورد بقیه حیوانات هم صادق باشه حتی انسان ،حتی من ویا شما که اعتراض دارید . مهم اینه که اون خانم یک ایرانی و هر ایرانی باید به ایرانی بودن اون محقق افتخار کنه . حالا هر جای دنیا باشه همچنان که اون خانم سامانی هم حتما به ایرانی بودنش افتخارمیکنه.
ولی بقول یکی از دوستان کمی هم
از محققین داخل کشور هم بگید که این سوءتفاهم پیش نیاد هرکس آمریکا رفته پیشرفت کرده داخل کشور هم از این نمونه دانشمندان جوان و مایه افتخار فراوان هست .ما همشون رو دوست داریم و فرزند ایران میدونیم به افتخار همشون چه داخل چه خارج بزنید اون کف قشنگه رو.
دانشمندبرنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
من میخام روی لگد زدن خرها کارکنم آیا کسی میتواند به تیم تحقیقاتی مابپیوندد ....
علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
به نظر من تو نابغه ای ودیگران هر چه بگویند ... باآرزوی موفقیت در تمام دوران زندگیت افتخار ایرانی.
یدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
اول اینکه چقد کفتر باز داریم ما، دوم اینکه من خودم یه کفتر داشتم که در روزهای آخر عمرش روی زمین به صورت معلق می‌چرخید به عقب، اینکه یک اختلال هست شکی در آن نیست. ولی اینکه کجای حیوان دچار اختلال شده کس نمیدونه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
سلام به همه فقط صرفا جهت اطلاع رسانی دقیق ودرست خدمت همه دوستان عزیز.حتی یک الاغ هم به وقت خوشی وسرمستی خودش روبه عقب وبزمین میزنه روکمرش میغلطه وبه این کارخرغلت زدن میگن حتی موقعی که به شوهر خاله بنده گفتندکه بچه به دنیا اومده پسره نتونست خودشو کنترل کنه وجلو ما که اون موقع بچه بودیم چندتا معلق روفرش زد ۴۴سالمه واز۲سالگی باکبوتر ها سر وکله زدم تقریبا تو۳۰ الی۳۳ تا گرو یعنی شرطبندی حظور داشتم توبعضی سالها۴تاگرو.بیشتر از۱۲بار داور بودم بازم بااین حال ادعایی ندارم حیوونی که بیش از حد نرمال بازی میزنه یعنی پشتک..دمبش رو کاملا از ته قیچی کنید از سرش نیافتاد ردش کنید یااگه خیلی باهاش حال میکنید برای همیشه ۲تیز قیچی کنیدوزمین بزاریدش ازش جوجه بگیرید حیوونایی که درحین پرواز بر روی بامی که جلد همان بوم هستند میرسند بازی میزنندفقط وفقط صرفا از جهت سرخوشی وشادی شعف این عمل غیر ارادی راانجام میدهند ولی اگر حیوونی مستقیم بهر جهتی به پرواز درامد بدون اینکه دور بزند مدام وبیجهت از روی هربامی که گذشت بی وقفه پشتک زد اون حیوون بند شده یعنی اصطلاحا در بند پشتک زدن گرفتار شده چنانچه باقیچی زدن دم درست نشد دیگه به هیچ وجه درست نمیشه واین عمل از سرش نمیافته .....لطفا اون نادونایی که ما اصطلاحا فقط بهشون میگیم کفتر نگهدار..روقاطی عشق بازای با مرام مسافتی باز وساعتی پرون نکنید وقتی حیوون مفلقتون یعنی کبوتر نوجوون.بعداز۹ساعت۱۲ دقیقه توگرمای تیر ماه اومد تومیانتو خودشو نشون داد که شایدم برمیگشت بالا ساعت بیشتری بالا وایمیستاد قرقی زدش ولی بااون همه خستگی از چنگ قرقی دررفت وقتی اومد روبوم بازم حیوون بامرام رفت تومیل اونم تیر برقی با بازی قرص فقط یه حیوون باز ......‌میفهمه چی میگم روبوم نشستو چند دقیقه دیگه مرد اون موقع هست که میفهمی حیوون از سراعتماد به نفس وتعلق خاطر به یک بوم وصاحبش بازی میزنه مهدی۰۹۳۷۰۴۷۸۶۲۷
ل: ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
2
سلام به همه منم مثل خانم دکتر یک خانم هستم وعلاقه شدیدی به کبوتر ها وسایر پرنده ها دارم به طوری که از بچگی درمنزل پدری کبوتر بوده والان هم خانه خودمون هم هست وساعتها میشینم با انها حرف میزنم من به نوبه خودم از خانم دکتر تشکر میکنم که اهمییت داده که درمورد انها تحقیق کنه ومنم فکر میکنم باید فقط به دنبال ژنی در مغزاونها باشه تا بتونه به جوابش برسه وامیدوارم که زودتر موفق یشه وماهم به جواب قانع کننده ای برسیم مواظب خانواده دوم خودتون باشید
شاهین فومن
|
France
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
2
??
شاهین فومن
|
France
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
1
با آرزوی موفقیت بیشتر برای شما دکتر محترم ایرانی ،بنده بالغ بر بیست ساله که کبوتر دارم و بارها از نژادهای مختلف جوجه کشی کردم وورزش کبوتر پرانی را دوست دارم وکاملا امروز بنده با خواندن این تحقیق خانوم دکتر سامانی به دست آورد بزرگی رسیدم ،متشکرم از دانشمند ایرانی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
1
2
در تمام عمرم اینهمه کامنت ندیدم .
abed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
2
با سلام ،دوستان نظرات بی خود ندید ،پله به پله ، مثال انسان از یک ژن متولد شد،که به این تفکر رسید،،این بنده خدا هم از پشتک زدن در مورد کبوتر تحقیق می‌کنه تا به موفقیت برسه،،،، مثلا ،ادیسون ،از تاریکی می‌ترسید، ،به همین دلیل به فکر درست کردن راهی شد تا به روشنایی رسید.لطفا خودت پیشرفت نمی‌خوای کنی،، باعث پیشرفت علم در هر زمینه ای ای نشید??????
جواب ناشناس اول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
1
به نظر من باید تحقیق کرد چرا بعضی ادمها مثل شما مغزشون اینقدررتند تند پشتک و بالانس و وارو عشگل کربه و.... میزنه چرا واقعا شما اینجورید من فقط کلاس اول دبستان رفتم ولی مثل شما فکر نمیکنم متاسفم برات مغز وارو زن
همشهری
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
با سلام خدمت اساتید گروه پسر من یه جوجه داشت که خیلی بهش وابسته بود بیچاره پاش شکست پیش چندتا دامپزشک بردیم گفتن خوب نمیشه بردیم کلینیک پیش استاد دامپزشک گفتن باید عمل بشه و پلاتین بزاریم و هزینش بالاست پسرم فقط گریه میکرد چون ما نمی تونستیم هزینه عمل رو پرداخت کنیم .خودم تو خونه با یک چوب بستنی و پارچه پاشو بستم یه هفته دیگه سرحال و سالم شده بود .خواهش می کنم از جامعه دامپزشکی اقشار فقیر جامعهرو هم در نظر بگیرید .
همشهری
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
1
0
با سلام خدمت اساتید گروه پسر من یه جوجه داشت که خیلی بهش وابسته بود بیچاره پاش شکست پیش چندتا دامپزشک بردیم گفتن خوب نمیشه بردیم کلینیک پیش استاد دامپزشک گفتن باید عمل بشه و پلاتین بزاریم و هزینش بالاست پسرم فقط گریه میکرد چون ما نمی تونستیم هزینه عمل رو پرداخت کنیم .خودم تو خونه با یک چوب بستنی و پارچه پاشو بستم یه هفته دیگه سرحال و سالم شده بود .خواهش می کنم از جامعه دامپزشکی اقشار فقیر جامعهرو هم در نظر بگیرید .
محسن‌لشگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
این کبوتر بازها هم دنیای دارند ها من خودم خیلی کبوتر سفید دم چتری رو دوست دارم ادم‌حض میکنه وقتی راه میره
ایوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
به نظر من کفتر بازی برای دیدبانی خیلی خوب هستن
رضا خخدادادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
سلام ، به جا این حرفا یک فکری واسه نیوکاسل بکنین .
حالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
چرا ...... میگی کبوتر داشتم نر شیش دانگ حد اقل چهارتا بازی تو هر دفعه میزد یعنی تا شیش تاشم شمردم چه ربطی به تخم گذاری داره تا آخرم پرواز میکرد از اون گذشته یکم جیره غذارو کم وزیاد کنی تغییر میکنه این عادت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
اسرافه وقت وامکانات برا یه موضوع بی اهمیت لااقل رویه مشکل کار میکردی که حلش باارزش باشه ملق زدن کبوتر چیه ...........
شهرام سلگی
|
India
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
باتشکرازنظرات اساتید بایداضافه کنم که پشتک زدن‌ کفترهاخارج‌ازمسعله‌ژنتیکی‌‌ یک‌بعددیگرهم‌دارد وان‌اینکه‌درکفترهای‌ ساعت‌بالاباعث‌خستگی‌ بالهامیشود البته‌من‌امیدوارم‌که‌این‌ تحقیقات‌باعث‌شناسایی‌ بیماری‌کامل‌ودرمان‌ این‌پرنده‌باوفا شود‌انشاالاه
مست عود شمس.
|
Singapore
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
هر شبانه روز ۲۵ ساعت هست.و هر دقیقه ۶۰ ثانیه.
سید دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
واقعا عین زندگی ما که با رفتن کالاها همینجور پشتک میزنیم
G
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
اول که دمش گرم این سرکار خانم،?
دلم برای جماعت کفتر باز میسوزه یه عمر فکر میکردن که موقع پشتک زدن کفتر این یه نوع آپشن بوده مثل آپشن طوق سه بر قفل شمک تخت دو کاکله و ،، نگو حالا شده اختلال برای اون بدبخت،خوبه حالا دوستان کفتر باز وقت نمی‌ذارن خبر بخونن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
1
سلام همین پشتک زدن جت ها هم شایدالگوبرداری ازهمین موضوبوده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
عالی .موفق باشید.
حسن سربندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
سلام
تحقیقات درموردهرمسله ای احتیاج به اطلاعات زیادی دارد
من برای این خانم آروزی موفقیت میکنم ممکن است این تحقیات باعث تحول درعلم شود دورد برعشق بازان
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
یکی خیلی خوب کامنت گذاشت همون ک اخرش نوشت خط قرمز دور گلوش..... خیلی ها اعتراض کردن حتی یکی گفت ک مگه تو آفریدی ک بخوای جونشو بگیری.... حیوانات حلال گوشت رو باید کشت و خورد حتی کفتر گیج .... گوسفند و گاو مرغ و خروس و غیره هم ما نیافریدیم ولی میکشیم و میخوریم.. درست ی خط قرمز با چاقو دور گلو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
سلام
کبوتر های پرشی که ساعات زیادی در ارتفاع بالا پرواز میکنن دچار گره یا ملق متوالی بقولی بند میشن کبوتر ملق میزنه شاخ میکنه که ارتفاع کم کنه این موضوع باید برسی بشه که تاثیر ارتفاع رو کبوتر چی هست که کبوتر ملاقی یا بند میشه این مهمه
و بعد از مدتی دیگه مغزش آسیب می‌بیند و نمتونه تمرکز در پنجه کردن از یه ارتفاع کم هم بکند گاهی موقع ملاق زدن پای کبوتر میوفته پشت کتفش و گیر میکنه و کبوتر سقوط میکنه بسته به ارتفاع و محل سقوط احتمال زنده بودن متفاوت است
در کبوتر های من یکبار این اتفاق افتاد از ارتفاع حدود 40متری سقوط کرد و روحش شاد
بار دیگر موقع سقوط رفت داخل دود کش و رحش شاد
محمد فری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
0
0
ایول به این بانوی ایرانی ..جواب اون اقای که گفتند چرا در رشته دامپزشکی قدم بر می داشت....هر شخصی مختار هست در هر زمینه ای که علاقه مند هست قدم بردارد .و ایشان چون به این پرنده علاقه خواست داشته موفق شده ..و قرار نیست برای مشکلات عده ای .پا روی علاقه شخصی و حرفه خود بگذارد ..چین کبوتری را از کشوری میلیاردی خرید تا به ژن این کبوتر پی ببرد و به تولید انبوه برساند ..واینگونه به اقتصاد خودشان کمک میکنند .
یزدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
1
من قدردانی میکنم از خانم گرامی زحمت زیادی کشیدن برای علاقه ای که داشتن وباعث شدن که حدود ۲۰۰نفر ازکبوترشناسان بزرگ و استادان کشورمان رادورهم جمع کردن وبا هم مشورت میکنند ارزش بسیار دارد.
خداوند پشت وپناهش.
حجت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
با سلام.ومن کسی را می شناسم،که روی نوک کبوتر تحقیق کرده و.......اکنون هوش مصنوعی را دنبال می کند.کبوتر یا هدهد یا پرنده حضرت سلیمان ع با یک سفر وگزارش دادن سفرش برای پیامبر قومی راهدایت کرد بسوی زیبایی ها.ومقدمات ملاقات حضرت سلیمان و ملکه سبا رافراهم کرد و............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
آقا زشته اول اینکه کفتر باز نه کبوتر دارها مگه با کفتر بازی می‌کنن قلقلکش میدن درست نیست این کلمه از لحاظ حرفه‌گری... دومن کبوترهای لوکس از لحاظ کیفیت تو پرش ه بازی کردن می‌افتند یعنی همون ملق زدن در آسمان... سومن خیلی از پرنده‌های دیگه هستند که بازی می‌کنند یا ملق می‌زنن اده‌ترین حالتش همین بهار به یک سری از پرستوها دقت کنید و بیش از د دقیقه بهشون نگاه کنید می‌بینید که یک سری ازاین‌ها هم مثل کبوترها ملق یا بازی می‌زنند موفق باشید. به امید روزی که بچهای ایران هم فستیوال مسابقات کبوتر پرانی رو توی دنیا بتونه شرکت کنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
0
0
سلام : به نظر من هر تحقیق وکشفی ودقت در هر موضوعی دانش است تمامی خلقت خداوند رمز ورازهای زیادی دارد ازکجا معلوم شاید بعدشناخت ژنتیک کبوتر به ژنتیکهای دیگر هم دست پیدا کند .کار ایشون از هزاران نفر که زندگی را به بطالت وهرزگی می گذرانند بهتر است ان شاءالله در آینده تحقیقاتشان هدفمندتر ونیاز جامعه بشری باشد .
همکار سابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
0
دوستان عزیز سلام.چرا بعضی از ما اصرار داریم همه مون دور هم عزاداری کنیم؟حالا یکی از همکاران عزیز رفته از این عزاخونه 85 میلیونی و فرض کنید نه برای دنیای علم بلکه برای علاقه خودش و دل خودش کاری انجام میده،چه ایرادی داره دوستان عزیز؟؟شما حق دارید که دنیا داره رو سرمون آوار میشه و ضریب فلاکت و انواع و اقسام ضرائب مشابه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و ...رو دوشمون سنگینی می کنه اما با هم مهربون تر باشیم دوستان.
اما تا جایی که دیدم کفترها آموزش پذیرند در زمینه پشتک وارو زدن ولی سر رشته ای ندارم.
در کل جالب بود
قزوینی
|
Germany
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
حکیم جان
کبوترای من روپایی میزنن، اگر به راز رویایی زدن کبوتر ها هم پی بردید لطفا حتما ما رو آگاه و یک خانواده رو از نگرانی در بیارید.
ممنون
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
سلام آقای دکتر اقتصاد علم، علم است و کار محقق تحقیق علمی است و اظهار نظرهای علمی قابل تامل است بقیه نظرات
خارج از حوصله یک بحث علمی است و اظهار آنها داخل در جمع نیست باید ایک محقق ودانشمند در هر زمینه ای تقدیر کرد نباید به قول آمریکاییها به آدمایی که دلایل کودکانه وخام اظهار نطر میکنن مثل یک بچه دبیرستانی
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
1
0
چقدر ادم بیکار
من خودم دیدم میممون شبیه انسان بود پشتک میزد
تازه برعکس هم کتشپ میزد
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
0
0
عالی بود
سعید حسن‌ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
0
0
سلام من از بچه گی کبوتر بازی می‌کنم ‌و دلیل این کار را همخون بودن کبوتر پدر و مادر ویا ب اصطلاح ما حیوان بازها میگیم دهن کبوتر نر و ماده ب هم نخونده ک کبوتر گره میخوره یا همون پشتک میزنه حتی از روی زمین..ی مشکل تو ژنتیک کبوتر ب وجود میاد و صدرصداز مشکلات کبوتر هست
نظر شما
ادامه