کد خبر: ۷۸۱۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص کشف مقادیری از گوشت «تک سمی» در سه مرکز عرضه فرآورده خام دامی در مشهد اطلاعیه ای صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی می رساند برابر وظیفه مندی های سازمانی در حوزه تامین امنیت غذایی شهروندان، رصد دقیق و همه روزه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، در تمامی نقاط مشهد و استان در دستور کار بازرسان این اداره کل قرار دارد.

در همین راستا، در سرکشی های متوالی از مراکز یادشده طی روزهای گذشته، پس از نمونه برداری و آزمایش های تشخیصی و تخصصی لازم از گوشت های مکشوفه، استفاده از گوشت تک سمی در 3 واحد در مشهد و طرقبه شاندیز محرز گردید که به استناد قوانین سازمان دامپزشکی ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی، نسبت به تشکیل پرونده و پلمب این مراکز اقدام شده است.

نظر به اهمیت موضوع، ضمن قدردانی از تمامی مراکزی که مطابق با دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی اقدام می کنند؛ به تمامی مراکز پذیرایی اعم از رستوران ها و...، مراکز اقامتی، سردخانه ها، آشپزخانه ها و دیگر موارد مرتبط توصیه می گردد تا صرفا از گوشت های دارای هویت و تولید و بسته بندی شده در مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی استفاده نموده و به ویژه از مصرف گوشت های از پیش چرخ شده فاقد هویت خودداری کنند.

به شهروندان عزیز در اقصی نقاط استان اطمینان می دهیم که  خادمین و سربازان امنیت غذایی در دامپزشکی استان در واحدهای نظارتی در تمام ایام سال و از جمله، ایام خاص نظیر؛ ماه مبارک رمضان و نوروز که طرح تشدید نظارت های بهداشتی در آن صورت می گیرد رصد دقیق مراکز مرتبط با فرآورده های خام دامی را در دستور کار قرار داده و می دهند؛ اما با توجه گستردگی شهر و جمعیت بالای مراکز یادشده، از مردم شریف تقاضا می گردد ضمن پرهیز از خرید و مصرف گوشت های فاقد هویت و گوشت های از پیش چرخ شده، در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک در تولید، نگهداری، حمل و نقل، توزیع و نگهداری انواع گوشت و سایر فرآورده های خام دامی موارد را با سامانه پیامک 300001512 اطلاع رسانی نمایند تا اقدامات بعدی از طریق اداره کل دامپزشکی استان صورت پذیرد.
در انتها یادآور می گردد مراکز متخلف یاد شده پملب بوده و امکان هر گونه فعالیت از انها سلب شده و پرونده این متخلفین در مراجع قضایی در حال رسیدگی می باشد.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
غریب آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
0
3
به نظر من اصلا مشکلی نداره !! شاید تلنگری باشد برای مسئولین !!! تا شاید بازار گوشت رو به اصطلاح تنظیم کنند !!
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
0
4
بی خودنیست رانندگی بعضیها مثل .......... شده نگو مشتری این گوشتا بودن!!!!!!!!!
ناشناس
|
Sweden
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
0
4
خوردن گوشت اسب و الاغ حرام نیست مکروه است البته جمعیت زیادی از مردمان هر شهر قادر به خرید گوشت دام‌های حلال گوشت نیستند و باید برای آن فکری بشود کاهش مصرف سرانه گوشت کشور زنگ خطری است برای امنیت همه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
برادر عزیز، هرکسی باید وظیفه خودش و انجام بده. این تک سمی ها در مراکز مجاز که پرورش نیافته و سلامت و مردار بودن یا نبودنشون کاملا در ابهام است، کشتارشان هم در کشتارگاه بصورت بهداشتی نبوده، حمل گوشت هم حتما بصورت غیر بهداشتی انجام شده و از همه مهمتر قانونی هم برای عرضه و مصرف گوشت تک سمی وجود ندارد. بنابراین موضوع مکروه بودن فرع بر تمام ضوابط موجود است. نباید مسائل دیگر را توجیه این تخلف بزرگ کرد.
نظر شما
ادامه