کد خبر: ۷۸۱۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: آمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در ایرانداک بر پایه جنسیت دانش‌آموختگان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، «ایرانداک»، در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در نشانی (SABT.IRANDOC.AC.IR)؛ یکی از پرسش‌هایی که هنگام ثبت این مدارک از دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی می‌شود، جنسیت آن‌هاست.

بر پایه داده‌هایی که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در این سامانه وارد شده، از ۱۰۴ هزار و ۷۰۰ پایان‌نامه و رساله (پارسا) ثبت شده، ۴۴ هزار و ۹۳۷ پارسا (۹۱.۴۲ درصد) برای دانش‌آموختگان زن و ۵۹ هزار و ۷۶۳ پارسا (۸.۵۷ درصد) برای دانش‌آموختگان مرد بوده‌اند.

جدول ۱. شمار پارساهای ثبت شده بر پایه جنسیت در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

 

در این دوره، زنان ۴۴.۹۳۷ پارسا ثبت کردهاند که ۸۷.۸۹ درصد آن‌ها، پایان‌نامه و ۱۲.۱۰ درصد آن‌ها، رساله بوده‌اند. مردان نیز ۵۹.۷۶۳ پارسا ثبت کردهاند که ۶۶.۸۹ درصد آن‌ها، پایان‌نامه و ۳۳.۱۰ درصد آن‌ها، رساله بوده است.

شمار پارساهای زنان در گروه‌های آموزشی علوم پایه با ۶.۱۴۷ مدرک، علوم‌پزشکی با ۱.۰۳۸ مدرک، و هنر با ۳.۷۶۱ مدرک از پارساهای مردان بیشتر است. شمار پارساهای مردان در دیگر گروه‌های آموزشی از پارساهای زنان بیشتر است.

جدول ۲. شمار پارساهای ثبت شده در گروه‌های آموزشی بر پایه جنسیت در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

 

* در اینجا شمار پارساهای زنان بیشتر است.

شمار پایان‌نامه‌های زنان در گروه آموزشی علوم پایه با ۵.۱۳۳ مدرک، علوم‌پزشکی با ۳۳۱ مدرک، دامپزشکی با ۲۰۲ مدرک، و گروه هنر با ۳.۶۷۰ مدرک از پایان‌نامه‌های مردان بیشتر است. رساله‌های زنان نیز در گروه آموزشی علوم پایه با ۱.۰۱۴ مدرک و علوم‌پزشکی با ۷۰۷ مدرک بیشتر از رساله‌های مردان بوده است.

جدول ۳. شمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در گروه‌های آموزشی بر پایه جنسیت در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

 

شمار پارساهای ثبت شده زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۳۵۱ مدرک، بیشتر از پارساهای ثبت شده مردان است و شمار پایان‌نامه‌های ثبت شده زنان در وزارت بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی با ۱۳۱ مدرک و دانشگاه پیام نور با ۴.۳۲۵ مدرک، بیشتر از پایان‌نامه‌های ثبت شده مردان است.

شمار رساله‌های ثبت شده زنان نیز در دانشگاه آزاد اسلامی با ۶۲۷ مدرک بیشتر از رساله‌های ثبت شده مردان است.

جدول ۴. شمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده بر پایه جنسیت و وابستگی سازمانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

 

* در اینجا شمار پارساهای زنان بیشتر است.

ریز گزارش آمار پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ثبت شده در ایرانداک، بر پایه جنسیت دانش‌آموختگان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
1
5
چه خبره این همه فارغ‌التحصیل؟
این تعداد دامپزشک کجا برن کار کنن؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
2
3
خروجی دامپزشکی کاهش چشمگیری داشته، دانشگاه آزاد هر ورودی ۱۰ تا ۱۵ نفر میگیره، الان دانشگاه های دولتی وضع رو خراب میکنن، بطور مثال فردوسی مشهد در یه ورودی ۱۰ نفر دکترای بهداشت مواد غذایی گرفته!!
علی
|
Finland
|
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
0
0
جالبه که جدول آخر رو وقتی نگاه کنید می بینید حوزه علمیه هم رساله و پایان نامه داره اما تعدادش صفر هست. یا دانشگاه های فنی و حرفه ای که اساسش چیز دیگری ست. اینکه حالا چه تعداد دامپزشک بیکار و الاف میاد تو خیابون و بلاگر میشه زیر چتر حوزه علمیه محو میشه.
القاصی المهر
|
Germany
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
1
2
حیف وقت.حیف نان.حیف چشمهایی که کم سو شدند.
نظر شما
ادامه