کد خبر: ۷۷۹۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: کارشناس بیماری‌های حیات وحش محیط زیست خراسان رضوی گفت: وضعیت مشاهده‌شده شیر باغ وحش مشهد ناشی از سوء‌تغذیه نیست، تشخیص بیماری انگلی در این شیر و آغاز درمان از سه هفته قبل انجام شده و تاکنون دو دوره درمان ضدانگلی برای این حیوان ثبت شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر علیرضا بنی‌اسدی» افزود: هر دوره درمان ضدانگلی باید با 10 روز فاصله صورت گیرد و سپس با نمونه‌گیری خون وضعیت شیر از نظر بیماری دوباره سنجش شود، سومین دوره نمونه‌گیری این قلاده شیر به زودی با رسیدن جواب آزمایش خون در صورت نیاز انجام خواهد شد اما انتظار می‌رود مسئولین، رسانه‌ها و دوستداران محیط زیست نسبت به این موضوع صبور باشند تا مراحل درمانی انجام شود و ما بتوانیم به پاسخ نهایی نسبت به بیماری و مراحل درمان ریشا برسیم.

کارشناس بیماریهای حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این شیر نیز دارای تیپ بدنی لاغری است و ابتلا به انگل به صورت طبیعی موجب کاهش وزن بیشتر شیر و نمایان شدن بیشتر لاغری این حیوان شده است و با توجه به اینکه سایر حیوانات باغ وحش در سلامت و سطح مطلوبی از تغذیه قرار دارند نمی‌توان مدعی شد تنها یک حیوان دچار سوء تغذیه شده است.

بنی‌اسدی  خاطرنشان کرد: در شرایط افزایش دمای هوا و تغییر محیط زیست به طور قطع ابتلا به بیماری‌های انگلی، وجود حشرات و بیماری‌های مرتبط با آنها در حیوانات امری دور از ذهن نیست  و خوشبختانه در کنترل‌ها و نظارت‌های انجام شده موارد غیربهداشتی، آلودگی و یا سوءتغذیه در ریشا مشاهده نشده است.

 


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
0
2
سو تغذیه داره
گوشت بخوره چاق میشه
پاسخ ها
هاشم خان
| United States of America |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
لطفا از جیره خوراکی مناسب برای لیشا استفاده کنید؛احتمالا( تیپ بدنی لاغر) به (تیپ بدنی چاق) تبدیل می شود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
1
1
مشکل مدیریت ضعیف بهداشتی و سوء تغذیه از عوامل نزدیک به ذهن است. هرچه هست الان جبران ناپذیر به نظر میرسه. سرم تراپی و احتمالا تجویز چند واحد خون در کنار سایر تمهیدات درمانی و حمایتی بعیدی نیست که کمی سرحالش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
1
چرا هیچ یک از نتایج ازمایشات و تشخیص ها منتشر نمی شود
فقط کلی گویی
انگل سستود است یا نماتود یا ترماتود؟
انگل خونی است یا انگل خارجی؟
انگل تک یاخته است یا ...؟
یا هنوز تشخیص ندادین؟
نظر شما
ادامه