کد خبر: ۷۷۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال قبل حدود ۳۰ درصد دام‌های مولد کشور ذبح و باعث کاهش تولید در سال جاری شد اما با برنامه‌ریزی انجام شده از محل تولید قراردادی، کسری تولید جبران و حتی بیشتر از قبل تولید خواهیم داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «شایان نادری» رئیس سازمان امور عشایر امروز در نشست خبری با بیان اینکه عشایر 25 درصد گوشت کشور را تأمین می‌کنند گفت: عشایر کشورمان 29 میلیون رأس دام دارند که هر سال 8 تا 9 میلیون رأس خود را در بازار عرضه می‌کنند.

وی اظهار داشت: در سال قبل حجم زیادی از دام‌های مولد کشور ذبح و باعث کاهش تولید در امسال شد به طوری که اعلام شده حدود 30 درصد دام مولد کشور در سال قبل ذبح شد.

نادری گفت: با تأمین به موقع نهاده‌ها، کاهش تولید جبران و حتی در مقایسه با قبل تولید بیشتر خواهد شد؛ به طوری که طرح تولید قراردادی گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد. در این طرح با تحویل نهاده به دامداران، دام آنها بر اساس قیمت توافقی خریداری ‌می‌شود.

تولید 6 میلیون رأس دام در طرح تولید قراردادی

وی اظهار داشت: با روش‌های مختلف در حال جبران کسری تولید هستیم به طوری که پیش‌بینی می‌شود در این طرح 6 میلیون رأس تولید شود.

وی افزود: صادرات اکنون ممنوع است اما قاچاق دام روستایی و عشایر انجام می‌شود که البته اطلاع از میزان آن یا مرزی که قاچاق از آن صورت می‌گیرد، نداریم.

نادری در پاسخ به تسنیم اظهار داشت: در طرح تولید قراردادی، دام عشایر به نرخ روز خریداری می‌شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
5
خدمت ریاست محترم امور عشایر عرض می کنم وقتی ۳۰ درصد دام مولد کشوری ذبح می شود طبق اصول علمی ۳ تا ۵ سال طول می کشد تا به نقطه صفر برگردد چه برسد به اینکه مازاد تولید داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
خودت بکذار جای دامدار، وقتی هزینه نگهداری و علوفه آنقدر زیاد است که دامدار ضرر می‌ده، مجبوره حیوانی که خرج بیشتری دارد را به پول تبدیل کند و صرف حیواناتی که راندمان بهتری دارند کند برای دامدار سود آوری کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
3
تولید قراردادمحور از یک مبانی معرفتی و روش شناختی خاصی برخوردار است که با برداشت مدیران وزارت جهاد کشاورزی و ریاست محترم امور عشایر زمین تا آسمان تفاوت دارد. پیشنهاد می کنم از مشاوران آگاه به اصول یکپارچه سازی زنجیره تولید مشورت بگیرید.
نظر شما
ادامه