کد خبر: ۷۷۶۷۸
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: استاندار البرز گفت: راه اندازی این مگافارم از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت است و باید تدابیر و بسترهای لازم را برای اجرای آن فراهم کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مجتبی عبداللهی»، استاندار البرز، در جلسه بررسی احداث و راه اندازی مگافارم و زنجیره کامل مرغ گوشتی که روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س)، گفت: سرمایه گذاران موتور محرک اقتصاد هستند و باید دست همراهی آنها در توسعه تولید، اشتغال و گردش مالی کشور به گرمی بفشاریم.

وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان علاوه بر مصوبات و دستاوردهای کم نظیر، ۴ تفاهم نامه بزرگ همکاری با بخش خصوصی منعقد شد که یکی از آنها راه اندازی فارم تولید مرغ گوشتی با مجموعه زر بود.

عبداللهی گفت: تولید و تأمین مرغ گوشتی متناسب با نیاز مردم، یکی از مهمترین دغدغه‌های استان و کشور محسوب می‌شود از این رو چنین طرحی می‌تواند راهکاری مناسب در راستای تامین نیاز بازار البرز، تهران و حتی صادرات به کشورهای همسایه باشد.

وی افزود: هوشمندی مجموعه زر در نیازسنجی کشور و ورود برای تامین مرغ گوشتی با این حجم از سرمایه‌گذاری، قابل تقدیر است

استاندار البرز گفت: راه اندازی این مگافارم از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت است و باید تدابیر و بسترهای لازم را برای اجرای آن فراهم کنیم.

وی افزود: جانمایی اراضی مناسب و مهمتر از آن آب مورد نیاز مگافارم از جمله موضوعاتی است که باید برای آن چاره اندیشی داشته باشیم

عبداللهی گفت: باید مطالعات دقیق و قابل دفاع مجموعه زر، تهیه و ارائه شود تا براساس آن به اقناع افکار در مردم و مسؤولان برای جلب مشارکت و همراهی بپردازیم.

وی افزود: البته حمایت از تولید در ابعاد مختلف و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از دیگر اهداف ما در استان است و به صورت گسترده اعلام کرده ایم که در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد

تلاش مسؤولان ملی برای تحقق پروژه‌های البرز

«دکتر مجتبی نوروزی» رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در ادامه بر ضرورت اتخاذ تدبیر برای اختصاص زمین مناسب و به ویژه آب مورد نیاز این فارم تاکید کرد و خواستار برنامه عملیاتی این پروژه شد.

«خاوازی» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد مگافارم تولید مرغ گوشتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به مجموعه زر داده شد، افزود: این وزارتخانه براساس نیاز کشور و با مطالعه ایجاد موفق مگافارم در کشورهای دیگر به این نتیجه رسید که کشور به این امکان نیازمند است.

وی ادامه داد: تولید پایدار و پاسخگویی به مردم مهم است، ما در وزارتخانه به این باور رسیدیم و همه باید حامی باشیم.

خاوازی گفت: راه اندازی فارم های تولید مرغ در کشور یک موضوع ملی و دغدغه‌ای مهم در سطح کلان است.

گفتنی است؛ مزایای اجرای مگا فارم و زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی،کاهش ۲۵ درصدی هزینه های تولید و حمل و نقل و سایر مولفه های مربوطه، کامل بودن زنجیره و تولید پایدار، تامین ۵۰ درصدی نیاز استان البرز و استان تهران، کاهش قابل توجه از واردات گوشت مرغ و امکان صادرات مازاد نیاز کشور ایجاد مرکز نو آوری و فن آوری توسعه طیور کشور با استفاده از تکنولوژی روز، افزایش بهره وری در عوامل تولید، ثبات در عرضه مرغ و افزایش امنیت غذایی کشور، است.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نکته بین
|
United States of America
|
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
7
ای مومن خدا آیا استان البرز چنین آبی برای تامین این پروژه دارد؟
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
1
4
ایجاد مگافارم در استان سیستان بلوچستان و خوزستان به دلیل نزدیک بودن به منابع آبی و امکان صادرات به کشور های همسایه و همچنین نزدیک تر شدن به نهاده های دامی وارداتی و ایجاد اشتغال برای حل هجوم مرزنشینان به پایتخت و در صورت تامین بهداشتی و امنیت زیستی این واحد ها ایده ای خوب و قابل پیگیری است . اما ایجاد مگافارم در استان البرز یعنی نابودی صنعت طیور استان یا شاید کشور . ان شاالله که مگافارم در استان البرز تشکیل نگردد که وای بر بنیان گذاران این امر پس از وقوع بحران های بهداشتی و امنیتی ، غذایی و.....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
جناب همکار دولتی !
احتمالا بخش خصوصی نیستید ؟!
اب در سیستان و بلوچستان خوزستان ؟؟؟؟!!! شاید منظورتون آب فوق گران تسویه شده دریافت
حکیم جان به جنابشان بفرمایید ۳۰ میلیون محل مصرفش بیشتر کدام استانهاست ؟! هزینه حمل تا تهران البرز و...چقدر ؟!
هزینه برق برای حدود نه ماه کف سرمایش چقدر ؟!
قیمت تمام شده اونوقت چقدر ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
4
آره در کشوری نیمه خشک، خط لوله آب بزنید و آب با ارزش هم رده طلا رو بریزید تو شکم مرغ ها تا یک طرح دهن پرکن و رزومه پرکن مگافارم رو اجرا کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
0
7
ایا مسولین نمی دانند این کشور به اندازه کافی مرغداری دارد و احتیاج به ساخت مرغداری جدید نیست قطعا مشکل ما ساخت مرغداری جدید نیست مشکل تامین نهاده و بی ثبات بودن بازار مصرف است که موجب ورشکست شدن بسیاری از مرغداران و تغییر کاربری می گردد ایجاد انحصار در صنعت مرغداری در خوشبینانه ترین حالت نتیجه ایجاد این مگافارم است نمیدانم چرا به جای سی میلیون قطعه روی مثلا سه میلیون سرمایه گذاری نمی کنند در هر صورت طرح عجیبی است با طرفداران عجیبتر
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
دقیقا بجای احیای واحد‌های تعطیل طرحهای خیالی !!! و فضایی و هزینه هزاران میلیارد از بیت المال
راستی به این فکر کردید اگر درگیر آنفولانزا یا نیوکاسل شد این کسری مرغ از کجا باید جبران بشه ؟!!!
این حجم از تلفات چه بار مالی برای بیت المال خواهد داشت ؟!!!!
چه کسی گردن خواهد گرفت اونوقت ؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
مشکل تامین مرغ کشور نبود مدیریت واحد در تصمیم گیری بین تشکل های مربوطه مانند انجمن یک روزه و اتحادیه صنعت مرغ گوشتی و ... است . مشکل تعطیلی برخی واحد ها ی گوشتی بدلیل عدم توجیه اقتصادی در برخی مقاطع می باشد . مشکل کنترل نهاده های تخصیصی بر اساس تعداد مرغ موجب شده به انحا مختلف تعداد و امار تلفات صوری و غیر صوری افزایش یابد . نهاده دامی تعلق گرفته به مرغدار بایست منجر به وزن مشخصی بر اساس میانگین ضریب تبدیل شود درحالی که در حال حاضر این طور نیست و نظارت بر اساس تعداد جوجه ریزی و تعداد مرغ تحویلی به کشتارگاه موجب سوء استفاده های زیادی در این بخش شده و عملا منجر به فروش بخشی از نهاده ها بصورت ازاد در بازار شده و یا در مواقع کمبود مرغ منجر به توزیع مرغ با قیمت بالاتر در بازار ازاد شده است .
اگر مرغدار متعهد باشد بر اساس دان تحویلی وزن مشخصی زا به کشتارگاه تحویل دهد جهاد هم کنترل کند خیلی از مشکلات تولید مرغ حل می شود . در حال حاضر اصلا ارتباط درستی در زمینه پیش بینی مرغ تحویلی بر اساس جوجه ریزی اولیه وجود ندارد . و تعهدی هم مرغدار در این زمینه ندارد . در حالی که اگر این کار انجام شود مرغدار ملزم می شود بهره وری تولید را بالا ببرد تا بتواند وزن مد نظرش را از دان مصرفی بدست بیاورد و این یعنی بهبود مدیریت تغذیه و کنترل و پیشگیری و کاهش بیماری را در پی خواهد داشت .
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
0
0
با کدام زیرساخت
باز هم یک اقازاده نابلد کارنکرده میخواد چند هزار میلیارد وام بگیره و همه رو فیلم خودش کرده
نظر شما
ادامه