کد خبر: ۷۷۴۷۰

حکیم مهر: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های طرقبه، مشهد و چناران به ترتیب کانون‌های اصلی شیوع بیماری هاری در استان طی مدت گذشته از سال‌جاری هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهرآرانیوز، «دکتر محمدرضا بهروزیان شریف» روز دوشنبه افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۷ مورد ابتلا به هاری حیوانات در استان شناسایی شده است که به ترتیب بیشترین مورد شناسایی در شهرستان طرقبه با ۳۶ مورد، مشهد با ۳۴ مورد و چناران با ۱۸ مورد بوده است.

رئیس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: تقریبا ۸۰ درصد کانون‌های بیماری هاری استان در شهرستان‌های طرقبه، مشهد، چناران و گلبهار بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان ابتلا به بیماری هاری در سگ با ۹۴ مورد و سپس گربه با ۱۴ مورد ثبت شده است.

وی میزان واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و بدون صاحب را در برابر این بیماری طی ۹ ماه گذشته از سال جاری ۱۳۱ درصد پیش‌بینی‌ها دانست و افزود: طی این مدت ۸۲ هزار و ۷۷۵ قلاده سگ در برابر این بیماری واکسینه شدند.

بهروزیان اظهار کرد: سهمیه واکسیناسیون هاری برای امسال در استان ۷۵ هزار دوز واکسن بود که با توجه به حساسیت این بیماری و افزایش شیوع آن در استان با پیگیری انجام شده این میزان به ۹۵ هزار ارتقا یافته است.


نظر شما
ادامه