کد خبر: ۷۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پس از اجرای موفق بسته بندی گوشت مرغ در نظر داریم تا گوشت قرمز را نیز به صورت بسته بندی عرضه کنیم که بدین ترتیب قصابیها تنها محل عرضه گوشت بسته بندی خواهد بود و علاوه بر آن امکان حضور بانوان نیز در آنها فراهم می شود.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: کشتارگاههایی که ضوابط بهداشتی لازم برای عرضه مرغ بسته بندی را ارائه نمی کنند، تعطیل می شوند.

دکتر داریوش جهان پیما افزود: از 23 کشتارگاه موجود، دو کشتارگاه قبل از آغاز طرح بسته بندی مرغ و دو کشتارگاه دیگر نیز پس از آن تعطیل شد و هم اکنون 19 کشتارگاه فعال در سطح استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این کشتارگاهها نتوانند خود را با ضوابط بهداشتی و فنی موجود تطبیق دهند، بازگشایی نخواهند شد.

جهان پیما ادامه داد: پس از آغاز طرح بسته بندی گوشت مرغ در تهران مرحله کیفی سازی کشتارگاهها در تولید و بسته بندی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا اقدامات بهداشتی و فنی مختلف در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به صورت مرتب بازدید از کشتارگاهها انجام می شود تا مشخص شود چه نوع مرغی به مردم عرضه می کنند.

ارزیابی دوره ای کشتارگاههای مرغ در استان تهران

این مقام مسئول یادآور شد: ارزیابی مراکز بسته بندی و عرضه مرغ به صورت دوره ای انجام می شود تا اگر مشکلی هست، مرتفع شود.

جهان پیما تاکید کرد: محموله هایی که به استان تهران به صورت بسته بندی حمل می شود نیز اگر دارای مشکل باشد، در مرحله اول به کشتارگاه مورد نظر تذکر داده می شود و در صورت مناسب نشدن شرایط از ارسال محموله به استان تهران جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: در نظر است تسهیلاتی به مرغداریها برای آنکه کشتارگاههای خود را به ضوابط بهداشتی و فنی تجهیز کنند، اختصاص یابد.

بانوان هم می توانند قصابی کنند

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام اینکه در برنامه داریم قصابیها را نیز از حالت سنتی به صنعتی تبدیل کنیم، گفت: پس از اجرای موفق بسته بندی گوشت مرغ در برنامه داریم تا گوشت قرمز را نیز به صورت بسته بندی عرضه کنیم که بدین ترتیب قصابیها تنها محل عرضه گوشت بسته بندی خواهد بود و علاوه بر آن امکان حضور بانوان نیز در آنها فراهم می شود.

جهان پیما در پایان افزود: سازمان دامپزشکی کشور تمامی ضوابط فنی و بهداشتی را مدنظر دارد تا محصول پروتئینی که به مردم تحویل داده می شود سالم بوده و از کیفیت مناسبی نیز برخوردار باشد.

اظهار نظر معاون اداره کل دامپزشکی استان تهران درباره اشتغال بانوان در قصابی‎ها در حالی صورت گرفته که این اداره کل وظیفه‎ای درباره اشتغالزایی برای بانوان آن هم در سطح قصابی‎ها ندارد!

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر لیلی عبداله ی
|
-
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
0
با سلام وضمن تقدیر وتشکر از دکتر جهان پیما که به فکر بانوان هستند لازم یاداوری کنم تمامی پروانه های اشتغال در استا ن تهران به نوعی حتی برای گرفتن امضا به معاونت فنی مربوط است
پس دور از انصاف است که کلمه مربوط نیست را بکار ببرید گرچه
ریاست محترم اداره جایگاه دو همکار زحمتکش دکتر بهیار وجهان پیما را عوض کرده ولی باید به این دو همکار دلسوز دامپزشک خسته نباشید گفت.
نظر شما
ادامه