کد خبر: ۷۷۲۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیر کلینیک دامپزشکی لوبو جزیره قشم گفت: ۲۴۳ عمل جراحی دامپزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون بر روی حیوانات بی پناه و اهلی سرزمین آب و آفتاب در این کلینیک انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سعید گودرزی» روز یکشنبه افزود: این تعداد عمل با انجام ۲۴۳ جراحی عقیم ‌سازی سگ‌ های بی پناه در راستای کاهش جمعیت این حیوان در شهر قشم انجام شده که ۹۳ جراحی آن در محل جان پناه آراد و ۱۵۰ جراحی دیگر در کلینک لوبو این شهر انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت سه عمل جراحی سزارین گاو، ۱۸ عمل جراحی ارتوپدی برای دررفتگی کشکک ران پا، بیرون زدگی پلک، اصلاح پارگی های مجاری ادراری ناشی از سنگ کلیه، ترمیمی پوست و فتق حیوانات بوده است.

مدیر کلینیک دامپزشکی لوبو جزیره قشم توضیح داد: انجام ۳۵ مورد بخیه اندام و اعضای حیوانات آسیب دیده و دچار پارگی ناشی از اجسام خارجی و گاز گرفتگی از دیگر اقدامات این کلینک دامپزشکی برای نجات جان حیوانات سرزمین آب و آفتاب است.

گودرزی همچنین از آمادگی این کلینک برای کنترل جمعیت سگ های خیابانی، زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون، علامت گذاری و رهاسازی با همکاری شهرداری، سازمان منطقه آزاد قشم و انجمن های حامیان حیوانات در نگین خلیج فارس خبر داد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای خدمات رسانی به دامداران جزیره قشم با هماهنگی شوراها و شهرداری ها تصمیم بر برگزاری کلاس های آموزشی در خصوص بهداشت و پرورش دام و طیور گرفته شد که در روزهای یکشنبه و سه شنبه با حضور در غرب جزیره به دامداران این منطقه خدمات دامپزشکی ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، دامپزشکی دانشی تجربی است که به شناخت، درمان و پیشگیری بیماری های حیوانات می‌ پردازد، در این رشته همچنین به بیماری‌های مشترک انسان و دام پرداخته می‌شود.

دامپزشکی دانشی کهن است و در ایران قدیم از دامپزشک به عنوان بیطار یاد می‌شده است.

در قانون سازمان دامپزشکی کلمه دام به حیوانات اهلی، طیور، ماهی، زنبور عسل، کرم ابریشم، حیوانات آزمایشگاهی و حیوانات باغ وحش اطلاق می‌شود.

دامپزشکی به معنای درمان یک بیماری در دام نیست، فعالیت های مربوط به امر دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد که با نبود آن بدون شک بخشی از سلامت جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
4
جنبه تبلیغاتی متن بیشتر از جنبه خبری است
دکتر هلی قشقایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
0
1
عزیزان حکیم مهر تصویر جراحی شغال توسط اینجانب در کرمانشاه چه ارتباطی با کلینیک دامپزشکی در جزیره قشم دارد؟
نظر شما
ادامه