کد خبر: ۷۷۰۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی طی نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی:
«دکتر حامد زارعی» در این نامه افزود: خدمات همكاران شريف و خدوم رده‌هاي مختلف دامپزشكي همانند ساير حرف و مشاغل گروه پزشكي و در رده بهداشتي درماني و پيشگيري مي‌باشد...

حکیم مهر: پیگیری‌های سازمان نظام دامپزشکی جهت احقاق حق همکاران دامپزشک این‌بار به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پیگیر حذف پرداخت کارمزد از کارت خوان‌ها و پایانه‌های فروش اینترنتی برای تمامی مراکز درمانی، ازمایشگاهی، مایه‌کوبی و داروخانه‌های دامپزشکی شد.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالي

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر فرزين

رئيس كل محترم بانك مركزي جهموري اسلامي ايران

با سلام و تحيات

احتراماً به استحضار مي‌رساند با اعلام آن مرجع محترم از تاريخ 4 تيرماه سال جاري، دريافت كارمزد از كارتخوان‌ها و پايانه‌هاي فروش اينترنتي آغاز شده است. ضمن ابلاغ مراتب، پذيرندگان برخي صنوف مثل نانوايي و سوپرماركت از پرداخت كارمزد مستثنا شده‌اند و سهم اين صنوف همچنان توسط بانك پذيرنده پرداخت خواهد شد. وفق اعلام مرجع مربوطه، فهرست تفصيلي صنوف مستثنا شده در گام نخست عبارتند از:

1- نانوايي‌ها 2ـ سوپرماركت‌ها و فروشگاه‌هاي محصولات غذايي و خواروبارفروشي 3ـ داروخانه‌ها، بيمارستان‌ها و خدمات درماني 4ـ جايگاه‌هاي سوخت اتوماتيك و فروشندگان سوخت 5ـ فروشگاه‌هاي تجهيزات ساخت كاردستي و صنايع دستي هنري 6ـ حمل ‌ ونقل درون و حومه شهر، تاكسيراني و كرايه اتومبيل 7ـ مدارس ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان 8ـ روزنامه‌فروشي‌ها و دكه‌هاي روزنامه 9ـ دفتر خدمات مخابراتي محلي و راه‌دور 10ـ انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي مدني، اجتماعي و مؤسسات خيريه 11ـ فروشگاه محصولات رسانه‌اي، كتاب، روزنامه، فيلم، موسيقي 12ـ عوارض راه، پاركينگ، پاركومتر و گاراژ 13ـ وجوه دولتي، قوه قضاييه و شركت‌هاي خدماتي (آب، برق، گاز).

اين در حالي است كه عليرغم تصريح فوق در بند سوم (كه به درستي تفكيكي بين حوزه هاي انساني يا دامي قايل نشده است)، بين داروخانه‌ها و بيمارستان‌ها و خدمات درماني انساني و دامپزشكي تمايز مشاهده شده است و طبابت و خدمت‌رساني در اين دو حوزه از هم منفك نگريسته شده‌اند. خاطر عالي مستحضر است كه خدمات همكاران شريف و خدوم رده‌هاي مختلف دامپزشكي همانند ساير حرف و مشاغل گروه پزشكي و در رده بهداشتي درماني و پيشگيري مي‌باشد چرا كه درمان و پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مشترك در دام و ممانعت از انتقال آن به انسان‌ها، نقش مهمي در كاهش هزينه‌هاي بيماري انسان و اشغال تخت‌هاي بيمارستاني و هزينه واردات و فروش داروها به ويژه آنتي بيوتيك‌ها دارد و در پيكره‌اي واحد، تضمين كننده سلامت عمومي و امنيت بهداشتي و غذايي جامعه است و نقش محوري اين حوزه قابل تسامح و انكار به نظر نمي‌رسد.

لذا استدعا دارد مقرر فرمائيد جهت رفع تشتت در اقدامات فعلي، به هر طريق كه مورد صلاحديد است رفع ابهام صورت گرفته و تبيين شايسته اعمال گردد و كليه مراكز درماني، آزمايشگاهي، مايه‌كوبي و داروخانه‌هاي دامپزشكي نيز در رديف سوم فهرست قرار گيرند.

 دکتر حامد زارعی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
فکرکنم جنابعالی دیر متوجه شدین از چندی پیش اونهام مثل ما از این معافیت خارج شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
1
بعدا دامپزشک تشویق بشه از کارت خوان خودش استفاده کن
و اخر سال اداره مالیات تلافی کارمزد بانک مرکزی جبران کنع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
0
0
این همه گرا دادن برای چی ه؟
شاین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
1
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا اینهمه فریاد زدیم داروخانه با داروخانه چه فرقی دارد یک سرنگ میفروشیم سود آن چقدر است که 120 تو من کارمزد بدیم ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
0
فعلا که حساب هممون کارمزد کم میکنن. کی میخواد درست بشه؟
گفتن داروخانه ها هم شامل این میشن، چه انسانی، چه دامی
نظر شما
ادامه