کد خبر: ۷۶۷۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: چین به آمریکا پاندا می‌دهد. پکن در سال 1972 یک جفت پاندا را به این باغ وحش هدیه داد که بسیاری آن را نماد دوستی چین و امریکا در این سال‌ها می‌دانستند. چین پانداهای جدیدی را به آمریکا ارسال خواهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرایران، «شی» پس از دیدار با «جو بایدن» در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیکو، از احتمال ارسال پاندا به آمریکا خبر داد.

شی گفت: ما آماده‌ایم به همکاری با آمریکا در زمینه حفاظت از پاندا ادامه دهیم و تمام تلاشمان را برای برآورده کردن خواسته‌های کالیفرنیایی ها به منظور تعمیق روابط دوستانه بین دو ملت انجام خواهیم داد.

شی به جزئیات بشتر که پانداها چه زمانی و به کجا ارسال می شوند نکرد اما اشاره تلویحی او به کالیفرنیا بود.

رئیس جمهور چین این سخنان را تنها یک هفته پس از ارسال 3 پاندای بزرگ از باغ وحش ملی واشنگتن به چین مطرح کرد.

«می شیانگ»، «تیان تیان» و توله پاندای «شیائو چی جی» در 8 نوامیر در فرودگاه بین المللی دالس با پست "پاندا اکسپرس"در یک هواپیمای 77 بارگیری شدند تا به چین بازگردند.

این سه پاندای بزرگ بیش از 50 سال در باغ وحش ملی واشنگتن زندگی کردند و قدمت آنها به دوره ریاست جمهوری ریچارد نیکسون بازمی گردد.

پکن در سال 1972 یک جفت پاندا را به این باغ وحش هدیه داد که بسیاری آن را نماد دوستی چین و امریکا در این سال‌ها می‌دانستند.

در حال حاضر تنها 4 پاندا در آمریکا وجود دارند که ساکن باغ وحش آتلانتا هستند.

منبع: رویترز


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
2
خوش به حالش
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
2
انتقال جانور نادر به کشور رقیب بنظر اشتباه است، آمریکا هیچ وقت دوست خوبی برای هیچ ملتی نبوده و اگر بداند که می تواند به ملتی آسیبی وارد کند و پاسخی دریافت نمی کند، تردید نمی کند. مقامات واشنگتن شب ها را با آرزوی نابودی رقبای اقتصادی و نظامی خود مثل روسیه و چین، به خواب می روند. چگونه شیجینگ پین به دنبال بهبود روابط با آنهاست؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
0
این کار ، یک پیام سیاسی هست
لطفا در اینترنت ؛ کلمات دیپلماسی پاندایی را جستجو کنید تا متوجه شوید
چین از انتقال یا باز پس گیری پانداها ، همانند اعزام سفیر یا بازگرداندن سفیر ، پیام سیاسی میدهد
نظر شما
ادامه