کد خبر: ۷۶۶۷۷

حکیم مهر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: کشتارگاه دام بیرجند واقع در روستای حسین آباد سادات به منظور حفظ بهداشت غذایی شهروندان پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان جنوبی، «حجت‌الاسلام علی نسایی زهان» روز یکشنبه اظهار کرد: بهداشت غذایی جامعه خطر قرمز دستگاه قضایی در خراسان جنوبی است.

وی افزود: هر جا تشخیص دادیم که بهداشت غذایی مردم در خطر است براساس ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات اقدام خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به مشکلات زیست محیطی کشتارگاه نیمه صنعتی بیرجند واقع در روستای حسین آباد سادات گفت: اخطار، تذکر و مهلت به متولی کشتارگاه داده شد ولی متأسفانه مشکلات بهداشتی خود را رفع نکرد.

وی اضافه کرد: استعلام‌هایی که از محیط زیست خراسان جنوبی گرفته شده نشان می‌دهد به خاطر دفع غیر بهداشتی این کشتارگاه خاک‌های اطراف و آب‌های زیرزمینی آلوده شده است.

حجت‌الاسلام نسایی زهان با بیان اینکه پلمب کشتارگاه برای حفظ بهداشت عمومی شهروندان بوده است گفت: در این راستا برای رفع مشکلات مردم در زمینه کشتار دام‌هایشان تدبیری شده و برای قصاب‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲ نوبت صبح و عصر نیز کشتارگاه خوسف برای کشتار آماده است ادامه داد: وقتی کسی به تذکرات قانونی توجه نمی‌کند باید در برابرش به وظیفه قانونی عمل کرد و بهداشت عمومی جامعه را حفظ کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در پاسخ به دغدغه بیکار شدن چند نفر از کارگران این کشتارگاه گفت: من از مردم شهرستان بیرجند این سوال را می‌کنم اگر آلودگی آب شرب و غذای شما رخ دهد از ما مسئولان در زمینه عدم انجام وظایف در زمینه بهداشت سوال نخواهید کرد؟

وی تصریح کرد: هر زمان که این مجموعه مشکلات محیط زیستی خود را رفع کند بی شک مجدد می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

 

نظر شما
ادامه