کد خبر: ۷۶۵۵۵

حکیم مهر: باستان‌شناسان چینی از کشف یک گودال عجیب در شهری باستانی خبر دادند که بقایای سوال‌برانگیزی از انسان‌ها و حیوان‌ها در آن مدفون شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گجت نیوز، باستان‌شناسان چینی از کشف یک گودال عجیب در شهری باستانی خبر دادند که بقایای سوال‌برانگیزی از انسان‌ها و حیوان‌ها در آن مدفون شده است.

باستان شناسان در چین بقایای جالبی از یک شهر محصور باستانی که مربوط به عصر برنز است را کشف کردند که  Yaoheyuan نامیده می‌شود. یائوهیوان که در دامنه‌های کوه‌های لیوپان در شمال غربی چین قرار دارد، مکان مهمی در عصر ژو غربی بود، دورانی محوری در تاریخ چین که از 1045 تا 771 پیش از میلاد ادامه یافت. این یافته‌ها که در ژورنال Antiquity منتشر شده، اهمیت تاریخی این مکان را برجسته می‌کند.

 یائوهیوان در میان سایر مکان‌های عصر برنز در این منطقه، به دلیل ساختارهای گسترده و متنوع خود که شامل کاخ، خندق، گورستان، گودال قربانی، کارگاه های سفالگری و ریخته گری برنز است، جذابیت دارد. این شواهد، از مرکزیت این منقطه در سلسله ژو حکایت دارند.

کشف گودال عجیب باستانی با بقایای عجیب تر

از مقبره‌های متعدد این شهر که حاوی استخوان‌های انسان و بقایای اسب، گاو، بز، گوسفند، مرغ، سگ و خرگوش که در کنار انسان دفن شده‌اند، مشهود است که قربانی کردن انسان و حیوان یکی از سنت‌های قابل توجه در یائوهیوان بوده است. باستان شناسان شش گودال از قربانیان که حاوی لایه‌هایی از اسکلت اسب بود را پیدا کردند که برخی از آنها قبل از قرارگیری در گودال‌ها قطعه قطعه شده بودند. در مجموع ۱۲۰ اسکلت اسب در این مکان کشف شده است.

عمل قربانی کردن اسب نه تنها نشان دهنده ثروت و موقعیت دولت یائوهیوان است، بلکه حاکی از فراوانی اسب در این منطقه طی دوره ژو غربی است.

این حفاری همچنین اولین منطقه شناخته شده مربوط به ریخته گری برنز از دوره ژو غربی را نشان می‌دهد. این مکان شامل مخازن لجن، کوره‌ها و پی ساختمان‌ها بوده که فرآیند تولید برنز در آن زمان را نشان می‌دهد. در میان آثار کشف‌شده، قالب‌های سرامیکی، اشیای یشم و سنگی، ظروف لاکی، ظروف سلادون و استخوان‌هایی کهبیش از ۱۵۰ ایدئوگرام مختلف روی آنها با حروف چینی حکاکی شده‌، دیده می‌شوند.

باستان شناسان هم‌چنین آثاری از خانه ها، گودال‌های خاکستر، چاله‌های انبار، کوره‌ها و جاده‌ها پیدا کردند، این در حالی است که درون این شهر محصور شده، شبکه پیچیده‌ای از کانال‌ها کشف شده که بخش‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کنند.

تا به حال، تحقیقات محدودی بر دوره ژو غربی، به ویژه در این منطقه خاص انجام شده است. بنابراین تداوم تحقیقات برای به دست آوردن درک عمیق تر از نقش یائوهیوان در این دوره و ارتباطات آن با سایر مناطق چین ضروری است. یافته‌های این مکان و کشف گودال عجیب آن، شواهد ارزشمندی را برای ارزیابی مجدد چشم‌انداز سیاسی و فرهنگی شمال غربی چین در اواخر عصر برنز و ارزیابی مجدد ارتباط آن بین مناطق مرکزی و پیرامونی در تاریخ چین باستان را ارائه می‌دهد.


نظر شما
ادامه