کد خبر: ۷۶۵۱۸

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برگزاری جشنواره گاو هلشتاین فرصتی برای دامداران و فعالان صنف دامپروری کشور برای بروزرسانی، تبادل و انتقال یافته‌ها، اطلاعات و تجربیات مباحث دامپروری کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مهرداد مرادمند»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: جشنواره گاو هلشتاین به صورت خودجوش از طرف تشکل‌ها، اتحادیه‌های استانی و انجمن‌های صنفی دامداران، با مشارکت دامداران برگزار شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره نشانگر پویایی بخش دامپروری کشور است که می‌تواند زحمات دامپروران کشور در اصلاح ژنتیک دام‌ و توجه به فنوتیپ و مباحث ظاهری دام‌ که از اهداف این جشنواره نیز است، را نشان دهد.

مرادمند آشنایی مدیران واحدهای دامپروری، کارشناسان، نخبگان و دانشجویان با نحوه مدیریت واحدهای منتخب را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند فرصتی برای دامداران و فعالان این صنف برای بروزرسانی، تبادل و انتقال یافته‌ها، اطلاعات و تجربیات مباحث دامپروری کشور باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: این جشنواره فرصتی برای معرفی دام‌هایی که در واحدهای دامپروری با مدیریت مناسب بهینه و تولید شده‌اند است تا سرمشق و الگویی برای سایر واحدهای دامپروری کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همت دامداران، دامپزشکان و کارشناسان تغذیه دامپروری کشور پس از پیروزی انقلاب توانسته‌ایم از واردکننده صرف محصولات دامی به خودکفایی برسیم و حتی صادرات محصول باکیفیت را نیز داشته باشیم.

مرادمند با اشاره به چالش‌های پیش روی دامداران بیان کرد: این چالش‌ها در نشست معاون امور تولیدات دامی با معاونین بهبود تولیدات دامی سراسر کشور مطرح شد که امیدواریم خروجی این نشست، جشنواره و نمایشگاه دام‌ و طیور در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات پیش روی دامداران کشور باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جامعه هدف ما که همان مصرف کنندگان هستند را بیش از پیش با فعالیت‌های تشکل‌های دامپروری کشور که مسوولیت تامین امنیت غذایی کشور را برعهده دارند، آشنا کنیم.

بنابراین گزارش، در جشنواره گاو هلشتاین اصفهان هفت استان کشور شامل اصفهان، قزوین، البرز، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ساری حضور فعالی داشتند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت دام، طیور و آبزیان، دامپزشکی و فرآورده‌های لبنی صادراتی اصفهان از هشتم آبان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آغاز شده است و تا ۱۱ آبان ادامه دارد.

 

نظر شما
ادامه