کد خبر: ۷۶۴۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: «دکتر حمزه آقاپور کاظمی» سرپرست اداره کل دامپزشکی از ادامه روند آموزش ها در حوزه صادرات فرآورده های خام دامی در روسیه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، «دکتر حمزه آقاپور کاظمی» سرپرست این اداره با اعلام این خبر گفت: تیم دامپزشکی مازندران با اجرای آزمایشات مختلف و بررسی دستور العمل های آن و کار با تجهیزات و دستگاه ها و امکانات مختلف آخرین دستور العمل های آزمایشگاهی و مستند سازی مورد نیاز کشور روسیه را فرا می گیرد.

وی افزود: در راستای بررسی باقی مانده دارویی در شیر به روش کروماتوگرافی تیم دامپزشکی ضمن آشنایی با این روش و انجام متعدد این آزمایش دستورالعمل های و نحوه ی مستندسازی آن را بررسی کرد.

آقاپور کاظمی با اعلام اینکه آزمایش باقی مانده دارویی در شیر به روش کروماتوگرافی در مازندران انجام نمی شود گفت: این آزمایش جهت تعیین باقی مانده دارویی و آنتی بیوتیک ها است که بر اساس تشخیص رنگ و میزان آن تعیین خواهد شد.

وی با تاکیدبر لزوم تعیین باقی مانده دارویی گفت: هر کشوری در حوزه صادرات یا واردات فرآورده های خام دامی حد نصابی برای باقی مانده دارویی مشخص کرده و در صورت عدم رعایت این موضوع عدم تطبیق خواهد خورد و امکان صادرات آن محصول صلب خواهد شد.

وی در خصوص عوارض ناشی از باقی مانده دارویی گفت: چنانچه میزان داروی باقی مانده در محصولات از حد نصاب تعیین شده برای آن بیشتر باشد می تواند تأثیری زیاد در سلامتی انسان داشته و ممکن است منجر به بروز سرطان در انسان گردد.

 



 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
7
برادر من ، ......، باقیمانده دارو موجب سرطان نمیشه موجب مقاومت دارویی میشه ..........
خیلی آشنا
|
Germany
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
0
2
برادر ! به اون میگن عدم انطباق نه عدم تطبیق!
نظر شما
ادامه