کد خبر: ۷۶۳۳۸

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری آنگارا هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر محمدرضا متقی» رئیس شبکه دامپزشکی گناباد با توجه به وقوع دو مورد کانون بیماری آنگارا در مزارع پرورش مرغ گوشتی استان، هشدار داد و گفت: بیماری آنگارا یک بیماری نوظهور در کشور است که در صورت بروز به سرعت منتشر می‌شود.

وی بیان داشت: واحد‌های پرورش جوجه گوشتی باید جوجه یک روزه را از مزارع مرغ مادری تهیه کنند که برنامه واکسیناسیون علیه بیماری آنگارا را انجام داده باشند و در این راستا به منظور راستی آزمایی واکسیناسیون گله مولد علیه بیماری آنگارا، از یک واحد پرورش مرغ گوشتی شهرستان با جوجه در سن زیر 3 روز نمونه برداری انجام و نمونه سرم های خون اخذ شده به اداره کل ارسال گردید.

متقی افزود: بیماری آنگارا یا التهاب حاد ویروسی کبد، یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات بالاست، بیماری آنگارا به طور معمول در جوجه های گوشتی سه تا پنج هفته بروز می کند ولی در گله های تخمگذار و مادر نیز اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: مرغداران در صورت مشاهده هرگونه تلفات نامتعارف در واحد خود و سایر واحدهای اطراف، در اولین فرصت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

    

نظر شما
ادامه