کد خبر: ۷۶۳۰۴

حکیم مهر: دیده شدن نهنگ در آب‌های جزیره کیش مسبوق به سابقه بوده و یک اتفاق طبیعی است، اما کمتر تصویری از آنان توسط دوربین‌ها به ثبت رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، نهنگی که در فاصله حدود هشت کیلومتری و دور از ساحل جزیره کیش تصویر آن به ثبت رسیده است، به احتمال زیاد برای تغذیه از ماهی‌های کوچک‌تر ‌در این منطقه حضور دارد.

تاکنون گزارشی از حمله آنان به انسان‌ در طبیعت به ثبت نرسیده است.

نهنگ پستانداری دریایی است که به خانواده دلفین‌های اقیانوسی تعلق دارد و بزرگ‌ترین جاندار در میان دلفین‌سانان است.

نهنگ‌های بسیار اجتماعی‌اند؛ بعضی دسته‌های آن‌ها دارای خانواده‌های مادر نهاد هستند که پایدارترین خانواده‌های این چنینی در میان همه جانوران را تشکیل می‌دهند. روش‌های شکار پیچیده و صداهای تولیدیشان، که اغلب منحصر به یک دسته‌اند و نسل به نسل منتقل می‌شوند، به عنوان گونه‌ای از فرهنگ شناخته می‌شوند.

این گونه جاندار یکی از بزرگترین پستانداران شناخته شده در تمام کره زمین است که احتمال دارد زیر گونه‌ها و زیر شاخه هایی از این حیوان هنوز شناسایی و کشف نشده باشد.

نهنگ‌ها از قدیمی‌ ترین آبزیان در کره زمین هستند که قدمت آن ها به حدود ۶ میلیون سال قبل باز می‌گردد؛ آن‌ها با صلابت و زیبایی خیره کننده‌ای که دارند چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کنند.

این حیوان تقریبا در تمامی آب‌های کره زمین چه مناطق گرمسیری و چه مناطق سردسیری پراکنده شده و نمونه هایی از آن شناسایی شده است.

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده بر روی طول عمر و دوره زندگی نهنگ‌ها، کارشناسان این حوزه به این نتیجه رسیده‌اند که این حیوانات در محیط آزاد و در حیات وحش طول عمر بیشتری دارند، به این صورت که این طول عمر حداقل ۲۹ سال و حداکثر ۶۰ سال برای آن‌ها به ثبت رسیده است.

نهنگ‌ها از ماهرترین شناگرها هستند به طوری که قادرند تا ۴۸ کیلومتر در ساعت شنا کنند و به همین خاطر است که آنها روزانه به مواد غذایی در حجم بالا نیاز دارند و تا ۲۲۷ کیلوگرم گوشت در روز مصرف می‌کنند.

تاکنون هیچ گزارشی از حمله این پستانداران به انسان‌ها در حیات وحش ثبت نشده است.

 

نظر شما
ادامه