کد خبر: ۷۶۲۸۸

حکیم مهر: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: یک قلاده خرس مهاجم در باغ‌های اطراف شهرستان هوراند توسط ماموران این مجموعه زنده‌گیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «داوود غنی‌پور» در رابطه با این موضوع اظهار کرد: پیرو گزارش واحد گشت و کنترل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هوراند مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در باغ‌های اطراف هوراند، تیم دامپزشکی به همراه تیم‌های زیست محیطی شهرستان‌های هوراند و اهر در محل حاضر و نسبت به بیهوش‌سازی گونه اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه خرس مهاجم پس از بیهوشی به دامپزشکی هوراند انتقال یافت، عنوان کرد: حضور به موقع ماموران و تیم‌های محیط زیست و دامپزشکی باعث شد گونه مزبور زنده‌گیری شده و از تلف شدن آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: پس از معاینات بالینی و اقدامات اولیه دامپزشکی و تایید سلامت گونه، خرس مهاجم در محلی بلامعارض و دور از سکونتگاه‌های انسانی در منطقه رهاسازی شد.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه فرا رسیدن فصل سرما و حساس به ویژه برای گونه‌های دارای خواب زمستانی که نیازمند تغذیه بیشتر و انباشت چربی برای زمستان گذرانی می‌باشند، اظهار کرد: بر همین اساس امکان رویارویی با این گوشتخواران در سکونتگاه‌های انسانی بیشتر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، وی از مردم استان که در زیستگاه این گونه‌ها تردد داشته و یا زندگی می‌کنند، درخواست کرد موارد ایمنی را رعایت و در صورت مشاهده گونه‌های حیات وحش مراتب را بدون هرگونه اقدام برای مهار یا هدایت گونه به نزدیکترین واحد حفاظت محیط زیست، گزارش کنند.

 

نظر شما
ادامه