کد خبر: ۷۶۲۸۴

حکیم مهر: رییس اداره دامپزشکی دلیجان از شناسایی و ضبط سه تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در قالب مرغ گرم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر اسماعیل عباسی» روز یکشنبه افزود: طی بازدیدهای همکاران واحد نظارت دامپزشکی این شهرستان مقدار سه هزار کیلو گرم گوشت مرغ غیربهداشتی در یکی از سردخانه‌های شهرستان دلیجان شناسایی و توقیف شد.

وی ادامه داد: این فرآورده‌های دامی بلافاصله به سردخانه منتقل و پس از انجام ۲ مرحله آزمایشات مربوطه و بازرسی های کارشناسان دامپزشکی استان غیر قابل مصرف شناخته شد و طی صدور دستور قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رییس اداره دامپزشکی دلیجان گفت: در راستای حفظ سلامت همشهریان انجام بازدید و نظارت بهداشتی کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی شهرستان از مراکز بسته بندی، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی همه روزه و حتی در ایام تعطیل انجام می‌شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

عباسی بیان کرد: توصیه ما به شهروندان و مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی این است که در هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضاء، شرایط نگهداری، شکل ظاهری و برچسب مشخصات و مهر دامپزشکی توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی توسط واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی مورد را فورا به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

شهرستان دلیجان با جمعیتی بالغ بر ۴۱ هزار نفر در ۱۳۰ کیلومتری جنوب اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه