کد خبر: ۷۶۲۵۳

حکیم مهر: یک واحد مرغ گوشتی مبتلا به بیماری آنگارا، در تربت حیدریه معدوم سازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، یک واحد مرغداری مبتلا به بیماری آنگارا پس از تایید نتایج آزمایشگاهی حذف و معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت: یک واحد مرغداری با ظرفیت 17 هزار قطعه، پس از تایید نتایج آزمایشگاهی بیماری آنگارا، حذف و معدوم سازی شد

«دکتر سید ابوالحسن سیدین» افزود: بیماری آنگارا یک بیماری ویروسی است که در حال حاضر هیچگونه درمان خاصی برای این بیماری گزارش نشده است و رعایت مسائل بهداشتی به همراه واکسیناسیون مزارع مرغ مادر از راه‌های پیشگیری این بیماری است . 

وی تصریح کرد: عامل بیماری آنگارا، یک آدنو ویروس است که در مقابل ضد عفونی کنند‌ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها دارد .

سیدین به مرغداران توصیه کرد: حتما نسبت به رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای در واحد مرغداری مادر، گوشتی و حتی تخمگذارخود با جدیت بیشتری اقدام کنند و در زمان جوجه ریزی نیز نسبت به خرید جوجه از مزارع مرغ مادر واکسینه شده علیه بیماری آنگارا، اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر متعارف در واحد، در اسرع وقت به مسئول فنی بهداشتی واحد و شبکه دامپزشکی شهرستان، گزارش تلفات واحد را اعلام نمایند.

 

نظر شما
ادامه