کد خبر: ۷۶۲۱۶

حکیم مهر: 25 هزار قطعه مرغ گوشتی از یک واحد پرورش مرغ مبتلا به بیماری آنگارا در باغملک معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «حبیب سلمانوندی» رئیس اداره دامپزشکی باغملک در تشریح این خبر گفت: عامل بیماری آنگارا یک آدنو ویروس است که در مقابل ضد عفونی کنندها مقاومت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر درمان خاصی برای این بیماری ارائه نشده و واکسیناسیون مزارع مرغ مادر به همراه رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور از راه‌های پیشگیری این بیماری به شمار می‌رود.

سلمانوندی در ادامه افزود: پس از دریافت گزارش مسئول فنی بهداشتی واحد مبنی بر رخداد بیماری آنگارا در یک واحد پرورش مرغ گوشتی، بررسی بالینی توسط کارشناس طیور دامپزشکی باغملک انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از ارسال نمونه‌های لازم به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، بیماری آنگارا در آن به تأیید رسید و طیور مبتلا به بیماری حذف و معدوم گردیدند.

رئیس اداره دامپزشکی باغملک با بیان اینکه در این راستا بیش از 25 هزار قطعه مرغ گوشتی واحد مذکور با سن 18 روز معدوم شد، گفت: از مرغداران خواستاریم در زمان جوجه ریزی نسبت به خرید جوجه از مزارع مرغ مادر واکسینه شده علیه بیماری آنگارا اطمینان حاصل نمایند.

وی ادامه داد: همچنین مرغداران با جدیت در طول دوره پرورش، پیگیر رعایت مسائل بهداشتی و امنیت زیستی واحد خود باشند و در صورت بروز هرگونه تلفات غیر متعارف در واحد در اسرع وقت به مسئول فنی بهداشتی واحد و اداره دامپزشکی شهرستان گزارش تلفات را اعلام نمایند.

 

نظر شما
ادامه