کد خبر: ۷۵۹۹۴

حکیم مهر: خرس‌های آفتاب گونه‌ای کمتر شناخته‌شده هستند که به‌واسطه رفتار و ظاهر متفاوتشان، همیشه شایعاتی در مورد آن‌ها وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از زومیت، چند وقت پیش بود که خبر خرس‌هایی با ظاهر عجیب در باغ وحش چین سروصدای زیادی به پا کرد. خرس ایستاده بود، به بازدیدکنندگان باغ‌وحش نگاه می‌کرد و با کنجکاوی جمعیت را مورد بررسی قرار می‌داد. هنگامی‌ که در نهایت از آنچه می‌دید، خوشش آمد، دست تکان داد و باعث تعجب و خوشحالی بازدیدکنندگان شد.

قد کوتاه، نوع ایستادن و راه رفتن خرس بر روی دو پا، رفتار خاص او و چین‌های خز روی بدنش که شبیه انسانی در لباس مبدل گشاد بود، مردم را از به این موضوع مشکوک کرد که شاید انسانی در پوست خرس روبه‌رویشان قرار دارد.

کار به جایی رسید که باغ وحش مجبور شد صدای ضبط شده‌ای را در محوطه پخش کند که می‌گفت: «من یک خرس خورشیدی هستم.». مقامات باغ وحش نیز این نظریه را رد کردند و ادعا کردند که انسانی که لباس خز ضخیم به تن دارد نمی‌تواند گرمای سوزان ۴۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.

«دکتر وونگ سیو تی»، زیست‌شناس حیات وحش مالزیایی و متخصص خرس خورشید، تأیید کرد که این خرس‌ها، حیوانات واقعی هستند. حتماً او با شنیدن این حدس و گمان‌ها خنده‌اش گرفته بود، اما می‌توانست بفهمد چرا مردم تااین‌حد گیج شده‌اند.

خرس‌های خورشیدی با سایر خرس‌ها متفاوت هستند. آن‌ها به‌طرز عجیبی باهوش هستند و توانایی منحصربه‌فردی در تقلید حالات چهره دارند. بنابراین خرس با مشاهده هزاران بازدیدکننده که دست تکان می‌دهند و سلام می‌کنند، در واقع یاد گرفت که چگونه تعامل برقرار کند.

خرس‌های آفتاب به اندازه سایر خرس‌ها شناخته‌شده نیستند و همین موضوع باعث برانگیختن شک ما در برخورد اول می‌شود. آن‌ها رفتاری شبیه به انسان دارند و از همه شک‌برانگیزتر وقتی روی دو پا می‌ایستند، حداکثر قدشان به ۱٫۳ متر می‌رسد. برای اینکه مقایسه بهتری داشته باشید، باید بدانید قد سایر گونه‌های خرس در حالت ایستاده ممکن است به ۲٫۸ متر برسد.

فعالیت‌های انسانی مانند جنگل‌زدایی و شکار باعث شده است خرس‌های آفتاب درمعرض خطر انقراض و نابودی قرار بگیرند.



نظر شما
ادامه