کد خبر: ۷۵۹۶۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان:
این اقدام که به‌نوعی رکوردشکنی در کشور محسوب می‌شود، با حضور تعدادی دامپزشک به‌صورت داوطلبانه و افتخاری در پناهگاه حیوانات بلاصاحب اصفهان صورت گرفت ...

حکیم مهر: رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با حضور تعدادی دامپزشک به‌صورت داوطلبانه و افتخاری در پناهگاه حیوانات بلاصاحب اصفهان امروز (چهارشنبه) عقیم‌سازی ۱۵۰ قلاده سگ در حال انجام است که این اقدام به‌نوعی رکوردشکنی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «رامین میرعسگری» اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ پناهگاهی برای حیوانات بلاصاحب در شرق باغ رضوان نزدیک سازمان مدیریت پسماند احداث شد که تا یک سال و نیم پیش توسط انجمن حمایت از حیوانات اداره می‌شد، اما به دلیل تنش‌ها و حساسیت‌هایی که در آن زمان به وجود آمد، شهرداری مدیریت این موضوع را به دست گرفت و تعدادی نیرو و کارشناس در پناهگاه قرار داد.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر کارشناس در سطح منطقه حاضر هستند و تمام پیام‌هایی که از طریق ۱۳۷ ارسال می‌شود، پیگیری و مشکل را رفع می‌کنند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطقی که تعداد سگ‌های بلاصاحب رو به افزایش است، تعداد زیادی از آن‌ها را زنده‌گیری کردیم و این فرایند به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پس از زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، به پناه‌گاه منتقل می‌شوند، تصریح کرد: این سگ‌ها در پناه‌گاه به ترتیب در مرحله نخست انگل‌زدایی، واکسیناسیون و سپس شست‌وشو می‌شوند تا برای عقیم‌سازی آماده شوند.

وی گفت: هزینه نگه‌داری سگ‌های بلاصاحب و داروهایی که در دوران عقیم‌سازی مصرف می‌کنند، بسیار بالا است، اما با این وجود جمعیت آن‌ها در سطح شهر تحت کنترل است و از شهروندان نیز تقاضا داریم در صورتی‌که مورد خاصی مشاهده کردند، اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود.

میرعسگری اظهار کرد: با حضور تعدادی دامپزشک به‌صورت داوطلبانه و افتخاری در پناهگاه حیوانات بلاصاحب اصفهان امروز چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه عقیم‌سازی ۱۵۰ قلاده سگ در حال انجام است که این اقدام به‌نوعی رکوردشکنی در کشور محسوب می‌شود، همچنین از سوی حامیان حیوانات نیز ۲۰ نفر به عنوان نمایندگان شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۵۴۷ قلاده سگ زنده‌گیری و از این تعداد ۱۲۶۳ مورد به‌صورت کامل عقیم‌سازی شده است.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
5
8
اصلا فرصت کردن برش بدن؟ جراحی رو کامل انجام بدن؟ بخیه بزنن؟
یا همینجوری به امان خدا ولشون کردن؟
پاسخ ها
Maryam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
نمی‌دونم اصفهان هستید یا خیر اما اگه خیلی ذهنتون درگیر بود و دنیای حمایت واستون مهم تشریف میاوردید از نزدیک میدید
کی باید یاد بگیریم اول بفهمیم و بعد نظر بدیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
2
2
کاش از دکتر معروف مجازی عقیم سازی با ادعای رکوردار جراحی ۲۶۰۰۰ تا کمک می گرفتید که آمارش بره بالا تو گینس ثبت بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
1
9
آخرش همین طرح عقیم سازی سگها میشه مصیبتی برای اکوسیستم از طرفی این کمپ مجاور محل پسماند اصفهان است که بد نیست حکیم مهر از آن مکان گزارش مصور تهیه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
1
6
هر روز امار هاری بالا میره و سازمان هنوز خواب هست.
سال قبل قرار بود ریشه کن شود و هنوز از این رویا خارج نشده ایم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
0
4
با توجه به خبر و فیلم منتشر شده یعنی اگر هیچ استراحتی نکرده باشن، هر همکار دامپزشک در هر ۱۱ دقیقه یک عقیم‌سازی انجام دادن (حدودا هر نیم ساعت ۲ سگ ماده و یک سگ نر)!!!
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
2
2
ما از نزدیک در محل حضور داشتیم این مکان به مدیریت آقای دکتر بخشی اداره می‌شد این طرح توسط دو دامپزشک و سه دستیار انجام می‌شد که عقیم سازی سگ ماده از زمان شروع جراحی ۱۱ دقیقه و نر ۵ دقیقه بود با همان کیفیت همیشگی به تک تک سگ ها همزمان آنتی بیوتیک و واکسن هاری تزریق می‌شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
در 11 دقیقه ماده!
5 دقیقه نر
چه شود
همان کیفیت همیشگی هم ذکر فرمودید !!!!
خوب عزیز دل کیفیت همیشگی که پز می دهید پس ولقعا افتضاح است :))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
1
1
چرا تعداد دامپزشکان اجرای طرح مشخص نیستند؟
چرا آمار سگهای نر و ماده به تفکیک مشخص نشده است؟
واقعا از نظر پارامترهای خبری ارزش این چند جمله نوشته شده با این وضعیت چگونه ارزیابی میشود؟
یک آمار مبهم و البته گزینه های خبری مجهول.
فقط آمار فعالیت بارها تکرار شده .
یا خبر چندان حقیقی نیست یا یک فاجعه رخ داده است.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
0
2
جداازبحث اینکه دونفرآیامی توانند دریک روز این تعدادعقیم سازی را انجام دهند؛یک مساله ای رو هم باید درنظر داشت،یکی ازدلایل افزایش آمار تعدادسگهای ولگرد وبدون صاحب،نقش خود انسانها وجامعه در این زمینه است(مثلا نگهداری،پرورش وتغذیه آن درگاهی از اوقات وسپس رهاسازی آنها در محیط)
این روند عقیم سازی پی درپی که دراقصا نقاط کشور به گوش میرسدهم خودش باکاهش جمعیت سگها باعث عواقب دیگری ازجمله افزایش جمعیت سایرگوشتخواران ازجمله روباه وشغال و... می شود،همه این موارد به این منتج میشود که در این کار باید میان رو بودتا توازن زیست محیطی به هم نخورد.بااحترام به همه دوستداران طبیعت وحیوانات.
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
0
0
تک تک کیس ها ،با نهایت دقت و تمرکز جراحی شدن،و یکی از دلایل سرعت عمل بالای دامپزشکان محترم در مورد عقیم‌سازی این است که ، در روزهای متوالی بین ۸ تا ۱۲ کیس در روز عقیم‌سازی انجام میدهند و مشخصا سرعتشون رفته رفته بالا رفته.تمام‌مراحل بطور کامل انجام شدند و نتیجه ی جراحی ها فوق العاده با کیفیت صورت گرفتن...من ازافرادی هستم که بشدت سگ ها برام‌حائز اهمیت هستن و به جرات میگم که با حضورم در پناهگاه مرکزی اصفهان،یکایک کیس ها عااالی عقیم شدند..۳ تا ۵ روز هم‌دوره نقاهت دارن که انتی بیوتیک هم بهشون تزریق میشه بعلاوه ی تغذیه و داروی تقویتی که بهشون میدن..دوستان حاشیه نابجا است در این مورد..من به نوبه خودم خوشحالم برای این تعداد از سگ ها که میتونن راحت به زندگیشون ادامه بدهند.
نظر شما
ادامه