کد خبر: ۷۵۹۳۷

حکیم مهر: سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بهار از کشف و ضبط محموله ۱۰ رأسی الاغ فاقد مجوز قرنطینه‌ای بهداشتی توسط پست قرنطینه دامی شهید زارعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بهار از کشف و ضبط محموله ۱۰ رأسی الاغ فاقد مجوز قرنطینه‌ای بهداشتی توسط پست قرنطینه دامی شهید زارعی این شهرستان خبر داد.

«مهدی قنبری»  اظهار کرد: این‌محموله ۱۰ رأسی الاغ زنده فاقد مجوز قرنطینه‌ای و بهداشتی که از مبدأ قروه به مقصد تهران بارگیری شده بود، به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک در گلوگاه شهید زارعی صالح آباد توسط مأموران نیروی انتظامی توقیف و تحویل پست قرنطینه دامی شهید زارعی شد.

وی افزود: این محموله با هماهنگی مراجع قضایی به جایگاه نگهداری دام منتقل شده است و تا انجام آزمایشات مربوطه و اعلام نتایج در این مکان توقیف خواهد بود.

قنبری با بیان اینکه قرنطینه دام و امنیت زیستی از وظایف دامپزشکی به شمار می‌رود، گفت: قرنطینه یکی از ارکان‌های مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن است و نقش پراهمیتی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد.

وی ادامه داد: حمل و نقل غیرمجاز دام و فرآورده های دامی نقش مهمی در اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام دارد و تردد خودروهای حمل دام و فرآورده های دامی تنها با مجوز حمل قرنطینه ای بهداشتی امکان پذیر است.

قنبری گفت: پست قرنطینه شهید زارعی به صورت شبانه روزی فعال بوده و بر ورود انواع دام و فرآورده های خام دامی نظارت دارد و در صورت مشاهده خودروهای فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای، این موارد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی هم چنین با بیان این‌که به منظور تأمین سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه یک واحد قصابی به علت کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان پلمب شد، مطرح کرد: در راستای تأمین سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان به صورت مستمر در حال انجام است.



نظر شما
ادامه