کد خبر: ۷۵۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: محققان خاطرنشان می کنند که گوزن دم سفید ممکن است به عنوان یک مخزن برای ویروس کرونا عمل کند و به طور بالقوه آن را به سایر حیوانات وحشی، دام ها و انسان‌ها سرایت کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر ایران، ویروس کرونا هنوز از بین نرفته‌است. نه تنها هنوز به طور گسترده‌ای انسان‌ها را آلوده می‌کند، بلکه طبق یک مطالعه جدید، این ویروس معمولاً از ما به گوزن دم سفید نیز سرایت می‌کند، جایی که به نظر می رسد با سرعت بیشتری در حال تکامل است.

منشا SARS-CoV-۲ مرموز باقی مانده‌است، اما جدا از اینکه احتمالاً از گونه دیگری به ما سرایت کرده‌است، این ویروس همچنین ثابت کرده‌است که می‌تواند از ما به پستانداران مختلف دیگری سرایت کند. طبق تحقیقات قبلی، این ویروس ممکن است در حال حاضر در میان گوزن های دم سفید (Odocoileus virginianus) در برخی از مناطق ایالات متحده رایج باشد.

در مطالعه جدید، محققان با نمونه‌گیری از بینی گوزن‌های آزاد در سراسر اوهایو به دنبال عفونت SARS-CoV-۲ بودند. بین نوامبر ۲۰۲۱ و مارس ۲۰۲۲، آنها از بینی ۱۵۲۲ گوزن که در ۸۳ استان از ۸۸ شهرستان این ایالت یافت شده بودند، استفاده کردند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی نمونه‌ها عفونت فعال SARS-CoV-۲ را در ۱۰ درصد گوزن‌ها نشان داد و حداقل یک مورد مثبت در ۵۹ درصد از شهرستان‌های مورد آزمایش مشاهده شد.

محققان همچنین نمونه خون تعدادی از گوزن‌ها را برای یافتن شواهدی از عفونت‌های قبلی که با وجود آنتی بادی های خاص نشان می داد، جمع آوری کردند. بر اساس نتایج آنها، آنها تخمین می زنند که نزدیک به ۲۴ درصد از گوزن های اوهایو در مقطعی به SARS-CoV-۲ آلوده شده اند.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ژنومی نشان می‌دهد که حداقل ۳۰ عفونت فعال موجود در گوزن توسط انسان انتقال یافته‌است.

محققان خاطرنشان می کنند که گوزن دم سفید ممکن است به عنوان یک مخزن برای ویروس عمل کند و به طور بالقوه آن را به سایر حیوانات وحشی، دام ها و انسان‌ها سرایت کند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
انگشتر عقیق
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1
0
سارس در زمان خودش یه نمونه تست ران بود برای حمله بیولوژیکی به اهداف
در آن زمان که تهران با ریاض تجارتی نداشت این ویروس به نوعی از طریق خطوط هوایی و دریایی وارد ایران شد
در زمانی که ایران با ویروس کرونا مواجه شد پایتخت ها مذهبی سپاه اهداف بودند برای همین در قم اولین کانون درگیری رو داشتیم
نظر شما
ادامه