کد خبر: ۷۵۷۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
اغلب دامپزشکان نظامی هرگز صحنه نبرد را نمی‌بینند، اما احتمال آن وجود دارد. اگر به یک منطقه جنگی اعزام شوید، اسلحه حمل می‌کنید و باید آماده شلیک آن باشید ...

۷ نکته که باید در مورد دامپزشکان نظامی ارتش آمریکا بدانید

نویسنده: Brittany Sulc

نظامیان به پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبتهای بهداشتی نیاز دارند تا در حین کار از آنها مراقبت کنند. سگهای کار نظامی نیز به کسانی نیاز دارند که از آنها مراقبت کنند. این کار بر عهده دامپزشکان نظامی است. دامپزشکان نظامی مراقبتهای پزشکی و جراحی را به انواع حیوانات کارگر نظامی ارائه میدهند، اما مسئولیت آنها بسیار فراتر از یک دامپزشک عادی است.

آنچه که این شغل به آن نیاز دارد

نقش اصلی دامپزشکان نظامی مراقبت از حیوانات است - هم برای حیوانات کار و هم برای حیوانات خانگی خانوادههای نظامی. با این حال، در حین انجام وظیفه، مسئولیت‌های آنها از مأموریتی به مأموریت دیگر متفاوت است. آنها به صورت جدی در حوزه بهداشت عمومی و پروژههای بشردوستانه، مانند تولید واکسنها و گسترش استراتژیهایی برای جلوگیری از گسترش بیماریهای منتقله از حیوانات، مشارکت دارند.

آنها همچنین مسئول بازرسی بهداشتی مواد غذایی خریداری شده برای سازمان هستند تا مطمئن شوند که برای مصرف ایمن هستند. آنها حتی ممکن است ممیزی کارخانههای تولیدی بزرگ را انجام دهند تا از رعایت پروتکلهای ایمنی مواد غذایی اطمینان حاصل کنند.

نکاتی که قبل از آزمون ورودی دامپزشکان به ارتش ایالات متحده باید بدانند:

1. بعد از دوره آموزشی، یک تعهد هشت ساله اخذ میشود

اکثر دامپزشکان نظامی برنامه بورسیه تحصیلی حرفهای سلامت را میگذرانند. قرارداد HPSP حداقل سه سال تعهد به خدمت فعال، به اضافه پنج سال خدمت ذخیره را شامل میشود. معمولا در طول پنج سال انجام خدمت «غیرفعال» به ندرت دامپزشکان نظامی فراخوان میشوند، اما به هر حال امکان آن وجود دارد.

2. دامپزشکان معمولاً به عنوان افسر ثبتنام میکنند نه سرباز

وقتی دامپزشک ارتش میشوید، برای جنگیدن ثبتنام نمی کنید. به جای آموزش پایه، چند ماه در یک دوره رهبری افسر پایه شرکت میکنید. دامپزشکان نظامی از نظر آمادگی و فرم بدنی همانند آنچه که برای سربازان اعمال میشود سختگیرانه نیست، اما شما هنوز هم باید در فرم مناسب بدنی باشید. ضمناً افسران دامپزشک جدیدالورود در یک برنامه کارآموزی یکساله شرکت می کنند که به عنوان تعهد شما به حساب نمیآید.

3. حضور در جنگ همیشه امکان‌پذیر است

هرچند شرح وظیفه شما مراقبت از حیوانات و کمک به تلاشهای بشردوستانه است، ولی گزینه حضور در درگیریهای نظامی همچنان دور از انتظار نیست. اکثر دامپزشکان نظامی هرگز نبرد را نمیبینند، اما این امکان وجود دارد. اگر به یک منطقه جنگی اعزام شوید، اسلحه حمل میکنید و باید آماده شلیک آن باشید. اکثر ماموریتها نسبتاً کمخطر هستند، اما دامپزشکانی هم بودند که در حین کار زخمی یا کشته شدهاند. به دامپزشکان نظامی هرگز وظایف مربوط به جنگ محول نمیشود، اما اگر در نزدیکی یک حمله غیرمنتظره باشید، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. به عبارت دیگر، اگر انتظار حضور در یک کنسرت بدون خطر را دارید، اینطور نیست!

4. سفر بخشی از شرح وظایف شما است

دامپزشکان نظامی را می توان به ماموریت در هر نقطه از جهان اعزام کرد. این همزمان یک مزیت و یک عیب محسوب میشود. شما فرصتی برای دیدن مکانهای شگفتانگیز دارید. اگر دامپزشک نیروهای ویژه شوید، میتوانید روی پروژههای جدی بینالمللی سلامت حیوانات کار کنید. برنامه پستانداران دریایی نیروی دریایی یک گزینه دیگر است.

صرفنظر از این، شما در حین انجام وظیفه در حال حرکت هستید. گاهی ممکن است اعضای خانواده و حیوانات خانگی شما بتوانند در برخی از ماموریتها به شما بپیوندند، اما این همیشه این امکان وجود ندارد. اگر حیوانات خانگی یا کودکانی همراه خود دارید، باید در حین کار در شیفتهای طولانی یا شبانه، برای مراقبت از آنها برنامه‌ریزی نمایید. اگر در حین یک ماموریت جنگی هستید، داشتن شبکهای از دوستان و خانواده برای مراقبت از حیوانات خانگی در زمانی که شما دور هستید، بسیار مهم است.

5. گزینههای پیشرفت جذابی برای دامپزشکان نظامی وجود دارد

اگر به دنبال یک شغل طولانیمدت در ارتش هستید، امکان آن وجود دارد. برنامه «آموزش سلامت و تعلیم طولانیمدت» هزینههای مورد نیاز دامپزشکان را برای ادامه تحصیل در تعدادی از تخصصها مانند آسیبشناسی، مراقبتهای اورژانسی/ویژه، رادیولوژی و جراحی پوشش میدهد. پس از بازنشستگی از ارتش، دامپزشکان اغلب کار در بخش خصوصی را شروع می‌کنند یا وارد حوزه آموزشی می‌شوند؛ همه اینها در حالی است که همزمان حقوق مستمری خوبی دریافت می‌کنند!

6. حقوق مناسبی به شما پرداخت می‌شود

حقوق و مزایا در مقایسه با همکاران دامپزشک غیرنظامی بسیار خوب است. وقتی چهار سال پیش در یک ماموریت در ایالات متحده شروع به کار کردم، سالانه حدود ۷۵ هزار دلار درآمد داشتم. اکنون در حالی که در اروپا منصوب میشوم، سالانه حدود ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارم. محاسبه دقیق حقوق به دلیل وجود انواع مختلف حقوق ویژه، کمکهزینه مسکن/زندگی و غیره میتواند سخت باشد و بسته به جایی که در آن قرار دارید، این موارد تغییر میکند.

7. شما یک دامپزشک هستید، اما یک نظامی حرفهای نیز هستید

این عبارت نیاز به تکرار دارد. در حالی که دامپزشکان نظامی برای مراقبت از حیوانات آنجا هستند، آنها همچنین متعهد به خدمت به ارتش ایالات متحده نیز میباشند. در طول سالهای خدمت شما، ارتش تصمیم میگیرد که کجا کار میکنید، چه زمانی کار میکنید و شغل شما شامل چه مواردی می شود. این ممکن است به معنای اعزام به یک منطقه جنگی باشد، حتی اگر ترجیح میدهید در مناطق غیرجنگی کار کنید. اگر شما یک رهبر هستید که دوست دارید مسیر خود را بسازید، احتمالاً ناامید خواهید شد. اگر به حیوانات علاقهمند هستید و علاقهمند به خدمت به کشور خود هستید، دامپزشک شدن در ارتش احتمالاً مناسب است. مزایای مناسبی هم در اختیار شماست.

مراحل تبدیل شدن به یک دامپزشک نظامی

برنامه بورسیه تحصیلی حرفه‌های بهداشت ارتش ایالات متحده معمولا اولین قدم برای تبدیل شدن به یک دامپزشک نظامی است. شما باید ارتش را متقاعد کنید که ارزش سرمایهگذاری را دارید، اما اگر بورسیه تحصیلی دریافت کنید، این برنامه شهریه شما را در حین تحصیل دوره دکترای دامپزشکی پوشش میدهد. از طرف دیگر، برنامه بازپرداخت وام حرفههای بهداشتی میتواند به کسانی که قبلاً دانشگاه را به پایان رساندهاند کمک کند.

تعهد نظامی شما تا زمانی که دانشگاه را تمام نکنید، آغاز نمیشود. در آن مرحله، آموزش افسر پایه و یک دوره کارآموزی را قبل از شروع کار در ارتش انجام میدهید. پس از سه سال خدمت، میتوانید به نیروی ذخیره ارتش بپیوندید. در آنجا، میتوانید تمرین خود را اجرا کنید.

 

منبع: military.com

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
8
10
ایا دامپزشک در سپاه هم استخدامی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
خیر. علوم قران و حدیث، و کاردانی مداحی و.. جذب دارد
ناشناس
|
Spain
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
5
15
ویژگی های شغلی که نوشته شده مشابه ارتش ایران است. در واقع سیستم ارتش ایران مشابه ارتش ایالات متحده طراحی شده بود.
البته بحث حقوق و درآمد تابع اوضاع نابسامان کنونی است.
داکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
1
5
سالی ۱۰۰ هزار دلار ناقابل معادل ۵ میلیارد تومان ناقابل
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
2
15
در ایران فقط بعضی حرف مثل پزشکی، دندانپزشکی، وکالت، مدیر عاملی، ریاست در آمد خوبی از قبل حکومت دریافت می کنند و تمام،
حکومت از دامپزشکی فقط سواری رایگان میخواد، هر فصل دامپزشکان و دانشجویان دامپزشکی رو در قالب اردوی جهادی به اقصی نقاط کشور مفت و مجانی گسیل می کنند، تا دامدار هم ارزشی به مفت و مجانی بودن کار دامپزشکی نده و پولی خرج نکنه!و انتظار سواری رایگان داشته باشه حتی زبونش هم بلند باشه و فحاشی کنه!!
هر شغلی که رایگان باشه در جامعه هم ارزشی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
1
5
به اونا هم تسری میدن
دامپزشک آینده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
12
2
کی میشه منم یه دامپزشک بشم :)؟
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
3
3
بمیرم واسه سگ های مملکتم که فقط گلوله و سم سنگ نصیبشون میشه.
پاسخ ها
شاهرخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بمیرم واسه اون کودک معصومی که بخاطر محدودیت های ایجاد شده در مبارزه با جمعیت سگهای ولگرد با گزش به هاری مبتلا میشه و مرگ فجیع در انتظارشه. خانواده می بینند، پزشکان می بینند و درد می کشند و می دانند کودک روی تخت داره پرپر میشه اما الان دیگه کاری از دست کسی بر نمیاد. شاید قبلش می شد با کنترل جمعیت سگ های ولگرد و حتی کشتن تعدادی از اون سگهای بعضا مبتلا به بسیاری بیماری های مهلک و یا ناقل و گسترش دهنده این بیماری ها همچون هاری، civ، دیستمپر، انواع انگل داخلی و خارجی و جرب و ... که برخی بیماری ها مهلک یا بسیار خطرناکند (هاری، بروسلوز و...) هر روز هم باعث تصادف در جاده ها و مرگ فجیع خودشون و آسیب به مسافران جاده ای می شوند،
اما فکر بسته برخی از ما نمی بینه که زندگی حیوانات مهم هست اما نه به قیمت از دست روفتن بهداشت عمومی انسان ها و یا جمعیت سگهای صاحب دار! البته که مهمترین چیز است در جهان و جایگزینی ندارد جان حتی یک انسان!
متاسفم از اینکهدر شهرم اشخاصی هستند که قدر جان خودشون رو در حد فدا شدن برای تعدادی سگ می بینند!
شرف جان آدمی رو نمی بینند و فقط جاندار بودن براشون اصل هست یعنی در خلقت و شرافت، قدر انسان و سگ رو برابر و گاهی سگ رو شریفتر می بینند.
نه از بهداشت عمومی درک صحیحی دارند نه از بهداشت جمعیت سگ های صاحب دار، نه از محدودیت های زیستی، نه درکی از شرافت انسانی دارند در حالی که اسم انسان را هم یدک می کشند (صرف جاندار بودن ملاک شرافت است برایشان و فرقی بین انسان و سگ در خلقت قائل نیستند و جالبتر اینکه درکی نسبت به درنده بودن سگ هم ندارند که بلاخره هان سگی که از حقوقش داری دفاع می کنی جان گروهی دیگر از حیوانات را دارد می گیرد برای سیر کردن خود و ادامه بقایش و اگر جان او مهم است جان قربانیانش هم به اندازه او مهم است).
با این حسابی که برخی از زندگی چنین درکی دارند باید از فردا یک جنبشی هم راه بیاندازیم برای حمایت از موشهای فاضلاب شهر تهران و مویه سر دهیم که بمیریم برای موش ها و سوسکهایی که سهمشان از زندگی فقط حفره های تنگ و تاریک فاضلاب و تعفن است و سم و لنگه کفش و تله های مرگبار!
کمی تفکر لطفا!
با تشکر
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
شاهرخ چرا سریع جپهه میگیری اگه اینجوریه بریم برا دختران مملکت که دزدا و لواط کارا توش عشق میکنن ولی دختران مملکت بخاطر ........ بهشون تجاوز میشه. بمیرم برا کارگری که شب شرمنده زن و بچه هاش هست بمیرم برا هزارن درد بی دوای دیگه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
6
3
دامپزشکی وبی خیال سین به این شغلهای سطح پایین فکر نکنید ناسلامتی ما دیگه عضو بریکسیم قراره کلی شغل ایجاد کنیم با درآمد بالا نخواستیم ممفرستمتون تو ونزولا تو پالایشگاهمون به جا مشغول شید عجله نکنید برای همه کار هست تازه بماند که برای راه آهن شمال جنوبم چندصدتا سوزن بان میخوایم آره داداش جوان مومن متدین انقلابی بیکار نمیمونه
دکتر سید حمید میرخلف
|
Hungary
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
0
0
هر شغلی در سر جای خودش ارزش دارد و جامعه بدان نیازمند است و دامپزشکی یعنی عهده دار ارزشمند ترین این یعنی حراست از سلامت حیوانات که منتج به سلامت انسانها خواهد شد و حراست از سرمایه دام و تولیدات دامی و هر کشوری که رشد اقتصادی بالا ترس داشته باشد بدین حرفه بیشتر اهمیت می دهد چون ارزش آنرا بیشتر می داند.
نظر شما
ادامه