کد خبر: ۷۵۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: پلنگ نری که لاشه آن در میان زباله‌ها پیدا شده بود، یک پلنگ شناخته شده به نام پوزه زخمی (پوزه شلو) است که به وسیله گلوله کشته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، پلنگ نری که لاشه آن در میان زباله‌ها پیدا شده بود، یک پلنگ شناخته شده به نام پوزه زخمی (پوزه شلو)، می‌گفتند.

اولین ثبت این پلنگ در سال ۱۳۹۶ توسط دوربین تله‌ای در دنا بوده است، در آن زمان سن او را نزدیک به ۶ تا هفت سال تشخیص داده شد و در سن نزدیک به ۱۲ سالگی در پارک ملی دنا به وسیله گلوله کشته شد.

این پلنگ پا به سن گذاشته بود و قطعا‌ً توانایی مقابله با همنوعان جوان خود را نداشته است و شاید به دلیل نبود طعمه در بالا دست و ارتفاعات مجبور شده است که به سمت پایین و نزدیک مناطق مسکونی بیاید.

این پلنگ شاید با نزدیک شدن به مناطق مسکونی خواسته که شکاری از دام‌ها یا حیواناتی که به دلیل عدم مدیریت پسماند در آن منطقه جمع شده بودند شکار کند و علی‌رغم اینکه حداقل ۲ سال دیگر توانایی زندگی در طبیعت را داشته، کشته شده است.

نام علمی این پلنگ به صورت علمی و به صورت رندوم (DN9) بوده است.

 باید علت کشته شدن این حیوانات مشخص شود، در روزهای گذشته حداقل دو خرس قهوه‌ای و حالا هم یک پلنگ کشته شده است که می‌توان برای همه  این موارد تعارض حیات وحش و انسان را مطرح کرد. ورود انسان به محدوده حیات وحش و عدم مدیریت صحیح این موضوع باعث به وجود آمدن این تعارضات می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
1
امیدوارم کسی که این عمل وقیحانه را انجام داده به بدترین نحو پاسخ این عمل خود را در این دنیا بدهد که قطعا همینطور خواهد بود،واقعا ناراحت کننده است این خبر و این عمل،این کاری که با این پلنگ زیبا صورت گرفته چه کشته شدن ان با گلوله و نحوه رها شدن آن با این وضعیت،در هیچ جا نمیتوان مشاهده کرد، یک عمل بی شرمانه و وقیحانه که واقعا باعث تاسف میباشد.
نظر شما
ادامه