کد خبر: ۷۵۵۵۱

حکیم مهر: یکی از علاقه مندان به فسیل‌ها، با همکاری دیرینه‌شناسان دانشگاه پورتسموث، اولین فسیل لاک پشت گردن پهلو در بریتانیا را کشف کرده‌است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، این بقایای باستانی اولین نمونه شناخته شده از یک لاک‌پشت گردن پهلو هستند که به این دلیل نامیده می‌شود زیرا در صورت تهدید گردن خود را به سمت غلاف خود جمع می‌کنند. این بدان معناست که آنها فقط با یک چشم می‌توانند بیرون را ببینند.

فسیل لاک پشت که در اصل در ساحل National Trust در جزیره وایت یافت شد، یک پوسته تقریبا کامل با مهره‌های گردن، پشت و دم، کتف، کمربند لگنی و استخوان های زائد است. متأسفانه جمجمه گم شده بود.

نویسنده اصلی، مگان جیکوبز، گفت: "این یک کشف شگفت انگیز است زیرا این اولین بار است که این نوع لاک پشت در بریتانیا پیدا می‌شود. هیجان انگیزتر این است که ما از یک تکنیک جدید برای تعیین سن فسیل بدون هیچ شکی استفاده کردیم و برای تکمیل آن، سی تی اسکن تمام استخوان های ریز داخل آن را نشان داد. برای چیزی که شبیه یک سنگریزه ساحلی به نظر می رسد، واقعاً باورنکردنی است

مگان و همکارانش مواد معدنی را از داخل پوسته لاک پشت تشریح کردند و آنها را برای اورانیوم و سرب تجزیه و تحلیل کردند. آنها با اندازه گیری نسبت سرب به اورانیوم رادیواکتیو، دریافتند که این لاک پشت متعلق به دوره کرتاسه زیرین، حدود ۱۲۷ میلیون سال پیش است.

این فسیل در اصل در ساحل خلیج بروک در ساحل جنوب غربی جزیره وایت توسط جمع کننده فسیل استیو بربریج پیدا شد. این بخش از ساحل به خاطر مهره‌داران فسیلی مشهور است.

 

نظر شما
ادامه